5 Permainan Muzik Terbaik untuk Telefon Pintar Android

Android adalah salah satu OS untuk telefon pintar yang cukup diminati oleh pengguna telefon pintar, terutama di Indonesia. Android mempunyai banyak kelebihan yang dapat memenuhi pengguna untuk keperluan masing-masing. Salah seorang daripada mereka sedang bermain permainan di Android.


Dalam aplikasi PlayStore di Android, pengguna boleh memilih mana-mana jenis permainan Android yang mereka suka. Satu permainan yang cukup banyak dalam permintaan adalah permainan muzik.

Dengan pelbagai permainan muzik yang terdapat di PlayStore, isyarat Caris akan meringkaskannya dalam 10 pilihan permainan muzik Android terbaik pada 2017 yang boleh anda mainkan pada telefon pintar Android. Apa itu? Berikut adalah sepuluh terbaik permainan muzik Android untuk yang terbaik 2017.

5 Permainan Muzik Terbaik untuk Telefon Pintar Android :

1. Ketik Ketik Lagu Muzik-Pop

Untuk permainan Tap Tap Music-Pop Songs, bermain sangat mudah, mudah, dan sangat ketagihan. Dengan koleksi lagu yang besar, terutamanya lagu pop, anda pasti akan terus bermain permainan ini. Malah, lagu-lagu di Tap Tap Music-Pop Songs bukan hanya pop lagu, kerana anda juga boleh menikmati Kpop, Rock, Hip Hop, EDM dan lagu-lagu klasik.

Siapa yang mencabarnya, Tap Tap Music-Pop Songs mempunyai beberapa tahap yang mesti diluluskan oleh setiap pemain. Mungkin anda tidak akan mengalami kesulitan pada tahap 1 hingga 3, tunggu jika ia berada di tahap yang tinggi maka anda akan merasa dicabar untuk membuat irama sentiasa sempurna.

2. Mimpi Piano

Nah, bagi anda yang suka bermain piano atau ingin bermain piano, cuma cuba permainan Dream Piano. Di sini, anda hanya perlu mengetuk bahagian putih dengan bentuk bulat. Bunyi sangat mudah, tetapi sebenarnya permainan ini akan membawa cabaran sendiri di mana pemain mestilah betul ketika mengetuknya. Jika anda terlepas atau mengetuk salah, tentunya anda tidak akan mendapat skor.

Mengenai senarai lagu, Dream Piano juga menyediakan pelbagai lagu terkenal dan popular. Genre lagu dalam Dream Piano juga sangat lengkap, mulai dari pop, anime, hingga muzik klasik.

3. Piano Sempurna

Piano sempurna adalah salah satu permainan muzik Android terbaik tahun ini. Permainan ini adalah permainan simulasi bermain piano. Dalam permainan ini, para pemain akan merasa seperti bermain piano dengan adanya 88 kunci seperti yang ada di piano.

Selain itu, Perfect Piano menyediakan pelbagai kesan muzik seperti Grand Piano, Bright Piano, Music Box, Organ Pipe, Rhodes, dan Synthesizer. Anda juga boleh merakam permainan anda menggunakan rakaman audio ACC. Jadi, para pemain boleh menyimpan rakaman mereka pada telefon pintar dan boleh digunakan sebagai nada dering untuk telefon pintar.

Di samping itu, para pemain boleh bermain dalam talian dan bersaing dengan satu sama lain. Dalam permainan ini membawa kedudukan setiap minggu pada lagu-lagu baru.

4. Real Drum

Permainan muzik Android yang terbaik datang dari instrumen dram. Permainan ini sesuai untuk pemain yang ingin berlatih bermain drum tanpa perlu membayar bayaran yang berlebihan. Permainan Real Drum ini adalah permainan simulasi yang dibuat untuk para pemain supaya mereka dapat belajar bagaimana memainkan instrumen dram.

Cara bermain sangat mudah, anda hanya tekan bahagian drum pada skrin telefon pintar anda dengan menggunakan jari anda. Dalam permainan Drum Real, pemain akan dibentangkan dengan 60 irama tutorial dengan 13 pad dram.

Sama seperti permainan piano yang sempurna, dalam permainan ini para pemain boleh mengeksport atau menyimpan permainan drum ke format MP3 dan berfungsi sebagai nada dering.

5. SuperStar BTS

Jika satu permainan ini berkaitan dengan nama Kpop. Ya, SuperStar BTS adalah salah satu permainan editor PlayStore terbaik. Di sini, pemain hanya perlu menekan butang mengikut irama lagu.

Untuk pilihan lagu terdapat hanya lagu BTS. Sedikit maklumat, BTS adalah salah satu daripada Boy Bands yang semakin meningkat hari ini. Nah, untuk koleksi lagu-lagu di SuperStar BTS, tentu saja, sangat lengkap, ditambah permainan akan sangat mencabar dengan tahap yang berbeza.