5 Game Dora yang Seru dan Terbaik di HP Android

Nickelodeon sudah biasa dengan pelbagai watak kartun yang agak popular di kalangan kanak-kanak. Bukan sahaja kanak-kanak, malah orang dewasa bukan orang asing untuk kartun kecewa Nickelodeon. Watak-watak kartun popular pasti akan menjadi tumpuan pemaju permainan Android untuk mencipta permainan yang menarik, salah seorang daripada mereka adalah permainan Dora.


Ya, seorang gadis dengan rambut pendek gaya cokelat yang digabungkan dengan bangs comel dan pengembaraan yang menarik, itu Dora. Sudah tentu sebagai tambahan kepada permainan Spongebob dari Nickelodeon, permainan Dora cukup untuk memanjakan banyak peminat kanak-kanak untuk bermain permainan pada telefon Android.

Permainan yang menyeronokkan dan lucu Dora

Jika anda mencari permainan untuk kanak-kanak maka cuba untuk memuat turun salah satu permainan Dora yang comel dan menggemaskan di bawah


1. Pengembaraan Bahasa Inggeris Dora

Bermain sambil belajar pastinya akan menjadi lebih seronok dilakukan oleh anak-anak. Selain itu, permainan Dora ini percuma tanpa diminta membayar apa-apa untuk memuat turunnya.

Permainan ini menyajikan permainan yang diiringi dengan belajar bahasa Inggeris. Oleh itu, kanak-kanak yang bermain permainan ini juga akan diajar untuk belajar bahasa Inggeris. Terdapat 4 tahap yang berbeza di mana tahap 1 disyorkan untuk kanak-kanak berumur 2 tahun, tahap 2 untuk kanak-kanak 3-4 tahun, tahap 3 antara umur 5-6 tahun, manakala peringkat akhir untuk kanak-kanak 7 tahun.

2. Dora the Explorer - Dora's Worldwide Adventure

Walaupun ini adalah salah satu permainan berbayar di PlayStore, tetapi anda tidak akan merasakan apa-apa kerugian untuk memberi Dora Explorer - Pengembaraan Worldwide Dora kepada anak-anak. Mengapa? Kerana, permainan ini menjemput pemain untuk mengenali dunia, kedua-dua negara dan keajaiban dunia. Di samping itu, kanak-kanak juga boleh berpakaian Dora dengan pelbagai pakaian yang comel dan menarik.

3. Mainan Dengan Dora

Konsep permainan atau permainan Android semasa mengajar sesuatu yang baru juga pendidikan untuk kanak-kanak, kini dilengkapi dengan permainan Dora yang dipanggil Playtime With Dora. Permainan ini boleh dikategorikan sebagai salah satu permainan pendidikan di mana permainan akan mengasah memori kanak-kanak. Bukan itu sahaja, terdapat dua permainan lain yang sedia untuk mengasah otak anak anda menjadi lebih bijak.

Di samping permainan memori, Playtime With Dora menyajikan dua permainan lain bernama mencari saya dan teka-teki. Sudah tentu kanak-kanak akan suka bermain permainan sambil belajar ini dan anda tidak perlu bersusah payah menghabiskan wang untuk permainan ini.

4. Kedai roti kedai kek hari jadi Anna - permainan pembuat kek

Kali ini Dora tidak muncul dengan rambut coklatnya, tetapi masih lucu dan mencirikan Dora yang biasanya dikenali sebagai salah satu watak kartun yang dibuat oleh Nickelodeon. Kedai roti kedai kek hari jadi Anna - permainan pembuat kek, permainan dengan watak Dora yang menyajikan permainan untuk kanak-kanak di mana mereka boleh membuat dan menghias kek.

Perkara pertama yang perlu dilakukan dalam permainan ini, pemain mesti membuat kek mereka terlebih dahulu. Anda boleh memasukkan pelbagai bahan untuk membuat kek. Selepas doh dan kek siap, pemain akan diminta untuk menghias kek yang mereka buat.

5. Dora Adventure Adventure Pirate

Dari nama permainan, mungkin anda sudah boleh meneka bahawa permainan ini adalah konsep pengembaraan, ya? Malah, Dora Motorbike Pirate Adventure adalah permainan pengembaraan di mana pemain bertindak sebagai Dora yang berkeliling mencari duit syiling menggunakan motosikal. Tetapi, dalam perjalanan untuk mendapatkan syiling tidak mudah kerana terdapat banyak cabaran dan halangan yang mesti diatasi.

Untuk mengelakkan setiap halangan yang menghalang jalan, anda boleh memandu motor sambil bergerak ke depan, mundur, melompat, untuk menghancurkan halangan. Nah, untuk mengawal kelajuan motor juga tidak sukar kerana permainan ini dilengkapi dengan kawalan yang cukup baik. Selain kawalan stabil, animasi dan kesan bunyi yang dihasilkan oleh permainan ini juga cukup baik.