6 Aplikasi Keyboard Bahasa Arab

Pada masa ini banyak pengguna Android ingin menulis bahasa Arab atau menulis pada telefon bimbit mereka. Baik untuk menghantar mesej, membuat cerita insta, siaran dan minat lain. Android telah menjadi salah satu produk teknologi canggih yang dapat memenuhi keperluan penggunanya, termasuk aplikasi keyboard Arab.


Dengan papan kekunci Arab kita boleh menaip mesej dalam SMS atau WA dalam bahasa Arab, hanya untuk beralih dari mod biasa ke bahasa Arab dengan mudah. Bukan hanya dua aplikasi di atas, tetapi aplikasi di bawah juga menyokong penulisan dalam semua aplikasi sembang.

Baik untuk anda yang memerlukan aplikasi keyboard Arab, anda boleh mencuba beberapa aplikasi yang disyorkan berikut, lihat ulasan.

6 Aplikasi Keyboard Bahasa Arab : 

1. Keyboard Bahasa Arab

Permohonan pertama yang kami cadangkan ialah aplikasi Keyboard Bahasa Arab. Aplikasi ini membolehkan pengguna menulis tulisan Arab pada telefon Android.

Mudah dan ringan, aplikasi ini agak mudah digunakan untuk setiap hari. Anda boleh memuat turun dan memasang aplikasi ini melalui Google Play Store. Anda boleh menggunakan Keyboard Arab secara percuma.

2. Keyboard Bahasa Arab

Anda juga boleh menggunakan Keyboard Arab untuk menulis tulisan Arab di telefon bimbit anda. Aplikasi ini boleh digunakan untuk menulis dalam mesej cerita, e-mel dan platform lain. Bukan sahaja menyediakan menaip, ada juga emotikon atau emojis yang anda boleh gunakan dalam aplikasi ini.

Pengguna boleh membuat foto peribadi sebagai latar belakang dalam aplikasi keyboard ini. Atau anda juga boleh menetapkan papan kekunci sesuai dengan citarasa anda. Jadi, dengan menggunakan aplikasi ini dijamin tidak menjadi membosankan atau membosankan kerana pengguna boleh menukar latar belakang dengan pelbagai tema yang mereka inginkan.

3. Bahasa Arab - GO Keyboard

Aplikasi Keyboard GO sebenarnya bukan hanya memaparkan bahasa Arab, aplikasi ini popular sebagai aplikasi keyboard dengan pelbagai bahasa.

Terdapat banyak pengguna GO Keyboard, jadi anda tidak perlu teragak-agak untuk menggunakan aplikasi ini. Bahasa Keyboard Bahasa Arab juga mempunyai pelbagai emotikon lucu dan menyokong pelbagai alatan untuk menjadikan keyboard lebih menarik.

4. Bahasa Arab untuk Papan Kekunci Pintar

Aplikasi satu ini sesuai untuk anda yang belajar menulis bahasa Arab di telefon bimbit. Aplikasi ini ringan, mudah dan sangat mudah digunakan. Anda boleh bertukar dari mod papan kekunci biasa ke mod papan kekunci Arab dengan cepat tanpa ketinggalan yang rumit atau bimbang.

Aplikasi Arabic for Smart Keyboard ini secara automatik dikaitkan dengan peranti tertentu supaya mudah digunakan. Tetapi untuk menggunakan aplikasi ini, anda perlu memasang aplikasi papan kekunci Pintar terlebih dahulu supaya penggunaannya lebih selesa.

5. Bahasa Arab Font untuk FlipFont

Aplikasi lain yang boleh digunakan untuk menulis tulisan Bahasa Arab pada telefon Android adalah Font Bahasa Arab Terbaik untuk FlipFont. Walaupun sebenarnya aplikasi ini lebih serasi dengan telefon Samsung Galaxy, tetapi kini aplikasi ini boleh digunakan untuk pelbagai jenis telefon Android. Permohonan ini telah dipasang lebih daripada 1 juta kali pengguna.

6. Bahasa Arab Font

Permohonan terakhir yang kami cadangkan menulis tulisan Bahasa Arab pada telefon Android ialah Font Bahasa Arab. Sama seperti aplikasi terdahulu bahawa aplikasi ini juga menyediakan ciri papan kekunci yang mengandungi huruf Arab. Aplikasi ini menyokong Android dengan OS Lollipop v5.0 dan ke atas.