4 Cara Simpan Keputusan Muat Turun ke Kad Memori pada HP

Sudah sukar memuat turun, menunggu keputusan muat turun dalam masa yang lama, eh hasil muat turun tidak disimpan terus ke kad memori luaran. Pernahkah anda mengalaminya? Sesungguhnya kadang-kadang terdapat halangan dan masalah apabila menggunakan telefon pintar. Tetapi, percaya bahawa setiap masalah sentiasa mempunyai penyelesaian, seperti masalah muat turun yang tidak disimpan secara terus pada kad memori.


Terdapat beberapa penyelesaian dan cara untuk menyimpan hasil yang dimuat turun ke kad memori dengan mudah dan mudah. Malah, anda boleh melakukannya sendiri tanpa memerlukan pertolongan daripada profesional. Sekarang, untuk mengetahui cara menyimpan muat turun ke kad memori, Caris Signal mempunyai beberapa petua dan penyelesaian, di sini. Dengarkan artikel hingga akhir, ya!

4 Cara Simpan Keputusan Muat Turun ke Kad Memori pada HP :

1. Pindah secara manual

Tidakkah anda mempunyai ciri menyimpan muat turun terus ke kad memori? Bawa mudah, masih ada jalan ke Rom, ya masih banyak cara dan salah seorang daripada mereka bergerak dengan cara yang manual. Walaupun ia kelihatan rumit, tetapi kaedah ini juga agak berkesan dan mudah dilakukan.

Anda hanya perlu membuka fail pengurusan (setiap sel mempunyai nama yang berbeza). Kemudian, masukkan ke dalam >> storan dalaman >> donwload. Kemudian, anda boleh memilih terus setiap fail yang dimuat turun yang anda ingin simpan ke storan luaran.

Jika anda telah selesai memilih, alihkan / potong muat turun ke storan luaran. Baiklah, kini muat turun pada HP telah dipindahkan ke kad memori. Bagaimana, mudah?

2. Bergantung pada PC / Laptop

Apabila anda telah selesai memilih, beralih / potong beban ke output luaran. Baiklah, kini beban ke atas telefon bimbit telah dipindahkan ke kad memori. Betapa mudahnya? 2. Bergantung pada PC / Laptop :
  1. Sambungkan kabel USB HP ke Port USB pada PC atau Laptop.
  2. Kemudian, semak PC / laptop anda dan segera buka fail pada HP melalui PC.
  3. Selepas itu, pilih storan dalaman.
  4. Kemudian, anda boleh terus memindahkan fail dalam storan dalaman dengan memotong atau CTRL + Z.
  5. Akhir sekali, anda akan pindah ke storan luaran melalui CTRL + V dalam storan luaran.
Telah selesai, sekarang semua fail yang anda muat turun dalam storan dalaman telah dipindahkan ke kad memori alias penyimpanan luaran.

3. Menggunakan Aplikasi Pengurus Muat Turun Lanjutan

Khususnya untuk pengguna Android, jika anda rasa anda perlu memindahkan muat turun ke kad memori menggunakan PC / laptop, kemudian cuba aplikasi yang tersedia di PlayStore. Sebabnya, PlayStore ini juga mempunyai aplikasi yang baik yang boleh digunakan sebagai cara untuk memindahkan muat turun ke kad memori pada HP, Pengurus Muat turun Lanjutan.

Aplikasi percuma yang boleh didapati di PlayStore terbukti sangat berguna untuk pengguna Android yang ingin memuat turun hasilnya secara langsung disimpan ke kad memori. Kerana Pengurus Muat Turun Lanjutan mempunyai tetapan ciri di mana anda tidak perlu repot menggunakan PC atau memindahkannya secara manual untuk muat turun. Benarkan aplikasi ini memindahkan muat turun anda ke kad memori.

Nah, cara menggunakannya agak mudah. Pertama, sudah tentu anda mesti mempunyai permohonan terlebih dahulu, sila muat turun aplikasi melalui pautan ini. Selepas itu pasang aplikasi pada telefon bimbit anda.

Sekarang anda boleh meneruskan dengan membuka dan memasuki aplikasi. Pilih menu tetapan / tetapan. Selepas itu, anda boleh klik pada menu Muat turun / Muat turun. Kemudian masukkan menu Folder Unduh File dan klik pada ikon folder. Sudah selesai?

Nah, sekarang adalah masa yang anda pilih folder mana yang anda mahu menjadi tempat untuk menyimpan yang dimuat turun, ini bermakna bahawa pada tahap ini anda memilih kad memori. Langkah terakhir, kini anda hanya perlu klik OK. Baiklah, kini muat turun anda telah dipindahkan ke kad memori, walaupun semasa memuat turun fail baru akan pergi terus ke kad memori.

4. Tetapkan dalam Tetapan

Sebenarnya, bagaimana untuk menyimpan muat turun ke kad memori tidak begitu berkesan. Mengapa? Kerana, kaedah ini jarang hadir di beberapa telefon bimbit baru. Walau bagaimanapun, terdapat juga beberapa telefon bimbit yang masih menyediakan ciri tetapan untuk menyimpan muat turun terus ke kad memori.

Kaedah ini agak mudah dan hanya memerlukan beberapa klik. Pertama, anda boleh memasukkan menu tetapan. Selepas itu, anda akan menemui menu Penyimpanan / Storan. Jika anda telah menemui, segera pilih peraturan Kad SD. Selesai, kini semua muat turun anda akan disimpan secara automatik ke kad memori.