Ini adalah 6 Permainan Kegemaran yang Harus Anda Mainkan di Android

Suka bermain permainan di Android? Jangan mengaku sebagai pemain jika anda tidak pernah cuba memainkan permainan kegemaran ini yang kami cadangkan. Kerana permainan berikut tidak hanya dimainkan oleh kebanyakan orang, tetapi juga mempunyai ulasan yang baik dari para pemain.

Di samping itu, permainan berikut mempunyai permainan yang sangat ketagihan. Belum lagi animasi grafik yang 'bagus' untuk dilihat, semakin membuat permainan ini kelihatan berkualiti. Tertarik dengan permainan kegemaran kami?

 1. Legenda Mobile

Sudah biasa, dong, dengan satu permainan ini? Ya, Mobile Legends memang sangat layak untuk memasuki pertandingan-pertandingan kegemaran. Dari awal permainan ini, ramai yang telah tertarik untuk memainkannya. Sehingga kini Mobile Legends masih merupakan salah satu permainan prima donna di PlayStore.

Mobile Legends sendiri adalah permainan MOBA dengan konsep bermain 5 vs 5, melawan kumpulan musuh dalam lawan sebenar. Iaitu, tiada NPC (Bukan Pemain Watak) akan menjadi lawan anda. Semua musuh yang dihadapi oleh pemain adalah pemain MOBA sebenar, dan ini adalah kegembiraan bermain Legends Mobile.

Selain menjadi menarik dengan konsep bermain, Mobile Legends juga disukai terima kasih kepada banyak wira yang boleh dipilih oleh para pemain. Malah, pahlawan dalam permainan ini selalu dikemas kini dengan kerap. Tetapi, bermain permainan ini bukan hanya 'hit', ya. Kerana pemain juga memerlukan strategi yang tepat untuk mengecoh taktik pasukan lawan.

2. PUBG

Tidak kurang popular daripada Mobile Legends, permainan PUBG juga merupakan salah satu pilihan permainan kegemaran untuk pemain hari ini. Konsep bermain di PUBG tidak kurang mencabar, sebenarnya, dari Legenda Mudah Alih.

Dalam permainan ini, semua yang anda perlu lakukan adalah bertahan untuk menjadi pemenang. Pada mulanya, anda akan dilepaskan di kawasan dengan peralatan improvisasi. Untuk dapat memenangi permainan, anda perlu membunuh semua pemain PUBG yang lain dan yang terakhir yang selamat adalah pemenang.

3. Garena Free Fire

Anda boleh mengatakan permainan ini mempunyai konsep yang serupa dengan PUBG. Dalam Kebakaran Percuma, pemain akan dilepaskan dalam peta, sama ada dalam bentuk hutan, sungai, gunung, dan lain-lain. Apabila dibebaskan, pemain baru hanya diberi senjata improvisasi.

Nah, untuk membuat senjata lebih kuat, seperti itu atau tidak, pemain mesti mencuri senjata lain dari pemain lain. Walau bagaimanapun, untuk mencuri, anda mesti membunuh pemain lain terlebih dahulu. Sekiranya anda dapat bertahan sehingga semua pemain Free Fire telah mati, maka anda boleh menang.

4. Point Blank

Jika permainan ini pada asalnya sangat popular di PC. Walau bagaimanapun, seiring dengan waktunya, Point Blank juga mengeluarkan versi yang boleh dimainkan di Android. Dan benar, Point Blank sangat disayangi dan dapat menjadi salah satu permainan kegemaran pemain dengan alasan yang baik.

Point Blank mempunyai permainan yang menarik dengan genre aksi di dalamnya. Pemain boleh membuat pasukan 4 orang yang kemudiannya akan melawan pasukan lain dengan jumlah pemain yang sama, atau 4 vs 4. Nah, setiap pemain dilengkapi dengan senjata. Walau bagaimanapun, jika anda seorang pemula, barangkali senjata yang disediakan belum lagi pemain veteran yang 'menyukai'. Tetapi ambil mudah, kerana setiap senjata yang dimiliki dapat ditingkatkan dengan senjata yang lebih kuat.

5. Lords Mobile

Jika sebelum ini kami mencadangkan permainan tindakan, kali ini kami menawarkan permainan strategi yang paling kegemaran, iaitu Lords Mobile. Konsep bermain permainan ini kelihatan sangat mudah, kerana anda hanya perlu membuat kerajaan, mempertahankannya, dan lebih baik jika anda mampu merebut wilayah kerajaan lain. Nah, untuk mempertahankan bahkan sampai ke tahap merebut kerajaan lain, anda mesti mempunyai strategi yang baik dengan menganjurkan dan menentukan pasukan.

Untuk menetapkannya adalah praktikal rumit, tetapi anda boleh mencari cara terbaik untuk menyusun tentera di Lords Mobile dengan membaca petua dari jurnalgame.id ini. Nah, dalam jurnalgame.id anda boleh mendapatkan tip dan tutorial permainan yang tepat. Di samping itu, terdapat juga permainan berita terkini dan paling terkini. Jangan ketinggalan permainan lain yang sejuk!

6. LifeAfter

Di sini ia adalah permainan baru yang merupakan kegemaran ramai pemain, LifeAfter. Tugas anda dalam permainan ini agak mudah, iaitu untuk bertahan. Walau bagaimanapun, untuk bertahan hidup di dunia permainan LifeAfter tidak mudah, kerana terdapat banyak ancaman yang boleh membunuh anda seketika.

Dikatakan, bumi telah sangat dimusnahkan oleh virus yang menyebar dan menjadikan semua orang sebagai zombie. Nah, anda perlu bertahan dari zombi yang boleh menyerang anda bila-bila dan di mana sahaja.

Di samping itu, kehidupan di bumi yang telah musnah agak sukar untuk mencari peralatan untuk terus hidup. Belum lagi iklim yang melampau memerlukan anda mencari sesuatu untuk menghangatkan badan. Jangan lupa tentang senjata, anda perlu mencari senjata dan peluru mengisi semula senjata. Sekiranya anda mengalami kesukaran hidup bersendirian, buat satu pasukan dengan pemain LifeAfter yang lain!