Cara Nonton TV Offline di Android dengan Bantuan TV Tuner

Mau menonton TV melalui telefon bimbit? Dengan Android, anda boleh menikmati siaran TV di mana sahaja dan bila-bila masa. Hiburan sememangnya kita tidak boleh pergi, kadang-kadang apabila ia berasa letih pulang dari kerja di rumah di mana tempat itu akan menjadi tempat yang paling selesa untuk berehat. Terutama semasa menonton rancangan kegemaran kami di televisyen seperti contoh sinetron, filem, komedi dan realiti.


Walaupun pada masa kini ia agak canggih, di mana perkhidmatan TV telah mula diganti dengan perkhidmatan TV kabel atau lebih canggih sekarang sedang ditayangkan dalam talian. Tetapi tidak dapat dinafikan, sesungguhnya masih ada banyak pengguna setia TV sekolah lama bersama-sama dengan satelit kerana ia lebih mudah dan tanpa langganan setiap bulan.

Sekarang ada yang lebih praktikal, iaitu menonton TV offline (tanpa internet) hanya menggunakan telefon Android dengan bantuan penala TV, di mana anda boleh mendapatkan alat-alat ini di kedai-kedai yang paling dekat dengan rumah anda atau anda juga boleh menempah melalui talian.

Perkara pertama yang perlu anda sediakan adalah beberapa alat di bawah:
  1. Pad Tuner TV
  2. Donwload PadTV HD aplikasi
  3. Telefon Android
Selain pad penyesuai TV, terdapat banyak pilihan yang baik untuk penala TV. Tetapi kerana mudah bagi saya untuk menunjukkannya di sini menggunakan pad + aplikasi kemudian. Dan produk ini mempunyai ulasan yang lebih baik di YouTube dan di blog. Untuk semakan, anda boleh melihatnya di sini.

Untuk langkah seterusnya, sila ikuti langkah demi langkah di bawah.

Pertama, sambungkan TV Tuner ke telefon Android anda melalui port yang tersedia

Buka aplikasi PadTV HD yang anda muat turun di atas

Selepas itu, aplikasi akan mengimbas saluran secara automatik

Selepas imbasan selesai, maka anda sudah bersedia untuk memilih saluran yang ada dalam aplikasi seperti saluran di TV rumah. Ya, contohnya indosiar, rcti, sctv, trans tv, net, kompas tv trans 7 dan lain-lain masih banyak.

Betapa mudahnya hak itu? Jadi bagaimana untuk menonton TV offline di Android menggunakan penala TV. Oh yeah, untuk harga penala tv anda boleh melihatnya secara dalam talian jika anda mahu melihat atau hanya bertanya.