5 Aplikasi Pemutus Jaringan Wifi Android

Adakah terdapat aplikasi pemutus rangkaian WiFi? Bagi anda orang muda, tentu saja, sangat sensitif dengan nama kuota data yang boleh digunakan untuk mengakses semua aplikasi yang terkandung dalam setiap telefon pintar. Tetapi jika anda mencari rangkaian wifi, anda pasti akan tertarik untuk menyambungnya ke telefon pintar, terutamanya jika wifi yang sedia ada tidak mempunyai akses peribadi atau anda sudah mengetahui kata laluan yang ia gunakan.


Tindakan ini sebenarnya akan membahayakan mereka yang mempunyai rangkaian wifi. Kadang-kadang pemilik mesti sering memeriksa siapa yang menggunakan wifinya, tidak semestinya perlu menukar kata laluan untuk mencabut rangkaian dari pengguna asing. Tetapi ini sebenarnya akan membuat anda menyusahkan dan rumit untuk memeriksa rangkaian wifi berkali-kali.

Pada masa ini anda tidak perlu risau kerana banyak pemaju aplikasi telah membangunkan aplikasi yang secara automatik boleh membantu anda mengawal siapa pengguna rangkaian WiFi anda tanpa kebenaran. Ini pastinya sangat berguna untuk anda, terutamanya disokong oleh telefon pintar yang semakin canggih. Dalam artikel ini kita akan membincangkan tentang 5 aplikasi pemutus rangkaian wifi yang akan membantu anda.

Masalah dengan wifi sememangnya agak rumit kerana ia boleh menambah pembengkakan perbelanjaan anda. Berikut adalah 5 aplikasi pemutus rangkaian wifi yang boleh anda gunakan.

5 Aplikasi Pemutus Jaringan Wifi Android :

1. Netcut

Ia adalah aplikasi pemutus rangkaian WiFi di mana ia pada mulanya hanya digunakan untuk PC, kelebihan menggunakan aplikasi ini akan membantu menentukan wifi mana yang disambungkan kepada pengguna asing bahkan boleh memotong akses secara kekal yang menjadikan pengguna asing tidak dapat disambungkan ke wifi anda sekali lagi. Pada masa ini, Netcut juga telah dibangunkan untuk Android anda.

2. WiFiKill Pro - WiFi Analyzer

Seperti namanya permohonan ini akan membantu anda membuat keputusan, membunuh, dan juga menghentikan rangkaian wifi yang digunakan oleh pengguna asing maka ia tidak lagi dapat menyambung ke wifi anda. Keren bukan?

3. Pixel NetCut WiFi Analyzer

Aplikasi ini akan membantu anda menentukan rangkaian wifi mana yang disambungkan kepada pengguna lain dan juga boleh membantu anda melihat kelajuan rangkaian pada wifi yang anda gunakan.

4. Pixel NetCut Pro Analyzer

Aplikasi satu ini hampir mempunyai nama yang sama tetapi sebenarnya pemaju berbeza. Fungsinya adalah untuk terus menentukan rangkaian wifi kepada orang lain yang menjadi sasaran anda.

5. Pertahanan netcut Super

Aplikasi ini hampir mempunyai penampilan yang sama dengan aplikasi Penganalisis Pixel net analyzer yang berfungsi juga boleh mencabut rangkaian wifi yang dihubungkan dengan orang lain. Tetapi sememangnya terdapat beberapa ciri yang berbeza, untuk maklumat lanjut, sila cuba segera.