5 Permainan untuk Peranti Wear Android Terbaik 2020

Banyak pengguna smartwatch tidak peduli dengan kewujudan permainan untuk peranti ini. Kebanyakan pengguna hanya memerlukan smartwatch untuk tujuan komunikasi.

Walau bagaimanapun, adakah anda tahu bahawa beberapa ciri ciri tawaran Android Wear untuk bermain permainan? Jika anda mempunyai Android Wear, tidak ada yang salah jika anda mencuba beberapa permainan yang serasi dengan peranti anda.


Seperti biasa, kami akan membincangkan permainan terbaik untuk peranti Android Wear. Jika anda tidak mempunyai Android Wear, anda boleh membeli salah satu smartwatches terbaik di dunia yang kami semak beberapa saat lalu. Teruskan, teruskan dengan pilihan permainan Android Wear yang anda suka di bawah.

5 Permainan untuk Peranti Wear Android Terbaik 2020 :

1. 2048 untuk Android Wear

Siapa yang tidak tahu permainan 2048? Ini adalah permainan yang mudah di mana kita perlu menggabungkan kotak dengan nombor yang sama untuk membuat kotak dengan jumlah yang lebih besar. Sekarang, 2048 telah menjadi permainan untuk peranti Android Wear.

Gabungkan dua kotak dengan dua kotak lain untuk membuat 4 kotak. Permainan ini juga tergolong dalam kategori permainan teka-teki. Anda boleh segera memasang 2048 untuk Android Wear secara percuma melalui Play Store.

2. Emerald Chess

Emerald Chess membolehkan anda bermain catur menggunakan Android Wear. Permainan ini membawa aliran permainan dan grafik mudah. Walaupun pada mulanya anda perlu membiasakan diri untuk memindahkan biji digital pada skrin Android Wear yang sangat kecil, tetapi dari masa ke masa anda akan terbiasa dan menikmati permainan ini.

Unik, Emerald Chess menyediakan mod multiplayer yang membolehkan anda bermain dengan orang lain. Di samping itu, anda boleh memilih salah satu daripada tiga tahap kesukaran yang ditawarkan oleh permainan ini. Emerald Chess dijual dengan harga Rp18 ribu dan tidak ada pembelian item dalam aplikasinya.

3. Ingress Prime

Permainan ini dibuat oleh Niantic seolah-olah mustahil untuk dimainkan di Android Wear. Bagaimanapun, sebenarnya permainan ini sudah menyokong peranti Android Wear. Ingress adalah permainan multiplayer dalam talian di mana pemain mesti pergi ke pelbagai destinasi di seluruh bandar sambil mempertahankan portal dari berbagai ancaman.

Terdapat satu pasukan lawan yang cuba mengambil apa yang anda miliki. Oleh itu, anda perlu berjaga-jaga dan mempertahankan harta anda. Ingress adalah permainan berbilang pemain terbaik. Malah, permainan ini boleh dipasang secara percuma.

4. Binatang Maya PetQuest

Mahu mempunyai haiwan peliharaan maya yang boleh dimainkan di smartwatch? Jika ya, anda boleh mencuba PetQuest Virtual Pet permainan. Di sini, tugas anda adalah menjaga haiwan kesayangan sebaik mungkin. Tetapi, selain bertanggungjawab untuk menjaga dia, anda juga perlu mengajarnya kemahiran baru.

Kemahiran yang diajar boleh menjadi sangat berguna apabila haiwan peliharaan meneroka dunia. Kerana haiwan peliharaan juga mungkin diserang oleh musuh. Oh ya, selain mempunyai permainan yang unik, animasi grafik yang dipaparkan juga berbeza-beza, iaitu membawa imej-imej 2D gaya 90.

5. Lifeline 2 dan Lifeline: Malam Senyap

Lifeline 2 dan Lifeline: Silent Night adalah permainan RPG berasaskan teks yang dibangunkan oleh pemaju bernama 3 Minit Permainan. Permainan ini melibatkan cerita yang ditulis oleh Dave Justus, di mana anda perlu membaca cerita dari awal untuk dapat membuat keputusan dan beralih kepada cerita seterusnya.

Lifeline 2 dan Lifeline: Silent Night direka untuk dimainkan pada telefon pintar, tetapi permainan ini juga menyokong peranti Android Wear. Jika anda ingin permainan yang santai, tetapi mempunyai banyak perkara istimewa di dalamnya, kedua-dua permainan ini adalah pilihan yang tepat.