6 Aplikasi Hemat Daya Baterai Hingga 2 Hari

Aplikasi Pengecas Bateri Android - Bateri terlalu boros sering dikeluhkan oleh pengguna peranti. Tidak ada hari yang bertanggungjawab, kuasa turun dengan cepat. Keadaan ini sebenarnya munasabah jika telefon pintar yang paling tamak mengambil kuasa. Kerana tidak ada beberapa aplikasinya yang tertanam dan setiap bekalan keperluan dalam cara yang tetap supaya ini adalah yang menjadikan bateri kami jatuh dengan cepat.

Tidak hanya itu, prestasi alat itu dibuat pelbagai tugas, ia memerlukan sedikit usaha untuk memindahkannya bersama-sama seperti membuka aplikasi BBM, Whats App, Browser, Facebook dan anda melakukan semua itu pada masa yang sama sehingga anda pasti dapat merasakan panas dalam tubuh telefon pintar anda.


Untuk mengelilingi supaya bekalan kuasa alat tidak habis dengan cepat, tidak sedikit pengguna yang mempercayakan Powerbank. Tetapi jika kita akan membawa pengecas di mana-mana, ia juga agak menyusahkan. Pilihan lain ialah menggunakan aplikasi penjimat bateri, yang biasanya dibuat oleh pembangunan.

Mungkin ini adalah tip Android yang paling sesuai untuk anda, kerana kami tidak perlu menggunakan pengecas seperti Powerbank yang perlu kami bawa di mana-mana.

Dan sekali lagi impak Powerbank tidak baik untuk kesihatan bateri kerana pengecasan dilakukan apabila keadaan sedang digunakan. Contohnya anda bermain permainan dalam talian semasa tablet atau telefon bimbit anda adalah pengecas dengan Powerbank.

6 Aplikasi Hemat Daya Baterai Hingga 2 Hari  :

1. Greenify

Aplikasi Greenify agak terkenal, tidak kurang digunakan oleh peranti berasaskan Android. Keistimewaan aplikasi ini, terdapat sistem hibernate untuk aplikasi alias pasif yang tidak diaktifkan. Jadi aplikasi yang tidak mempunyai masa untuk digunakan segera ditadbir supaya ia akan membuat telefon lebih ringan dengan prestasi yang tidak terlalu berat.

Pada mulanya Greenify adalah khusus untuk peranti yang telah diakses akar. Tetapi sekarang ada pilihan untuk pengguna yang tidak mengharapkan kemasukan root. Jadi walaupun Android anda tanpa akar, anda masih boleh menikmati semua ciri dalam aplikasi hijau.

2. Tasker

Tasker disenaraikan sebagai aplikasi penjana kuasa terbaik. Dengan memuat turun aplikasi ini, anda tidak perlu lagi untuk pengecas tablet atau telefon bimbit anda. Tasker memperkenalkan ciri mudah difahami. Sistem pelangsingan kuasa berlaku secara automatik tanpa persediaan manual.

Jadi anda akan diberi tetapan automatik dari aplikasi ini yang pastinya akan memaksimumkan penggunaan kuasa pada telefon pintar anda.

3. Pengurus Hibernasi

Pengurus Hibernate mempunyai peranan dwi yang tidak hanya hibernate aplikasi pasif. Bukan itu sahaja, tetapi juga boleh menyimpan penggunaan RAM. Jadi ia dapat menjimatkan kuasa optimum untuk telefon pintar.

Dan cara menggunakannya sangat mudah, anda hanya perlu memasangnya melalui Play Store dan sila aktifkannya.

4. Juice Defender

Tidak beberapa ciri hebat yang terdapat dalam pertahanan jus. Pengguna boleh dengan bebas menetapkan format sambungan data yang digunakan, contohnya dari data wifi aka mudah alih, rangkaian Bluetooth. Kemudian anda boleh menyesuaikan bekalan kuasa yang diperlukan.

Jadi anda tidak perlu menghabiskan tenaga penuh. Pertahanan jus harus dikategorikan sebagai aplikasi terbaik, karena terdapat berbagai fitur mode penghemat bateri, dari keseimbangan, agresif hingga melampau. Tidak hairanlah aplikasi ini boleh mengangkat alat sehingga dua hari tanpa henti tanpa pengecas.

5. Pengoptimal Bateri & Bersih

Salah satu aplikasi penyelamat bateri android terbaik ialah Pengoptimal Bateri & Pencuci di mana anda bukan sahaja mendapatkan apk bateri apk, tetapi juga mendapatkan perlindungan antivirus kerana aplikasi ini disokong oleh McAfee.

6. GO Battery Saver & Power Widget

Aplikasi GO Battery Saver akan menganggarkan baki bateri anda dalam masa yang tepat. Terdapat widget yang boleh anda gunakan untuk memaksimumkan prestasi bateri dengan menutup pelbagai aplikasi yang tidak diperlukan.

Terutama membazir kuasa, pengecasan pintar juga tersedia yang akan membantu memastikan telefon pintar anda selamat ketika dicas.