5 Aplikasi Terbaik untuk Mengedit PDF pada Pelbagai Peranti

PDF adalah salah satu format dokumen yang paling popular dan penting di dunia. Format ini dibuat oleh Adobe Systems pada tahun 1993 untuk tujuan pertukaran dokumen digital. Dokumen dengan format ini boleh dibuat dengan mudah, di luar talian dan dalam talian.

Untuk mengedit dokumen PDF memerlukan aplikasi khas yang menyokongnya. Kini, jika garis kerja anda memerlukan anda mengedit dokumen PDF, di bawah Caris Signal akan membincangkan beberapa aplikasi penyuntingan khas yang menawarkan versi percuma.


5 Aplikasi Terbaik untuk Mengedit PDF pada Pelbagai Peranti :

1. Sejda

Sekiranya anda sedang mencari permohonan untuk mengedit fail PDF yang percuma, maka Sejda boleh menjadi jawapan yang tepat untuk anda. Selain mengedit, aplikasi ini juga membolehkan anda menambah medan borang ke fail PDF. Aplikasi Sejda anda boleh berjalan di Windows, Mac, Web, dan Linux.

Beberapa tugas penyuntingan yang boleh anda lakukan dengan aplikasi Sejda adalah menggabungkan dokumen, crop atau memutar halaman, menambah tajuk dan kaki dengan nombor halaman, memecah fail PDF ke dokumen yang lebih kecil, dan sebagainya.

Aplikasi Sejda percuma yang anda gunakan untuk mengedit 3 dokumen sehari sehingga 200 halaman setiap dokumen. Anda juga boleh beralih ke versi Pro jika anda tidak mahu had jumlah dokumen yang boleh diedit.

Yuran langganan untuk aplikasi ini bermula pada $ 5 setiap minggu atau $ 69.95 untuk lesen desktop yang tidak terhad untuk pengeditan dan pemprosesan kumpulan yang tidak terhad.

2. Xodo

Xodo adalah aplikasi pengeditan PDF percuma yang boleh digunakan pada pelbagai peranti, termasuk Windows, Android, iOS, dan Web. Walaupun tidak bertujuan untuk mengedit teks dan foto yang terkandung dalam PDF, aplikasi ini membolehkan anda dapat menambahkan penjelasan yang diperlukan untuk menandai dokumen.

Dengan aplikasi Xodo anda boleh mengisi borang PDF, mencari melalui dokumen dan halaman penanda halaman, menyebarkan teks, dan menambah imej, kotak teks, bentuk, tandatangan, dan anotasi lain. Anda juga boleh menggabungkan dokumen PDF atau menyusun semula halaman.

Xodo boleh berfungsi seperti Google Docs di mana anda boleh bekerja dengan pasukan anda dari dokumen dalam talian yang sama. Anda boleh menjemput orang lain melalui e-mel atau salin pautan / pautan ke dokumen anda. 

3. CloudConvert

CloudConvert bukanlah aplikasi untuk mengedit fail PDF, tetapi aplikasi untuk menukarkan fail PDF dan beratus-ratus jenis fail lain ke dalam fail yang anda mahu. Oleh itu, anda boleh mengedit fail yang disokong oleh sistem komputer yang anda gunakan.

Aplikasi berasaskan web ini dapat mengekstrak teks dan imej, menggantikan font dengan standard pada kebanyakan komputer, dan mengekalkan sebanyak mungkin format. Walaupun ia tidak sempurna, aplikasi ini cukup baik untuk membuat dokumen yang serupa dengan PDF asal. Setelah menyelesaikan pengeditan dengan aplikasi pada komputer, anda boleh menukar fail (contohnya Doc) dengan mudah ke PDF dengan CloudConvert dengan mudah.

Aplikasi percuma ini digunakan untuk menukar fail sehingga 1 GB dan 25 minit masa penukaran setiap hari. Sekiranya anda mahukan perkhidmatan yang tidak terhad, anda mesti beralih ke versi berbayar dengan yuran permulaan $ 8 setiap 500 minit penukaran dengan saiz fail tanpa had.

4. Foxit

Foxit adalah satu lagi aplikasi pengeditan PDF yang boleh dijalankan pada pelbagai OS, seperti Windows, Mac, Android, dan iOS. Di samping itu, aplikasi ini juga boleh didapati dalam versi Web. Oleh itu, anda boleh mengedit fail PDF dengan mudah, baik pada telefon pintar, tablet dan komputer riba.

Versi percuma Foxit (untuk desktop) hanya boleh digunakan untuk melihat dan menambah penjelasan kepada dokumen PDF. Sementara itu, jika anda mahukan versi yang lebih lengkap, anda perlu beralih ke versi berbayar dengan yuran langganan bermula dari $ 8 sebulan (selular dan desktop) dan bermula pada $ 129 untuk satu pembelian desktop.

Beberapa perkara yang boleh anda lakukan dengan Foxit adalah mengekstrak data dari borang yang telah diisi dan menambahkannya ke fail spreadsheet, menjadikan halaman PDF menjadi templat untuk dokumen baru, dan sebagainya.

5. Unsur PDF

Aplikasi penyuntingan PDF ini menyediakan versi percuma untuk iOS dan Android yang membolehkan anda membaca, memberi catatan, dan juga menyunting teks dalam dokumen PDF selagi anda mendaftar untuk akaun percuma. Untuk desktop, PDFelement menawarkan beberapa versi berbayar yang boleh dipilih sekiranya diperlukan.

Pertama terdapat PDFelement Express for Mac yang termasuk alat mudah untuk membuat penjelasan PDF dan mengedit teks tanpa memerlukan aplikasi lengkap. Versi ini bernilai sekitar $ 40. Seterusnya terdapat Standard PDF untuk Mac dan Windows dengan alat penyuntingan utama. Last but not least, PDFelement Pro untuk Mac dan Windows dengan alat OCR.

Versi Standard aplikasi ini termasuk ciri penyuntingan penuh, sementara versi Pro menggunakan OCR untuk mengenali teks dalam imej dan boleh menambah medan borang ke dokumen PDF anda. Alat ini juga boleh mengenali bahagian gaya borang dalam dokumen dan mengubahnya menjadi bentuk PDF yang boleh diisi secara automatik jika dikehendaki.