Permainan Membina Bandar Terbaik pada Telefon Pintar Android

Permainan bangunan bandar adalah satu jenis permainan yang sangat ketagih apabila dimainkan. Kita boleh menghabiskan berjam-jam atau bahkan hari jika anda telah bermain permainan simulasi ini.

Bagi anda yang sering bermain permainan pada peranti PC, anda pasti mengetahui dengan tajuk genre pengurusan bandar seperti SimCity, Cities XL, dan sebagainya. Pelbagai permainan memerlukan anda untuk dapat membina dan menguruskan bandar sebaik yang anda boleh di dunia nyata.


Nah, sekarang banyak permainan simulasi yang serupa juga telah muncul di peranti Android. Dengan cara itu, kini anda boleh bermain dengan mudah di mana-mana sahaja. Apa permainan ini? Di sini kita akan menyemaknya untuk anda.

Permainan Membina Bandar Terbaik di Android :

1. Blok Kraf 3D

Permainan yang menarik untuk membina sebuah bandar boleh bermain Block Craft 3D. Dalam permainan, Block Craft 3D memaparkan animasi grafik unik yang unik dalam bentuk blok seperti piksel. Walaupun hanya terdiri daripada blok, tetapi grafik animasi adalah 3D dan cukup lancar apabila dimainkan pada telefon bimbit. Di samping animasi grafik yang unggul, cara bermain mudah tetapi mencabar.

Di sini, pemain akan diminta untuk membina banyak bangunan, dari rumah putih, menara, perumahan, dan bangunan lain. Bahagian yang mencabar adalah, anda tidak boleh membinanya jika anda tidak mempunyai permata. Nah, untuk mendapatkan permata, anda mesti melengkapkan misi untuk membina bangunan yang telah ditetapkan.

2. SimCity BuildIt

Permainan bangunan bandar ini mungkin agak terkenal sebagai salah satu permainan PC. SimCity BuildIt adalah permainan di mana anda akan diletakkan sebagai seorang Datuk Bandar. Pada mulanya, anda akan membina sebuah bandar kecil yang pertama. Nah, tugas pemain SimCity BuildIt adalah untuk menjadikan bandar itu sebuah bandar besar.

Bukan sahaja untuk membina bangunan tinggi, anda juga perlu memikirkan air, elektrik, pendidikan, dan lain-lain. Juga, dalam SimCity BuildIt anda boleh mengeksport dan mengimport barangan dengan bandar-bandar lain. Dan bahkan, SimCity BuildIt menyediakan ciri di mana anda boleh bersaing untuk memenangi gelaran Datuk Bandar terbaik.

3. Perbandaran

Membina bandar ke bandar besar adalah salah satu perkara yang akan anda lakukan ketika bermain permainan Township. Dalam permainan, Perbandaran bergantung kepada penuaian atau penternakan untuk mendapatkan pendapatan. Pendapatan yang diperolehi boleh digunakan untuk membuat bangunan lain.

Anda boleh membuat zoo, pawagam, restoran dan kemudahan bandar lain. Jika anda sudah mempunyai kebun binatang, maka anda bertanggungjawab untuk mengawal zoo itu. Jadi, di sini anda bukan sahaja mengawal bandar tetapi juga bertanggungjawab untuk semua bangunan di bandar, termasuk zoo.

4. Megapolis

Megapolis adalah permainan simulasi pembangunan bandar yang dicipta oleh pemaju Social Quantrum Ltd. Dalam permainan ini kita perlu membina pelbagai jenis perumahan dan tempat tinggal. Semakin banyak perumahan yang kami buat, lebih banyak orang akan datang ke bandar kami.

Bukan itu sahaja, kita juga perlu menyediakan pelbagai kemudahan dan kemudahan perkhidmatan awam yang baik seperti lapangan terbang, stesen kereta api, pelabuhan, lombong minyak, reaktor nuklear dan lain-lain. Menariknya, dalam permainan ini kita juga boleh menjemput rakan supaya kita dapat membandingkan siapa yang mempunyai bandar paling berjaya.

5. Little Big City 2

Selepas berjaya dengan versi pertama permainan Big Big City, sebenarnya pemaju Gameloft tidak melarikan diri untuk membangunkan permainan ini. Kali ini permainan dinamakan Little Big City 2. Ini adalah salah satu permainan pilihan editor permainan PlayStore yang terbaik, jadi anda tidak akan menyesal jika anda memuat turun dan bermain permainan ini. Apa permainan ini?

Sangat menarik dan lengkap, di Little Big City 2 anda boleh mengawal dan merekabentuk bandar anda sendiri. Anda juga dibenarkan untuk memilih salah satu daripada 3 gaya pengembangan, iaitu hartawan industri, pengeluaran teknologi, atau tukang kebudayaan. Sudah tentu ciri-ciri bukan sahaja itu, anda tahu.