Berikut adalah 5 Cara Penggunaan Aplikasi Hago dengan mudah

Hago adalah aplikasi sosial yang popular. Aplikasi ini tidak memerlukan masa yang lama untuk mencapai sejumlah 10 juta muat turun di Play Store dan mendapat rating 4.6 (apabila artikel ini dibuat). Seperti apa aplikasi Hago ini? Mengapa ia popular?

Hago adalah sejenis aplikasi media sosial untuk pemain. Aplikasi ini membolehkan pengguna berinteraksi dengan orang lain sambil berseronok dengan mereka pada masa yang sama. Dengan ciri-ciri menarik dan sejuk yang dibawa, seolah-olah anda bermain terus dengan rakan anda semasa menggunakan aplikasi Hago.


Anda boleh berhubung dengan pemain lain dan berbual dengan mereka melalui mesej suara. Hago sesuai untuk anda bermain apabila anda bersendirian (perseorangan juga dibenarkan) dan memerlukan kawan-kawan bermain permainan kecil yang unik dan mudah tetapi menyenangkan.

Atau jika anda tidak menyukainya, anda juga boleh bermain permainan di Hago sahaja (terdapat beberapa permainan untuk pemain tunggal).

Masih keliru cara menggunakan aplikasi Hago? Jangan bimbang, sekarang Caris Signal akan memberitahu anda cara menggunakan aplikasi popular # 1 di Play Store ini.

Berikut adalah 5 Cara Penggunaan Aplikasi Hago dengan mudah :

1. Muat naik dan Pasang

Kali pertama yang perlu anda lakukan ialah sudah tentu memuat turun aplikasi Hago di Play Store atau App Store dan memasangnya pada telefon pintar anda. Saiz aplikasi ini adalah sekitar 24MB untuk Android dan 59MB untuk iOS.

Versi Android minimum yang diperlukan untuk dapat memasang aplikasi ini adalah 4.0.3. Sedangkan iOS memerlukan versi 9.0 dan ke atas dan serasi dengan iPhone, iPad dan iPod touch.

2. Log masuk dengan Akaun Media Sosial

Cara seterusnya untuk menggunakan aplikasi Hago adalah bahawa anda mesti log masuk menggunakan akaun media sosial anda seperti Facebook dan Line, akaun Google, atau melalui kod pengesahan ke nombor telefon bimbit anda. Kemudian anda boleh menyelesaikan data anda atau melakukannya kemudian.

Kemudian permohonan itu akan meminta izin untuk mengakses lokasi anda supaya anda dapat mencari pengguna di dekat anda dan boleh bermain permainan dengan mereka.

3. Cari Kawan dan Main dengan Mereka

Dalam pandangan utama Hago, anda boleh menemui banyak permainan yang ditandakan dengan bilangan kali permainan dimainkan. Ini boleh membantu anda memilih permainan yang paling popular. Tatal ke bawah dan temukan berpuluh-puluh permainan sejuk.

Di bahagian atas paparan, terdapat menu untuk bermain dengan rakan anda. Jika anda memberikan akses lokasi kepada Hago maka aplikasi ini akan memaparkan orang di sekeliling lokasi anda yang boleh dijemput untuk dimainkan.

Anda juga boleh menjemput rakan-rakan di media sosial untuk menyertai anda di Hago. Jika anda ingin berteman dan bermain dengan orang baru, anda hanya perlu memilih menu carian orang. Di sana anda akan dapati ramai orang yang boleh berteman. Orang-orang ini akan dipaparkan bersama dengan jarak dari lokasi anda.

Terdapat juga pilihan di mana anda boleh menemui mereka mengikut jantina mereka. Apa yang perlu anda lakukan ialah memilih menu yang ditandai dengan jantina di sebelah kanan atas dan tentukan carian anda. Anda boleh menggunakan ciri sembang untuk berhubung dengan rakan anda. Cuma klik ikon sembang di bahagian kanan atas dalam paparan utama.

4. Mula Main

Sekarang anda boleh mula bermain permainan di Hago! Hanya pilih permainan yang paling anda sukai dan tunggu beberapa saat sehingga pintu ke permainan yang anda mahu buka. Apabila anda memasukkan mod permainan, anda boleh segera berhubung dengan orang lain yang akan bermain juga (mereka menjadi penentang anda).

Apabila permainan bermula, anda boleh berinteraksi dengan lawan anda melalui mesej suara. Ciri sejuk ini akan membuat anda bermain dengannya dalam masa nyata. Mod permainan ini tentunya sangat menyeronokkan kerana kita tidak boleh membisukan sambil bersenang-senang. Sangat menarik bukan?

5. Lose Winning Play Again

Hilang semasa pertarungan terhadap rakan anda? Bersantai, anda boleh mencabar mereka lagi. Hago mempunyai ciri di mana anda boleh mengulangi permainan sebelumnya tanpa mengubah skor yang anda dapatkan. Dengan cara ini, anda boleh menyamakan lawan anda jika anda kalah dalam permainan pertama atau bahkan terus cemerlang jika sebelumnya anda memenanginya.

Dengan perkara seperti ini, anda boleh berhubung dengan orang yang bermain dengan anda. Selain itu, kerana ini juga sejenis persaingan, anda boleh mengasah permainan anda sehingga hari demi hari anda menjadi lebih baik. Kemudian cuba mainkan permainan dalam kategori lain.