6 Permainan Matematik Terbaik di Android untuk Mengasah Otak

Siapa kata matematik adalah pengajaran yang membosankan dan mungkin memusingkan? Kecanggihan teknologi pada zaman moden seperti hari ini, manusia diberi kemudahan dalam melakukan banyak perkara, terutamanya dalam melakukan masalah matematik. 6 permainan matematik di sini dan bersedia untuk membuat pelajaran mengira lebih seronok.

Selain bersenang-senang, permainan matematik dibuat sebagai menarik yang mungkin supaya kanak-kanak mahu belajar lebih lanjut. Bukan sahaja kanak-kanak, terdapat juga permainan matematik yang menyeronokkan untuk bermain untuk orang dewasa. Tertarik dengan penampilan 6 penggoda otak dengan konsep penghitungan aritmetik dalam gaya matematik? Lihat ulasan dalam artikel ini!

6 Permainan Matematik Terbaik di Android untuk Mengasah Otak :

1. Permainan Matematik

Mahu mengasah kemahiran anda dalam matematik? Mahu belajar matematik tetapi dengan konsep yang menyeronokkan? Ambil mudah, Caris Signal mempunyai penyelesaian, iaitu Matematik Permainan. Seperti namanya, ini adalah permainan dengan konsep matematik. Jadi, dalam permainan pemain diminta bermain dengan nombor. Nah, nombor berkenaan dengan matematik, mulai dari penambahan, penolakan, pendaraban, kepada pembahagian.

2. Duel Matematik

Bukan sahaja permainan catur yang boleh dihadapi dan berduel dengan lawan. Permainan matematik boleh menangani secara langsung lawan yang anda tahu. Anda boleh memilih permainan Matematik Duel di mana pemain secara langsung akan menghadapi lawan yang juga baik untuk menyelesaikan matematik.

Duel Matematik memaparkan animasi di mana terdapat dua bahagian. Bahagian pertama nampaknya menjadi sebahagian anda untuk menyelesaikan masalah matematik. Sedangkan bahagian kedua adalah bidang matematik lawan anda. Jangan takut kalah, soalan yang diberikan agak mudah tetapi akan menjadi sangat mencabar kerana anda harus berurusan dengan pihak lawan.

3. Kanak-kanak Matematik

Sekarang, jika satu permainan ini khusus untuk kanak-kanak yang ingin atau belajar masalah matematik asas. Kids Math, permainan yang dibawa oleh pemaju Orkun2u Studio telah dimuat turun oleh lebih daripada 19,000 pengunduh di PlayStore. Menarik, menarik, dan menyeronokkan untuk kanak-kanak adalah salah satu kelebihan yang ditawarkan oleh Kids Math.

Dalam permainan, pemain Kids Math akan dibentangkan dengan pelbagai masalah asas matematik seperti penambahan, penolakan, pendaraban, dan masalah divisi. Bukan itu sahaja, setiap jenis soalan yang dipilih mempunyai tiga tahap kesukaran. Untuk pemula, anda boleh memilih tahap mudah. Tetapi jika anda sudah merasakan anda bukan pemula, tahap normal dan keras anda bersedia untuk bermain.

4. Permainan Matematik

Masih dengan permainan matematik yang mengira masalah matematik. Kali ini Permainan Matematik yang akan menyumbang sebagai salah satu cadangan permainan matematik terbaik Caris Signal. Tidak jauh berbeza dengan permainan konsep matematik yang lain. Permainan Matematik juga akan meminta pemain untuk menjawab soalan-soalan.

Variasi dalam kategori masalah matematik juga dibentangkan dalam permainan yang telah mendapat lebih daripada 13,000 muat turun di PlayStore. Adapun kategori yang dapat dipilih seperti perkara penambahan, penolakan, pendaraban, pembagian, dan banyak kategori lain.

5. Latihan Matematik untuk otak, Teka-teki Permainan Math

Mengasah otak anda dengan memakan masalah matematik yang anda juga boleh lakukan dengan bermain Latihan Matematik permainan untuk otak, Permainan Matematik Teka-teki. Permainan ini cenderung mempunyai pelbagai masalah matematik. Bukan sahaja untuk orang dewasa, kanak-kanak juga boleh mencuba Latihan Matematik permainan pendidikan untuk otak, Permainan Matematik Teka-teki. Permainan ini bertujuan untuk semua orang.

Sebabnya, masalah matematik yang diberikan bukan masalah yang terlalu mudah atau masalah yang sangat sukar. Soalan-soalan ini bertujuan untuk melatih otak anda untuk berfikir dengan lebih cepat. Soalan dalam Latihan Matematik untuk otak, Teka-teki Permainan Math seperti penambahan, penolakan, pendaraban, dan pembahagian.

6. Math vs. Undead

Permainan matematik satu ini mempunyai konsep yang lebih menarik. Mungkin kanak-kanak akan merasa senang bermain Matematik vs permainan. Undead ini. Sebabnya, Math vs. Undead juga menyajikan animasi grafik kartun yang sangat biasa dan popular dengan kanak-kanak. Di sini pemain harus menyelesaikan masalah matematik dengan cepat.

Jika itu tidak berfungsi, zombi akan datang untuk melawan anda. Ia tidak terlalu sukar dan sesuai untuk kanak-kanak, soalan-soalan yang diberikan adalah tambahan, pengurangan, pembahagian dan pendaraban yang sesuai untuk kanak-kanak belajar.