8 Aplikasi Terbaik Buat Nonton Drama Subtitle Indonesia

Sekarang anda boleh menonton drama Korea untuk kandungan hati anda dengan aplikasi K-Drama yang akan berkongsi perkara berikut. Biasanya wanita yang suka drakor dan sebagainya. Ya, tentu saja, pelakon dan artis memang kacak dan sejuk.


Tetapi dengar, katanya, adakah itu kacak sangat baik? Kebanyakannya, katanya, tetapi masih terdapat ramai orang yang pelakon yang pelik secara semulajadi tanpa oplas. Ok skip, saya tidak perlu membincangkannya.

Admin tidak akan membincangkan masalah pelaku, kerana di sini saya ingin berkongsi 7 aplikasi untuk menonton drama Korea menggunakan telefon Android. Sudah mempunyai telefon Android lagi? Mimin merasakan semuanya ya. Baiklah jika itu berlaku, mari kita lihat apa aplikasi yang disyorkan adalah untuk menonton Drakor di Android dan tentu saja terdapat sari kata bahasa Indonesia.

8 Aplikasi Terbaik Buat Nonton Drama Korea Subtitle Indonesia :

1. VIU

Viu adalah aplikasi percuma untuk menonton drama Korea pada Android. Beberapa hari yang lalu saya memberikan tutorial bagaimana untuk menonton drama Korea dengan viu, dan hasilnya cukup bagus. Bahkan saya sendiri sudah melanggan IDR 30,000 selama 1 bulan dan menikmati ciri-ciri premium di dalamnya.

Ya, aplikasi ini mempunyai akses langganan yang cukup kuat dan memuaskan tanpa iklan. Tetapi jika anda hanya ingin menonton, maka yang bebas tidak ada masalah.

2. Netflix

Apa yang kita tahu ialah aplikasi Netflix sentiasa menyajikan filem-filem asing, terutamanya filem-filem Hollywood. Tetapi ternyata terdapat juga pertunjukan wayang Korea yang ada? Permohonan ini termasuk aplikasi premium kerana anda perlu melanggan untuk menikmati menonton di Netflix.

Tetapi jangan bimbang, kerana yuran langganan tidak berapa banyak anda akan mendapat cermin yang berkualiti dan juga dalam terjemahan bahasa Indonesia.

3. TV Tubi - TV & Filem Gratis

Satu permohonan untuk menonton drama Korea di Android adalah Tubi TV - TV & Filem Percuma. Bukan sahaja filem drama dalam aplikasi ini, tetapi anda juga boleh menikmati menonton filem-filem asing seperti Barat dan lain-lain. Dan juga hampir semua filem terkini sentiasa dikemas kini.

4. iflix

Dengan iflix anda boleh menonton ratusan dan bahkan ribuan filem dari seluruh dunia. Termasuk dari Korea sendiri, apa yang menarik ialah kita juga boleh memuat turun filem terus ke telefon bimbit untuk menonton di luar talian.

Kedua-duanya untuk telefon pintar dan tablet Android, aplikasi iflix adalah sempurna untuk menonton di mana-mana dan bila-bila masa selagi ia masih bersambung ke internet.

5. Rakuten Viki: Drama TV & Filem

Dapatkan hiburan dalam bentuk filem dari pelbagai negara seperti Korea, Jepun, Taiwan, Thailand dan lain-lain. Rakuten Viki: Drama TV & Filem memberikan hiburan yang berkualiti dengan pertunjukan yang baik. Satu drama menonton drama Korea ini patut dicuba.

Anda juga boleh berkongsi video dengan rakan menggunakan media sosial Facebook, talian, e-mel dan banyak lagi.

6. KBS World

KBS bermaksud Sistem Penyiaran Korea di mana dengan aplikasi ini anda boleh mendapatkan kemas kini terkini di seluruh dunia Korea dan k-pop.

Watch TV On-Air yang sesuai untuk anda penggemar Korea menggunakan KBS World.

7. Filem & TV Google Play

Kami sudah tahu dari nama bahawa aplikasi ini dibuat oleh siapa. Ya, Filem & TV Google Play adalah aplikasi untuk menonton filem di seluruh dunia yang merupakan enjin carian raksasa yang dipanggil Google.

Aplikasi ini tersedia untuk pencinta hiburan di mana mereka tidak mempunyai masa untuk menonton rancangan atau filem kegemaran, dengan Filem Google Play anda boleh mencari mana-mana filem yang anda ingin tonton. Termasuk drama Korea.

8. Drakor.id +

Jika anda ingin menggunakan aplikasi Drakor dengan kemas kini yang cepat, tidak ada terlalu banyak iklan, senaraikan banyak drama dengan penampilan yang ringkas dan elegan, maka anda boleh mencuba Drakor.id + ini.

Drakor.id + membolehkan kita menonton drama Korea dengan sari kata bahasa Indonesia, aplikasi ini mempunyai penampilan yang mudah sehingga tidak membuat sukar bagi pengguna mencari drama kegemaran.