5 Aplikasi Kamera Android Terbaik

Bagi anda yang suka selfie, anda benar-benar kenal dengan nama aplikasi kamera di Android. Terutamanya pada masa kini terdapat banyak aplikasi kamera yang menawarkan pelbagai jenis kesan seperti penapis yang indah, membuat alih, dan pelbagai jenis lain. Sesungguhnya, pada telefon Android terdapat aplikasi lalai yang boleh mengambil gambar, tetapi kadangkala kamera standard tidak mempunyai penapis yang boleh membuat kulit hitam putih dan ...

Tetapi kali seterusnya kita tidak akan membincangkan kamera selfie lagi kerana semalam saya berkongsi di sini. Tetapi terdapat berita baik untuk pengguna android yang suka fotografi dan mengambil gambar menggunakan kamera telefon bimbit. Bagi anda yang ingin mencari telefon bimbit jurugambar, anda boleh mencuba Xiaomi Redmi 4X yang dikatakan cukup bagus dengan gambar secara manual atau fokus auto. Dan bagi anda pengguna mudah alih yang lain, AndroidGaul.info kali ini akan memberikan lima cadangan untuk aplikasi kamera Android terbaik yang tidak kalah dengan kamera DSLR.


Kami mengambil aplikasi kamera di bawah dari beberapa laman rujukan di internet yang telah melakukan kajian semula yang baik terhadap permohonan itu. Oleh itu, izinkan kami di sini untuk berkongsi dengan anda semua pelawat Gaul setia.

5 Aplikasi Kamera Android Terbaik :

Kamera FV-5

Kamera FV-5 adalah aplikasi kamera seperti DLSR yang sudah sangat terkenal. Aplikasi ini memberi tumpuan lebih kepada manual seperti kamera jurugambar profesional. Anda boleh mengawal imbangan putih, fokus, kelajuan pengatup, pampasan pendedahan dan ISO secara bebas. Terdapat beberapa mod sejuk yang berguna untuk anda, termasuk pemasa diri, bracket pendedahan, panduan, histogram.

Aplikasi ini dibahagikan kepada dua jenis, dalam versi premium Camera FV-5, anda boleh membelinya untuk US $ 3.95 dan bagi anda yang ingin mencuba versi percuma terdapat juga yang dipanggil Camera FV-5 Lite percuma untuk anda tanpa ciri RAW.

Kamera Manual

Pada kedudukan nombor dua dalam aplikasi kamera Android terbaik dengan keupayaan DSLR ialah Kamera Manual. Seperti namanya, anda boleh melakukan tetapan manual seperti menetapkan baki putih, mengawal fokus, kelajuan shutter, ISO dan lain-lain.

Sebelum membeli aplikasi ini yang berharga AS $ 2.99, pastikan anda menyemak sama ada aplikasi itu serasi dengan peranti anda. Permohonan ini sangat sesuai untuk anda cuba kerana ia mempunyai ciri yang sangat rendah dan juga kualiti yang baik.

Kamera yang lebih baik

Seperti pemandangan panoramik? Anda patut mencuba Kamera Lebih Baik. Sama seperti aplikasi kamera 2 di atas, Kamera Lebih Baik menawarkan ciri-ciri yang tidak kurang lengkap. Membentangkan beberapa ciri yang anda boleh menyesuaikan secara manual seperti ISO, mod malam, pemasa, dan banyak ciri DSLR yang lain.

Tetapi malangnya untuk RAW mungkin tidak semua peranti menyokongnya. Apabila kami menyiarkan artikel ini, aplikasi A Better Camera hanya berharga RM3,000! Jadi cepatlah dan beli terus di Play Store. Bilakah saya boleh membeli aplikasi kamera yang mempunyai sokongan seperti DSLR pada harga yang rendah, bukan?

Kamera AZ - Manual Pro Cam

Aplikasi Kamera AZ - Manual Pro Cam juga mempunyai ciri-ciri yang anda boleh mengawal secara manual. Terdapat juga ciri-ciri untuk menentukan skala foto yang akan kami ambil. Ciri ISO, baki putih, kelajuan pengatup, pampasan pendedahan dan menyokong format RAW.

Permohonan ini sudah mempunyai penilaian 3.5 di Play Store dan kami boleh mengkategorikannya sebagai aplikasi terbaik. Anda boleh mencari aplikasi ini di Play Store.

AfterFocus Pro

Jika empat aplikasi kamera android di atas masih tidak mencukupi untuk anda, maka anda boleh mencuba aplikasi AfterFocus Pro yang kami tawarkan pada akhir artikel ini. Dengan AfterFocus Pro, anda boleh membuat foto latar belakang seperti kamera DSLR dengan hanya memilih objek yang ingin anda fokuskan.

Permohonan ini berharga AS $ 1.99 di Play Store. Jadi, anda boleh mendapatkan semua ciri-ciri penuh seperti kamera DSLR pada harga yang agak murah.

Di samping itu, jika anda membeli aplikasi premium di atas, gunakan peralatan sokongan seperti pemegang tripod atau telefon bimbit supaya apabila menembak hasilnya, ia tidak akan goncang dan tetap baik. Oleh itu kajian kami mengenai aplikasi kamera android terbaik seperti DSLR yang amat disyorkan untuk anda jurugambar mudah alih.