7 Aplikasi Perekam Layar Hp Andrpid Tanpa Root dan Ringan

Pada masa ini ramai orang memerlukan aplikasi perakam skrin Android dengan bunyi untuk pelbagai tujuan seperti membuat video tutorial, rakaman semula video atau orang lain. Aktiviti ini sering dipanggil perekam skrin di mana kita boleh merakam skrin telefon bimbit kita dengan hanya satu aplikasi.

Pada masa lalu sebelum terdapat aplikasi perakam skrin Android, ada cara untuk merakam skrin menggunakan hanya PC / Laptop dan bahkan kadang-kadang memerlukan akses root.

Tetapi tidak untuk sekarang, kita boleh mendapatkan banyak aplikasi perakam skrin Android tanpa akar di kedai mainan.

7 Aplikasi Perekam Layar Hp Andrpid Tanpa Root dan Ringan :

1. DU Perakam

DU Perakam adalah salah satu aplikasi rakaman skrin android yang boleh digunakan tanpa akar. Aplikasi ini agak mudah digunakan, anda hanya perlu membuka aplikasi dan mengaktifkan butang rekod pada skrin mudah alih anda kemudian.

Saya sendiri sering menggunakan DU Recorder untuk membuat video tutorial, mudah dan juga menyokong dengan suara kita semasa merakam, jadi kita boleh semasa merakam skrin dan bercakap. Terdapat tera air yang jelas dan tera air yang boleh kita tetapkan.

2. Perakam Skrin - Tiada Iklan

Perakam Skrin adalah satu-satunya aplikasi yang menawarkan rakaman skrin percuma tanpa iklan. Aplikasi Perakam Skrin agak ringan kerana ia hanya mempunyai saiz kira-kira 3MB.

Walaupun ia percuma, aplikasi ini juga rajin mendapat kemas kini? Versi terkini adalah 1.1.8.2 dan terakhir dikemas kini pada 7 Januari 2019.

3. Perakam Skrin AZ

AZ Screen Recorder adalah salah satu yang terbaik dalam aplikasi perakam skrin android. Tidak perlu akses root, aplikasi ini boleh merakam skrin dan bunyi pada Android dengan jelas.

Ia mempunyai penampilan yang sangat mesra, walaupun bagi orang yang hanya menggunakannya, ia akan sangat membantu. Apa yang saya suka mengenai Perakam Skrin AZ ialah ia dapat merakam video HD ke Full HD.

4. Perakam Skrin Mobizen

Mobizen adalah aplikasi perakam skrin Android terbaik pada 2016. Dan sehingga kini ia telah digunakan oleh lebih dari 100 juta pengguna dari seluruh dunia.

Boleh merakam dengan resolusi HD penuh 1080p. Terdapat juga ciri FaceCam di mana anda boleh merakam wajah anda seperti YouTube permainan yang biasanya kita lihat di YouTube.

Anda juga boleh merakam video dalam tempoh yang panjang dengan menggunakan kad SD sebagai simpanan.

5. Perakam Skrin ADV

Tidak kurang menarik untuk dicuba juga ialah Perakam Skrin ADV. Apa yang paling saya sukai tentang aplikasi ini ialah ia boleh memaparkan logo pada video kami apabila ia dirakamkan dan kami boleh menyesuaikan logo seperti yang kita mahu.

Rakam suara anda dengan mic atau headset juga, tersedia dengan dua mod rakaman iaitu lalai dan maju. Kami juga boleh berhenti seketika semasa merakam.

6. Perakam Skrin dengan Audio dan Facecam, Skrin

Bagi anda yang suka merakam wajah semasa membuat video, anda boleh mencuba satu aplikasi ini. Aplikasi ini bahkan boleh menjadikan anda pemain permainan YouTube dengan merakam gamplery video apabila anda bermain permainan di telefon bimbit anda.

Anda juga boleh bercakap, kerana apabila anda bercakap, suara anda juga akan memasuki video yang dirakam. Menyokong Full HD 1080 dan tentu saja kualiti video yang dihasilkan sangat baik.

7. V Perakam

Yang terakhir ialah V Perakam dengan kemampuannya yang tidak kurang baik dari 6 aplikasi di atas. Aplikasi ini juga menyokong rakaman resolusi HD 1080p penuh.

Sempurna untuk anda yang suka merakam skrin Android untuk bermain permainan pubg, legenda mudah alih, aov dan permainan popular lain. Sokongan juga merekodkan bunyi kita sendiri yang boleh anda dapati dalam tetapan aplikasi.