PUBG RESMI LUNCURKAN VERSI LITE MASUK DI GOOGLE PLAY DAN BISA DI DONWLOAD DI INDONESIA

Hai, saya telah mencuba permainan lite pub lagi, hari ini pubg lite boleh didonwload di Google Play Store. Selepas sebelumnya pada bulan Agustus 2018, Tencent dilaporkan bekerja di PUBG Mobile Lite. Akhirnya versi cahaya permainan dari PUBG Mobile tersedia dan boleh dimuat turun oleh pengguna Android di Indonesia.



Pubg Mobile Lite dilancarkan oleh Tencent supaya pemilik peranti dengan spesifikasi rendah - contohnya model lama atau telefon mewah - juga boleh memburu "Makan Malam Ayam" dalam permainan ini yang disayangi.

Permainan PUBG Mobile Lite sendiri direka supaya dapat berjalan pada peranti walaupun dengan RAM di bawah 2 GB.

Bagi anda yang ingin memainkan versi PUBG Mobile Lite kini boleh didapati di gedung aplikasi Google Play Store Android sekurang-kurangnya sejak 25 Julai. Dalam beberapa hari permainan ini telah dimuat turun lebih daripada 500,000 kali oleh pengguna.

Untuk memuat turun PUBG Mobile Lite, ruang storan yang mesti disediakan di telefon bimbit adalah sekitar 400MB hingga 500MB. Wahhhh telefon bimbit saya boleh memainkan permainan PUBG.

Sehingga permainan menjadi lebih ringan, Tencent pasti memotong beberapa ciri dan meminimumkan mod permainan di PUBG Mobile Lite dan bukan versi biasa PUBG Mobile.

Perbezaan antara Versi PUBG LITE dan Versi REGULEE

Perbezaan pertama ialah saiz peta kawasan permainan yang dibuat jauh lebih kecil daripada versi biasa, supaya peranti tidak dibebani oleh pemprosesan grafik yang terlalu berat.

Sekiranya peta mudah alih PUBG boleh mencapai saiz 8 km x 8 km, maka PUBG Mobile Lite hanya menggunakan saiz 2 km x 2 km. Oleh itu, lokasi akan dikurangkan dan pertempuran akan lebih cepat.

Perbezaan lain adalah bilangan pemain yang boleh ditampung dalam satu perlawanan. Dalam versi biasa PUBG Mobile, bilangan pemain boleh mencapai 100 orang dalam satu pusingan. Tetapi PUBG Mobile Lite hanya boleh memegang maksimum 40 pemain.

Sebabnya ialah PUBG Mobile Lite tidak membebankan kapasiti RAM jadi permainan masih boleh berjalan dengan lancar walaupun memori utama telefon hanya 2 GB.

Sebagai tambahan kepada dua perbezaan di atas, Tencent juga membezakan pelayan permainan antara PUBG Mobile Lite dan versi biasa PUBG Mobile. Akibatnya, pemain dua perlawanan ini tidak akan dapat menyambung atau bertemu satu sama lain.

Walau bagaimanapun, permainan PUBG Mobile Lite sememangnya patut dicuba. Terutama bagi pemilik telefon bimbit dengan spesifikasi rendah. Untuk memuat turun, sila layari kedai mainan google dan nasib baik.