5 Aplikasi Anti Lag Mobile Legends

Adakah terdapat aplikasi anti-lag semasa bermain legenda mudah alih? Legenda Mudah Alih atau yang biasa dipanggil ML adalah permainan massa seperti dota di mana satu pasukan terdiri daripada 5 pemain yang melawan satu pasukan yang juga mempunyai 5 orang ahli. Dari kanak-kanak hingga dewasa semua memainkan permainan popular ini, ada pahlawan yang sejuk dan kulit yang baik.


Walaupun permainan buatan ini sudah popular, masih terdapat pengguna yang mengadu bahawa terdapat lag ketika bermain permainan ML. Walaupun ia berada dalam mod 3G atau 4G, tetapi masih ping dan merah membuat lag permainan.

Alu bagaimana anda tidak lag ketika bermain legenda mudah alih? Kita boleh mengakali dengan aplikasi pihak ketiga seperti ping, vpn atau sesuatu seperti itu. Untuk maklumat lanjut, sila rujuk ulasan kami di bawah.

5 Aplikasi Anti Lag Mobile Legends 

1. PINGER

Bertujuan untuk pemain yang sering mengalami lag semasa bermain permainan dalam talian. Salah satunya ialah permainan legenda mudah alih di mana permainan ini memerlukan sambungan yang stabil untuk permainan lancar. Dengan pinger, membuat ping semakin stabil dan tidak mudah hilang. Malah untuk pengguna PC anda juga boleh menggunakannya dengan mudah (Tethering).

2. Ping Permainan Mobile

Tidak kalah dengan aplikasi pinger yang pertama, kali ini terdapat permainan mudah alih ping yang dapat membuat sambungan internet mudah alih anda stabil untuk bermain legenda mobile tanpa lag. Bukan sahaja untuk permainan ML, malah beberapa pengguna juga menggunakannya untuk memainkan permainan PUBG Mobile pada telefon pintar mereka.

3. Penggalak Permainan

Pek telefon kentang tetapi ingin bermain permainan ML? Mudahkan, kini terdapat banyak aplikasi sokongan untuk bermain permainan berat dan dalam talian. Salah satu daripada mereka ialah Game Booster, aplikasi ini membolehkan pengguna untuk bermain legenda mudah alih tanpa ketinggalan dengan memaksimumkan CPU, GPU dan kelajuan RAM sehingga 4 kali lebih banyak daripada biasa.

4. Ping

Ini adalah salah satu aplikasi pinger yang cukup kuat untuk membuat sambungan itu lancar tanpa RTO. Di sini kita boleh menggunakan HOST untuk melakukan PING! Biasanya yang paling sering digunakan dihoskan oleh google.com kerana gergasi internet mempunyai pelayan dengan spesifikasi tinggi dan kelajuan tinggi.

5. Terminal Emulator untuk Android

Saya biasanya menggunakan emulator terminal semasa bermain legenda mudah alih untuk meminimumkan lag yang berlaku akibat sambungan internet. Ia adalah salah satu aplikasi legenda mudah alih anti yang anda boleh bergantung kepada, tidak perlu akar untuk menjalankannya. Semasa membuka, anda hanya perlu memasukkan arahan ping 8.8.8.8 -t, yang merupakan DNS Google yang sering digunakan oleh ramai orang.