Aplikasi Android untuk Mempercepat Pengisian Bateri 100% Work

Cepat untuk membawa telefon pintar Andoid anda ke tempat, supaya anda tidak boleh menunggu untuk mendapatkan HP anda sepenuhnya? Jangan risau, jika anda terlalu sibuk untuk tidak mempunyai masa menunggu untuk telefon pintar Android anda untuk dicas sepenuhnya, maka anda perlu tahu bahawa terdapat 6 aplikasi Android untuk mempercepat pengisian bateri.


Seperti yang telah kita lihat, caj bateri purata telefon pintar Android sepenuhnya mengambil masa 2-3 jam, bergantung pada kualiti bateri yang digunakan oleh telefon pintar dan pengecas anda.

Bagi orang yang sibuk, masa adalah segalanya. Daripada hanya menunggu bateri yang akan dicas sepenuhnya dengan membuang masa selama 3 jam, akan lebih banyak jika anda menggunakan aplikasi yang boleh mempercepat pengisian bateri telefon pintar Android.

Aplikasi Pengecasan Bateri Terbaik untuk Android

Bukan hanya satu, di sini akan disyorkan 6 aplikasi Android untuk mempercepat pengisian bateri yang boleh anda pilih. Teruskan, lihat maklumat mengenai 6 aplikasi!

Aplikasi Android untuk Mempercepat Pengisian Bateri 100% Work :

1. Pengecasan Bateri Pantas

Aplikasi Pengisian Bateri Pantas ini dikatakan mampu mempercepat pengisian bateri sebanyak 20% hingga 40%, apabila ia mula-mula disambungkan ke elektrik. Bukan itu sahaja, aplikasi ini juga boleh menetapkan dan juga mengehadkan penggunaan kuasa bateri pada peranti Android anda.

Dengan mengawal penggunaan pemprosesan bateri, aplikasi ini dapat meningkatkan kelajuan pengecasan bateri dan dapat mengurangkan waktu yang biasanya digunakan untuk pengisian bateri. Di samping itu, dalam aplikasi ini dilengkapi dengan beberapa ciri seperti:

  • Maklumat suhu bateri
  • Maklumat mengenai kapasiti bateri yang tinggal
  • Paparan Mesra Pengguna
  • Maklumat mengenai penggunaan RAM
  • Menonaktifkan Bluetooth secara automatik
  • Otomati menyahaktifkan Wi-Fi

2. Super Charger Fast

Seperti namanya, aplikasi ini mempunyai kebolehan super. Bukan sahaja ia boleh mempercepat pengisian bateri. Aplikasi ini boleh menyahdayakan beberapa aplikasi yang tidak digunakan lagi, seperti Wifi, Bluetooth dan Internet.

Cara menggunakannya juga sangat mudah, kerana anda hanya perlu mengecas telefon bimbit anda, kemudian klik mula untuk mempercepat pengecasan. Dalam aplikasi ini terdapat dua mod yang boleh dipilih, iaitu ciri pengecasan cepat dan pengecas super cepat.

3. Pengecasan Cepat

Aplikasi ini boleh berfungsi secara langsung dari kali pertama anda mengecas Android. Aplikasi Pengecasan Cepat ini boleh menambah kelajuan pengecasan sebanyak 20% hingga 40% bergantung pada jenis bateri yang digunakan oleh peranti. Yang, pengisian pantas juga merupakan salah satu daripada 6 aplikasi Android untuk mempercepat pengisian bateri.

Bukan sahaja ia boleh digunakan untuk mengecas bateri dengan cepat, kerana aplikasi ini juga dapat mengehadkan penggunaan kuasa bateri pada peranti Android anda.

Cara kerjanya mudah dilakukan, yang hanya untuk menjalankan aplikasi Pengisian Cepat, kemudian aktifkan mod caj cepat. Di samping itu, aplikasi ini juga dilengkapi dengan beberapa ciri, termasuk:
  • Kapasiti maklumat bateri
  • Secara automatik melumpuhkan wifi
  • Disable Blutooth secara automatik
  • Secara automatik mengaktifkan mod pengecasan cepat
  • Dilengkapi dengan UI Mesra Pengguna dan Baik
4. Pengecas Pantas

Serupa dengan aplikasi lain, Pengecas Pantas juga dapat mempercepatkan waktu pengisian bateri hingga 40%. Apabila anda mula-mula menggunakan aplikasi ini, maka beberapa jenis sambungan longkang bateri seperti Wifi dan Bluetooth akan ditutup / berhenti secara automatik.

Cara ia berfungsi adalah mudah dilakukan, yang hanya menjalankan aplikasi Pengecas Pantas pada telefon pintar anda, supaya proses pengecasan akan dipercepatkan.

5. Pengecas Cepat

Seterusnya adalah aplikasi pengecasan yang lebih pantas yang boleh meningkatkan masa pengecasan sehingga 40%. Sistem berfungsi, anda hanya perlu pasangkan pengecas. Kemudian, proses pengecasan bateri akan berjalan lebih cepat dan menjadi lebih optimum.

Aplikasi ini cukup berkuasa untuk mempercepat proses mengecas telefon bimbit Oppo, Xiaomi, Vivo dan Samsung.