Terbaru 7 Aplikasi Adhan Terbaik Untuk Hp Android

Tidak mahu melewatkan masa doa? Pada masa ini terdapat banyak aplikasi adhan automatik yang lengkap dengan ciri jadual doa. Jadi, anda tidak perlu risau apabila anda berada di tempat dan tidak tahu sama ada waktu untuk berdoa atau tidak, anda hanya perlu membuka aplikasi supaya ia sudah tersedia sepenuhnya.


Kerana dari begitu banyak, tentunya ramai di antara kamu yang keliru tentang mana yang hendak digunakan. Dan di sini kami AndroidGaul mempunyai beberapa cadangan yang anda pasti suka.

Ambil perhatian bahawa 7 aplikasi di bawah ini hanya berfungsi pada Android, jadi untuk telefon BlackBerry yang sama, Nokia dan lain-lain, sila cari aplikasi Java.

Salah satu daripada 7 aplikasi peringatan doa di luar talian adalah kegemaran saya dan sehingga kini saya masih menggunakannya, kemudian saya akan menceritakannya dalam uraiannya.

7 Aplikasi Adhan Terbaik Untuk Hp Android :

1. Jadual Doa, Kiblat dan Adhan

Dengan paparan yang agak mudah, anda boleh mencuba aplikasi ini untuk anda membuat panggilan ke doa di telefon bimbit anda. Mempunyai ciri jadual doa di mana anda dapat melihatnya di dalam menu.

Bukan itu sahaja, terdapat juga ciri-ciri kalendar Islam dan arah Qibla dengan hanya mudah alih anda. Sokongan untuk bahasa Indonesia, Inggeris, Jerman, Malaysia dan Perancis.

2. Doa dan Jadual Adhan

Aplikasi ini mempunyai panggilan untuk ciri doa yang boleh anda sesuaikan, sebagai contoh, anda ingin dilelong atau hanya bergetar dan pemberitahuan muncul apabila panggilan untuk solat tiba.

Untuk versi terkini, ciri Al Quran dan terjemahan telah dimasukkan, solat harian, kalendar hijri, panduan doa dan cari masjid terdekat. Ia agak lengkap, jadi tidak ada salahnya mencuba.

3. Salaam

Ini adalah aplikasi yang dibuat oleh Samsung Indonesia yang mempunyai ciri-ciri yang juga tidak lengkap.

Koran boleh didapati dalam media digital, waktu doa, arahan Qibla, kandungan harian, arahan Haji dan Umrah dan banyak lagi ciri-ciri keren yang lain. Lebih sesuai untuk telefon Samsung dengan pelbagai resolusi skrin dan minimum Android OS 4.3.

4. iMuslim Quran, Azan, Kiblat

Bukan hanya jadual doa yang anda dapati jika anda menggunakan aplikasi ini, tetapi sebagai bonus anda juga boleh menggunakan ciri wallpaper Islam di dalamnya. Terdapat juga widget doa, Quran Radio / FM, masjid berdekatan dan pelbagai tempat halal, arah Qibla dan banyak lagi.

5. Al Quran Indonesia

Pada mulanya saya fikir ini hanyalah aplikasi Al-Quran yang biasa, tetapi selepas saya mencubanya, saya menjadi lebih berminat dengan ciri dan terjemahan Alqura. Perkara yang paling menarik ialah kita boleh memuat turun 30 juz lengkap quran murratul secara langsung dari dalam aplikasi ini.

Ciri-ciri jadual doa bersama dengan panggilan untuk doa juga tidak kurang menarik. Kerana ciri-ciri yang sangat lengkap, jadi saya memutuskan untuk membeli 20,000 versi Pro di mana tiada iklan. Saya menggunakan aplikasi ini sehingga sekarang, sangat disyorkan!

6. Masa Salat, Imsakiyah, Kiblat

Apabila masa doa datang, adzan akan bergema. Dengan pemasa doa yang tepat, sudah tentu aplikasi ini lebih disukai oleh banyak pengguna. Sehingga masa artikel ini diterbitkan, dia mendapat rating 4.6 di kedai mainan dan sangat layak kami mengesyorkannya kepada anda.

7. Pro Muslim - Waktu Doa, Adhan, Al-Quran, Kiblat

Kenapa kita meletakkan urutan nombor terakhir untuk aplikasi Pro Muslim? Kerana kita tahu bahawa sudah ada banyak pengguna, jadi untuk ciri-ciri dan kelebihan lain kita tidak perlu menjelaskan lagi, pastikan aplikasi ini selesai dan anda hanya perlu memasangnya jika anda tidak mempunyainya.