6 Aplikasi Kuliner Untuk Hp Android Terbaik

Sebagai pencinta makanan, di mana sahaja dan bila-bila masa mereka tidak akan jauh dari makanan. Malah, tidak jarang orang yang pergi jauh hanya untuk menikmati masakan di Indonesia. Orang yang suka masakan biasanya sanggup membayar makanan mahal dan bukannya membeli pakaian. Betul atau tidak?


Sebagai penagih masakan, kita sering memerlukan cadangan untuk tempat yang tepat untuk dimakan, terutamanya jika anda berada di kawasan orang lain. Nah, bagi anda yang benar-benar suka makan, di sini adalah senarai aplikasi masakan Android terbaik yang boleh digunakan sebagai peruntukan untuk mencari tempat yang sejuk untuk dimakan.

6 Aplikasi Kuliner Untuk Hp Android Terbaik :

1. Zomato - Menu Makanan & Kajian

Sekiranya anda berada di kawasan Jabodetabek atau bercuti di Bali, anda boleh menggunakan aplikasi Zomato untuk mencari rujukan masakan yang tepat. Dalam aplikasi ini, pengguna akan disajikan dengan beberapa pilihan tempat makan, bermula dari depot, kafe restoran di sekitar anda.

Menariknya, aplikasi ini dilengkapi dengan maklumat harga supaya pengguna dapat menyesuaikan keupayaan mereka. Tidak hanya itu, ada juga ulasan dari beberapa pelawat di sini supaya mereka dapat mencari tempat yang sesuai untuk dimakan dan mengikut rasa. Malah, pengguna juga boleh melihat senarai tempat yang paling disyorkan untuk dimakan. Bukankah itu sejuk?

2. Kolej

Pagikuliner adalah aplikasi masakan Android yang menyediakan maklumat tentang tempat makan di kawasan Greater Jakarta, Surabaya dan Bandung. Dalam aplikasi ini, pengguna juga akan disediakan dengan senarai tempat makan dan julat harga mereka. Di samping itu, pengguna juga disajikan dengan foto makanan dari setiap restoran.

3. Foodsessive - Kuliner Surabaya

Sebagai tambahan kepada Kolej, bagi anda yang berdomisili di Surabaya, anda juga boleh mencuba aplikasi Foodsessive. Dalam aplikasi ini, pengguna akan dibentangkan dengan senarai lengkap restoran di Surabaya bersama-sama ulasan mereka dalam bentuk foto dan catatan blog.

Tinjauan yang disajikan sangat lengkap, bermula dari menu, rasa ke suasana restoran seperti yang digariskan dalam bentuk blog. Di sini, pengguna juga boleh mencari tempat yang paling disyorkan untuk pelawat.

4. Foody

Aplikasi masakan Android lain yang disyorkan adalah Foody. Permohonan ini dibuat oleh pengaturcara Vietnam membolehkan pengguna mencari cadangan untuk tempat makan dari pelbagai kategori mulai dari pelbagai beras, makanan laut dan pencuci mulut.

Permohonan ini boleh digunakan di beberapa bandar yang dilengkapi dengan ulasan video. Jadi, pengguna dapat melihat betapa menariknya makanan itu dengan jelas. Bukan itu sahaja, aplikasi ini juga diintegrasikan dengan Instagram supaya anda dapat melihat ulasan melalui akaun media sosial.

5. GoFood

Selain beberapa aplikasi masakan di atas, aplikasi lain yang mesti di HP adalah GoFood. Bukan hanya menyajikan senarai restoran di sekitar anda, melalui pengguna aplikasi ini boleh makan dengan mudah tanpa kerumitan keluar dari rumah. Pengguna boleh menggunakan perkhidmatan penghantaran makanan yang disediakan. Menariknya, aplikasi yang ada bersama GoJek juga menyediakan banyak kupon makan percuma.

6. GrabFood

Selain GoFood, aplikasi penghantaran makanan yang boleh dicuba adalah GrabFood. Dalam aplikasi ini, pengguna juga boleh melihat senarai tempat makan, menu dan harga. Berbanding dengan yang lain, aplikasi ini menetapkan harga perkhidmatan penghantaran murah. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa buah restoran yang masih belum dijangkau.