5 Game Memasak Makanan Korea

Pada masa kini, banyak perkara yang berkaitan dengan Korea yang menarik untuk dibincangkan dan diketahui, mulai dari pelancongan di Korea, budaya Korea, tokoh masyarakat Korea, pendidikan di Korea, bekerja di Korea, tinggal di Korea, ke kepakaran Korea. Sebagai budaya Korea menyebar dan merebak di seluruh dunia, maklumat mengenai perkara di atas telah menjadi permainan untuk ramai orang.


Sehubungan dengan isu ini, Caris Signal berminat membincangkan beberapa permainan di Android yang menyajikan permainan memasak makanan Korea. Di samping itu, perbincangan di bawah ini juga dilengkapi dengan aplikasi buku masakan yang mengandungi banyak resipi untuk masakan Korea yang tipikal. Jadi, selain bermain memasak, anda juga boleh mencuba memasak makanan Korea di dunia nyata mengikut arahan yang terdapat di dalam aplikasi.

Permainan Memasak Makanan Korea Makanan berminat bermain permainan memasak, terutamanya kepakaran Korea? Jika ya, anda boleh menyemak permainan berikut, ya.

1. Pengembaraan Memasak

Petualangan Memasak adalah salah satu permainan memasak di Android yang menyediakan pilihan memasak makanan Korea. Di samping itu, anda juga boleh cuba membuat hidangan dari negara lain. Dengan grafik licin dan watak lucu, permainan ini mencabar kemahiran dan kelajuan anda dalam pemprosesan makanan.

Dalam Pengembaraan Memasak anda boleh menemui lebih daripada 20 restoran unik dengan 1000+ peringkat, 550 hidangan, dan 700 ramuan. Anda juga boleh mengumpul banyak resipi dan beratus-ratus peningkatan untuk dapur dalaman dan peralatan yang ada di dalamnya. Saiz permainan Petualangan Memasak cukup besar, mencapai 95 MB. Lebih dari satu juta pengguna Android telah turun permainan Memasak Memasak dan membuat hidangan lazat di dalamnya.

2. Hello Seafood 2

Selain itu, terdapat permainan Hello Seafood 2 yang juga membawa pilihan untuk memasak makanan Korea. Makanan dari negara lain seperti Jepun, China, Amerika, Itali, India, dan Vietnam boleh diproses dalam permainan ini. Saiz permainan Hello Seafood 2 agak ringan, yang hanya 16 MB dan telah dimuat turun oleh lebih dari 100 ribu orang di Play Store.

Dalam permainan memasak ini anda boleh memasak dan menguasai lebih daripada 150 resipi. Ciri lain ialah anda boleh mencari resipi legenda yang tersebar di pelbagai bahagian dunia. Untuk membina restoran terbaik di dunia, anda juga boleh meningkatkan keperluan restoran anda. Dan banyak lagi ciri yang menarik dalam permainan Hello Seafood 2 ini. Ayolah, masak makanan kegemaran anda di sana!

3. Chef Hari Ini - Dumpling

Walaupun ia tidak memuaskan anda, anda boleh cuba memasak makanan Korea dalam permainan ini. Seperti tajuk permainan Chef Today - Dumpling, semua yang anda boleh buat ada membuat ladu atau pangsit dari beberapa bahan termasuk salah satu daripada mereka adalah kimchi Korea. Jadi apa yang anda lakukan selepas ladu selesai?

Anda tukang masak dengan watak-watak wanita comel akan makan ladu dengan keseronokan. Selain proses memasak, itu satu lagi perkara yang boleh anda nikmati. Seperti permainan yang dibincangkan tadi, Chef Today - Dumpling juga tidak begitu popular.

4. Makanan Jalan

Adakah anda tahu Anjing Jagung? Awak tahu, snek Korea terkenal dan sangat kontemporari. Makanan ini sebenarnya dalam bentuk sosis yang dioles dengan tepung, kemudian goreng dalam minyak panas. Nah, sosej ini juga istimewa kerana apabila anda menggigit ke dalam sosej terdapat keju mozarella cair dan mencairkan di dalam mulut anda. Hmmmm sangat lazat!

Dan ini adalah Street Food, di mana permainan ini mempunyai konsep bermain sebagai penjual makanan ringan Korea yang disebut anjing jagung. Oleh itu, pekerjaan anda agak mudah, iaitu memasak anjing jagung mengikut pesanan pelanggan. Anda sepatutnya dapat memasak anjing jagung dengan cepat, tetapi jangan membakarnya. Jika anda boleh berkhidmat kepada pelanggan dengan cepat maka anda berhak mendapat bonus dan hadiah!

5. Permainan Restoran K-Makanan

Selain K-Food Restaurant Games, sangat sukar untuk mencari permainan khas untuk memasak makanan Korea di Play Store. Walaupun tidak popular seperti permainan yang dibincangkan di atas, permainan K-Food Restaurant Games ini dilengkapi dengan ikon makanan Korea yang terkenal, seperti kimchi, tteokpokki, bibimbap, dan banyak lagi. Jadi, jika anda ingin menikmati permainan memasak makanan Korea lebih banyak, cobalah muat turun dan pasang permainan ini pada telefon pintar anda. Permainan memasak ini dilengkapi dengan grafik yang bagus.

Di sana anda akan dapati pelbagai ciri seperti audio yang boleh dinyahaktifkan, memilih arked dan versi klasik permainan, terdapat 12 peta dan hampir 300 tahap percuma yang boleh anda mainkan pada bila-bila masa. Permainan K-Food Restaurant baru-baru ini telah dimuat turun oleh seribu orang di Play Store.