7 Aplikasi Android Chat Terbaik yang Digunakan Secara Luas

Ia mesti menjadi sangat menyenangkan jika kita masih boleh berhubung dengan rakan-rakan kita walaupun hanya terhad kepada dalam talian melalui internet, kita boleh menggunakan banyak aplikasi sembang untuk Android yang terdapat di Google Play Store.


Terdapat banyak ciri yang boleh didapati dari aplikasi sembang, kami boleh menghantar foto dan video secara percuma kepada rakan-rakan atau menghantar fail seperti dokumen atau tugasan kepada guru dan pensyarah kami. Ini akan memudahkan kita dari segi kehidupan, selain praktikal ia juga akan menyelamatkan masa kita.

7 Aplikasi Android Chat Terbaik yang Digunakan Secara Luas :

1. Messenger

Aplikasi sembang pertama adalah Facebook Messenger. Hampir semua orang di dunia mempunyai akaun Facebook, dan bahkan beberapa yang mempunyai lebih daripada satu akaun Facebook dan juga menukar akaun Facebook mereka setiap kali. Dengan aplikasi Facebook yang anda pasang pada Android, ia akan terus memudahkan kami berkomunikasi dengan keluarga, saudara-mara.

Bukan sahaja aplikasi Facebook anda juga boleh mencuba aplikasi yang juga mengeluarkan Facebook, iaitu Facebook Messenger. Menggunakan aplikasi FB Messsenger ini, anda boleh berbual dengan rakan-rakan Facebook anda dengan mudah, serta pelbagai ciri yang disediakan, termasuk panggilan / panggilan video dengan rakan Facebook anda.

2. BBM

Aplikasi sembang yang boleh anda cuba seterusnya ialah BlackBerry Messenger for Android. Aplikasi ini telah menjadi kegemaran sejak blackberry mengeluarkan versi untuk Android, dan menyediakan perisian percuma untuk pengguna Android.

Anda boleh berkomunikasi dengan cepat dan mudah dan anda juga mempunyai suasana yang menyeronokkan dengan menghantar pelekat lucu dan bagus kepada kenalan rakan anda di BBM anda. Tetapi nampaknya pengguna kini dari aplikasi ini telah bertukar kepada WhatsApp yang dianggap lebih ringan.

3. WhatsApp

Aplikasi sembang seterusnya ialah WhatsApp atau biasa disebut aka WA. Aplikasi sembang khas mudah dan mudah digunakan, hanya dengan memasang WA pada Android anda, anda boleh segera berkomunikasi dengan rakan anda yang juga menggunakan aplikasi ini.

Hanya dengan menggunakan nombor telefon bimbit mereka. Dan anda boleh menggunakan pelbagai ciri dalam aplikasi ini, termasuk dapat berbual dengan cepat dan mudah, boleh berbual dengan tidak beberapa orang sekaligus, menghantar fail seperti muzik, gambar dan video.

4. Line

Menggunakan aplikasi ini, anda boleh dengan mudah berbual dengan rakan anda yang juga mempunyai akaun Talian. Walau bagaimanapun, anda mesti meningkatkan rakan anda secara manual dengan memasukkan nombor telefon bimbitnya. Ciri terakhir yang anda boleh cuba ialah Panggilan Video dan juga menukar tema Jalur yang anda kehendaki.

5. Kakao Talk

Kakao Talk adalah aplikasi sembang Android yang juga yang terbaik, hampir sama dengan aplikasi sembang lain, iaitu anda boleh melakukan panggilan percuma atau panggilan video dengan rakan-rakan anda. Apa yang membezakan aplikasi ini daripada orang lain adalah bahawa anda boleh menghantar animasi bergerak yang bagus dan lucu kepada rakan-rakan anda.

6. WeChat

Aplikasi ini memperkenalkan anda untuk panggilan suara dan Panggilan Video percuma, dan masih tidak beberapa ciri yang lebih baik. Serta pelekat comel dan comel ada beberapa yang anda sudah bersedia untuk menghantar kepada rakan-rakan WeChat. Sesetengah permainan China juga menggunakan WeChat untuk log masuk ke beberapa permainan seperti PUBG Mobile TIMI dan sejenisnya.

7. Messenger Lite

Jika aplikasi messenger untuk facebook terlalu berat pada telefon pintar anda, anda boleh menggunakan versi lite. Messenger Lite adalah aplikasi pesanan rasmi dari Facebook yang khusus ditujukan untuk pengguna telefon bimbit dengan spesifikasi yang minimum.

Tidak kurang lengkap dengan utusan biasa, terdapat juga emojis dan pelekat di dalam, kecuali bahawa ciri panggilan video dipadamkan dalam versi ini.