5 Aplikasi TV Android, Tonton Tanpa Internet (Offline)

Memahami tv luar talian di Android adalah banyak yang disalahtafsirkan dengan berfikir bahawa mana-mana telefon Android boleh menonton TV tanpa sambungan internet tanpa bantuan alat. Salah!

Sesungguhnya terdapat beberapa jenis telefon bimbit yang cemerlang, lengkap dengan ciri-ciri TV luar talian di dalamnya, di mana ciri ini tidak memerlukan alat tambahan. Biasanya ia berada di telefon bimbit Cina, dan sangat jarang ia dimasukkan pada telefon pintar Android.


Jika anda masih mahu menonton TV tanpa kuota di Android, anda boleh menggunakan alat tambahan yang dinamakan TV Tuner dan aplikasi yang menyokong alat itu.

Apakah penala TV?

Adakah peranti yang boleh dihubungkan dengan komputer atau telefon pintar yang berfungsi untuk menangkap siaran televisyen dan memaparkannya ke skrin monitor. Fungsinya adalah sama dengan antena televisyen yang ada di rumah kami, hanya bentuk alat ini lebih mudah dan mudah dibawa ke mana-mana.

Terdapat begitu banyak, hanya saja kami di sini akan memberikan cadangan untuk 5 aplikasi terbaik untuk menonton TV di luar talian.

5 Aplikasi TV Android, Tonton Tanpa Internet (Offline) :

1. PadTV HD

Cadangan pertama kami ialah PadTV HD. Siapa yang tidak tahu permohonan ini? Aplikasi PadTV HD sudah terkenal di kalangan pencinta tv luar talian kerana bukan hanya dalam bentuk aplikasi ini tetapi PADTV sendiri dilengkapi dengan peranti sokongannya, iaitu Tuner MyGica Pad TV. Dengan bantuan alat ini, kita dapat menonton semua siaran televisyen tanpa sambungan internet.

2. IPTV

Permohonan ini dibuat oleh Alexander Sofronov yang juga agak baik sebagai alternatif untuk menonton TV di rumah. Untuk saluran itu sendiri, tidak perlu bertanya lagi, terdapat banyak siaran yang boleh kita nikmati secara percuma. Aplikasi IPTV mempunyai dua versi, percuma dan pro, bagi anda yang ingin menonton tanpa iklan, anda boleh mencuba versi pro.

3. TV Bergerak iDTV

Mahu menonton saluran kegemaran dan pertunjukan kegemaran di sekitar sukan, selebriti, berita dunia dan banyak lagi. Salah satu aplikasi tv luar talian yang boleh kita duga adalah TV Mobile iDTV di mana kita boleh menggunakannya pada peranti dengan minimum Android 4.0.3 atau lebih tinggi. Anda perlu tahu bahawa IDTV Mobile menyokong video MPEG-2 dan MPEG-4 / H.264 dalam definisi standard dan radio DVB-T, jika tersedia.

4. DTV Viewer

Masih terdapat pemaju yang sama dengan PadTV HD. Tetapi DTV Viewer tidak kurang menarik untuk cuba menikmati hiburan siaran televisyen tempatan di rumah kami. Dengan bantuan penala TV, kita dapat menikmati saluran TV Indonesia semua saluran seperti gosip, opera sabun, sukan, berita dan banyak lagi.

5. HomeFree TV

Dan dalam kedudukan terakhir terdapat HomeFree TV yang juga tidak kurang lengkap daripada koleksi saluran lain. Dibuat oleh AVerMedia, kita boleh membuat alternatif apabila televisyen di rumah tidak dapat digunakan kerana ia rosak atau isyaratnya tidak baik. Sokongan untuk MPEG-2 & H.264 dan juga siaran masa nyata yang kami tonton, menarik untuk dicuba.