5 Aplikasi Android Root Terbaik Terbaru 2019

Apabila anda mahu root, anda tidak boleh menggunakan aplikasi kesat yang tidak terbukti berjaya. Gunakan aplikasi Android root terbaik, cadangan kami di bawah, yang telah terbukti berkesan dan selamat untuk telefon pintar Android.

Root adalah satu aktiviti untuk mendapatkan akses (root) ke dalam sistem supaya pengguna lebih bebas untuk mengedit fail atau mengubah suai fail dalam sistem fail. Selain itu, akar diperlukan oleh pengguna untuk mencuba atau menggunakan aplikasi yang mempunyai keadaan yang berakar terlebih dahulu untuk memasangnya.


Kita boleh menemui banyak aplikasi ini di Play Store, sebagai contoh, Root Explorer, SD Maid dan lain-lain. Selain itu bagi pengguna telefon pintar anda dengan spesifikasi yang terhad, anda boleh mengubah suai telefon bimbit anda menjadi lebih cepat (Lebih Jam) dengan meningkatkan prestasi CPU.

Nah, setelah mendengar penjelasan kami di atas, adakah anda berminat dengan rooting?

Sudah tentu akar ini tidak boleh dilakukan dengan cuai, terutamanya dengan bantuan hasil aplikasi yang belum diuji. Di bawah ini kami AndroidGaul.info telah menyediakan aplikasi android root yang terbaik yang mesti anda muat turun jika anda mahu berniat untuk melakukan rooting.

5 Aplikasi Android Root Terbaik 2019 :

1. Framaroot

Permohonan akar pertama yang kami cadangkan ialah APK Framaroot. Aplikasi ini dapat mengubah status telefon bimbit Android dari bukan akar ke akar dengan kaedah yang sedia ada. Terutama untuk jenama telefon bimbit Samsung, kebanyakan mereka menggunakan aplikasi ini sebagai alat akar yang paling kuat.

Sudah tentu, dari semasa ke semasa, aplikasi ini telah dinaik taraf untuk menyesuaikan diri dengan sistem mudah alih terkini.

2. KingRoot

Memperkenalkan salah satu aplikasi akar yang dibuat oleh pemaju Cina. Sudah tentu aplikasi ini boleh membuka kunci akses root di dalam sistem telefon bimbit. Bukan itu sahaja, malah khabar angin bahawa aplikasi ini boleh membuat prestasi telefon bimbit lebih baik dan lebih cepat.

Bukan itu sahaja, walaupun aplikasi KingRoot menyokong beribu-ribu jenis telefon bimbit dan beberapa jenama seperti Lenovo, Oppo, Samsung, Xiaomi dan lain-lain. Jika anda mahu mencubanya

3. KingoRoot

Ia masih dibuat oleh pemaju yang sama seperti KingRoot. Permohonan ini masih satu pakej dengan aplikasi di atas, lebih tepatnya anda boleh menggunakan aplikasi ini untuk root menggunakan bantuan PC.

Memang, jika anda mencari Store Main, anda tidak akan dapati satu aplikasi root ini.

4. Supersu

Apabila bercakap mengenai satu aplikasi ini, nampaknya aplikasi ini adalah aplikasi mandatori pada Android yang berakar dan tidak berakar. Terdapat dua kaedah root di dalamnya, iaitu sama ada anda mahu boot biasanya mod atau sepenuhnya boot ke sistem dalaman.

5. Nexus Root Toolkit

Adakah terdapat pengguna Nexus di sini? Kini jika ini adalah aplikasi root android khusus untuk peranti Nexus. Aplikasi dalam bentuk perisian PC dan hanya berjalan pada Windows OS (exe) lebih sesuai untuk dipanggil aplikasi akar PC. Jangan bimbang, aplikasi ini agak mudah digunakan kerana terdapat banyak tutorial di internet.