5 Best Doraemon Games pada Smartphone Android

Kartun Jepun yang sentiasa ditunggu-tunggu setiap hujung minggu oleh kanak-kanak, Doraemon, menjadi salah satu tema yang menarik untuk digunakan sebagai permainan pada telefon Android. Permainan bertema Doraemon telah dibangunkan dan dicipta oleh beberapa pemaju permainan pada Android. Kali ini, Caris Signal akan meringkaskannya dalam 10 permainan Doraemon yang paling menarik.


Beberapa permainan Doraemon berikut dibungkus dengan konsep yang berbeza dan pastinya menyeronokkan untuk dimainkan. Tidak kurang kompetitif dengan permainan Naruto, permainan One Piece, dan permainan anime lainnya. Sepuluh permainan Doraemon ini juga sesuai untuk anda bermain di masa lapang anda, terutamanya untuk kanak-kanak. Penasaran? Berikutan kajian semula.

5 Best Doraemon Games pada Smartphone Android :

Seperti watak animasi Doraemon? Kemudian anda harus mencuba semua permainan yang kami cadangkan yang berikut, ya!

1. Doraemon MusicPad

Doraemon MusicPad adalah permainan yang kami cadangkan jika anda ingin bermain permainan bertema Doraemon. Permainan ini membentangkan permainan untuk menyesuaikan irama lagu. Oleh itu, pemain mesti dapat memadankan butang kepada lagu yang dimainkan oleh permainan Doraemon MusicPad.

Nah, untuk menyesuaikan irama sangat mudah, anda hanya perlu menekan butang yang sesuai. Di samping kawalan yang mudah, pemilihan lagu di Doraemon MusicPad juga sangat pelbagai dan semua lagu di sini adalah lagu-lagu Bahasa Inggeris. Jadi, permainan ini juga boleh digunakan sebagai tempat untuk belajar Bahasa Inggeris untuk anak anda. Oh ya, jangan risau tentang kapasiti kerana Doraemon MusicPad cukup ringan, hanya 49MB. Berminat?

2. Doraemon Gadget Rush

Permainan genre tindakan kini dilengkapi dengan tema anime yang comel dan comel, Doraemon. Permainan percuma dimuat turun di PlayStore, dinamakan oleh Doraemon Gadget Rush. Permainan ini sangat menarik di mana anda akan melawan musuh-musuhnya Doraemon.

Sudah tentu bukan sahaja watak Doraemon yang mengiringi permainan anda, watak-watak lain seperti Shizuka, Nobita, Suneo, bahkan Giant yang boleh anda mainkan. Tetapi ada syarat, anda mesti melengkapkan beberapa misi untuk membuka watak-watak di Doraemon. Nah, bolehkah anda melakukannya? Buktikan dan mainkan permainan Doraemon Gadget Rush.

3. Doraemon Repair Shop Seasons

Tidak jauh berbeza dari permainan Doraemon sebelumnya yang telah dibincangkan di atas. Doraemon Repair Shop Seasons juga mengambil konsep permainan di mana jari-jari dan tahap tumpuan digunakan untuk mendapatkan skor tertinggi. Permainan ini menyajikan permainan di mana Nobita dan kawan-kawannya menjalankan perniagaan kedai pembaikan atau membaiki barangan elektronik.

Anda akan menikmati pelbagai ciri yang dibentangkan oleh Doraemon Repair Shop Seasons. Beberapa ciri, iaitu, terdapat 9 tahap mencabar yang sedia untuk anda selesaikan. Di samping itu, anda boleh menggunakan peralatan Doraemon yang canggih untuk membaiki barangan elektronik pelanggan yang rosak.

4. Pembuat Robot untuk Doraemon

Jika Robot Maker untuk permainan Doraemon dapat mengasah kreativiti para pemain. Bagaimana tidak, artikel permainan yang dibangunkan oleh pemaju K PRJ menjemput pemain untuk menentukan model watak robot mereka sendiri. Jadi, di sini pemain hanya perlu menentukan bentuk kepala, badan, tangan, kaki, untuk menjadi satu kesatuan robot seperti Doraemon. Selain daripada memilih bentuk, robot yang anda buat juga boleh diwarnakan mengikut citarasa anda. Mahu cuba bermain?

5. Run 3D Robot Cat Monsuke

Seperti namanya, permainan ini mempunyai paparan animasi 3D yang agak unik. Sebagai tambahan kepada animasi yang menarik, 3D Monsuke Cat Robot Run juga dilengkapi dengan permainan sederhana tetapi cukup menarik untuk dimainkan ketika tidak ada waktu. Di sini, anda akan bermain sebagai Doraemon. Nah, tugas anda adalah mudah, iaitu mengumpulkan setiap syiling yang diluluskan. Anda boleh lulus syiling semasa berjalan.

Tetapi, untuk mendapatkan duit syiling terdapat pelbagai halangan. Halangan juga berbeza-beza, dari batu, dinding, papan, dan banyak lagi. Nah, anda mesti dapat mengelakkan halangan-halangan ini. Sekiranya anda menabrak salah satu daripada mereka maka anda diisytiharkan permainan lebih. Tetapi, jika anda berjaya mengumpulkan banyak duit syiling maka anda boleh menggunakan syiling ini untuk menaik taraf barang.