5 Permainan Pendidikan Kanak-kanak Terbaik di Telefon Android

Bukan sahaja bertujuan untuk menghapuskan keletihan atau menghiburkan para pemain. Sesetengah permainan yang boleh dimainkan pada peranti Android juga boleh memberi pendidikan yang baik untuk kanak-kanak, orang dewasa dan juga kanak-kanak yang dikategorikan sebagai paud. Untuk kanak-kanak paud, kami kini mengkaji semula 5 permainan pendidikan kanak-kanak yang sesuai dan mengikut umur mereka.


Permainan pendidikan kanak-kanak Paud mempunyai fungsi dan matlamat yang sama seperti permainan matematik atau penggoda otak. Tujuan dari semua permainan ini adalah untuk membuat kanak-kanak merasa senang mempelajari perkara-perkara baru dan sudah tentu disesuaikan dengan usia mereka. Nah, bagaimana dengan permainan pendidikan untuk kanak-kanak di PlayStore? Lihat artikel ini hingga akhir!

5 Permainan Pendidikan Kanak-kanak Terbaik di Telefon Android :

1. Teka-teki Prasekolah Kanak-Kanak

Permainan Pendidikan Intellijoy untuk Kanak-kanak menawarkan dan membangunkan permainan di mana kanak-kanak dapat mengenali haiwan, tumbuh-tumbuhan dan juga objek lain. Prasekolah Prasekolah Kanak-kanak, itu nama yang dimasukkan ke dalam permainan yang telah dimuat turun oleh lebih daripada 30,000 pemuat turun di PlayStore.

Permainan ini akan menjadi sangat menarik untuk kanak-kanak, terutamanya kanak-kanak yang hanya memasuki usia paud. Prasekolah Prasekolah Kanak-kanak menyajikan kepingan dengan pelbagai warna untuk dipadankan dengan gambar kosong.


Selepas kanak-kanak itu berjaya memadankan segala-galanya, permainan pendidikan kanak-kanak Paud ini secara automatik akan memaparkan gambar sebenar dengan menyematkan nama di sebelahnya dalam bahasa Inggeris. Ia cukup untuk mendidik kanak-kanak untuk mengenali warna, haiwan dan banyak lagi, hanya klik di sini untuk memuat turun permainan.

2. Permainan Pendidikan untuk Kanak-kanak

Biasanya untuk mendidik kanak-kanak usia anda boleh menunjukkan gambar, warna, atau nombor. Sekarang, anda tidak perlu repot-repot untuk menunjukkan semua gambar.


Permainan Pendidikan untuk Kanak-kanak adalah nama permainan yang mempunyai konsep di mana kanak-kanak dapat mengenali nama buah-buahan, haiwan, huruf, bahkan nombor dengan mudah. Bukan sahaja memberikan kemudahan, penampilan yang berwarna-warni juga menjadi salah satu daripada atasannya.

3. ABC Preschool Free

Mengajar kanak-kanak paud untuk menghafal atau mengiktiraf huruf yang boleh anda lakukan dengan mudah dengan permainan pendidikan anak-anak pud yang dipanggil ABC Preschool Free. Ya, seperti namanya, permainan ini dibuat oleh pemaju Sound House LLC yang menyajikan permainan untuk kanak-kanak. Permainan ini adalah pengenalan kepada huruf dan nombor.

Bukan itu sahaja, malah kanak-kanak boleh belajar bagaimana menulis surat dan nombor terus pada telefon Android. Jika kanak-kanak mempunyai hobi pewarna atau lukisan, ABC Preschool Free bersedia dengan ciri pewarna.

4. Permainan Pembelajaran Prasekolah dan Tadika

15 permainan yang menarik dan pendidikan juga telah dipasang ke dalam permainan yang dipanggil Permainan Pembelajaran Prasekolah dan Tadika. Ini juga merupakan salah satu permainan pendidikan untuk kanak-kanak paud yang boleh menjadi pilihan terbaik untuk kanak-kanak usia paud. Bukan hanya mengetahui huruf dan nombor.

Sebabnya, Permainan Pembelajaran Prasekolah dan Tadika membentangkan permainan di mana kanak-kanak dapat mengenali bentuk seperti segitiga, pusingan, kotak, segi empat dan bentuk lain. Tidak cukup untuk berhenti di sana, Permainan Pembelajaran Prasekolah dan Tadika juga menyajikan ciri-ciri supaya kanak-kanak dapat mempelajari cara membaca abjad

5. ABC Kids

Permainan pendidikan anak paud ini hadir dan diimport oleh pemaju RV AppStudios. Permainan ini dipanggil ABC Kids mempunyai konsep dan pakar dalam mendidik kanak-kanak untuk mengenali huruf sahaja. Tiada konsep lain dan ini menjadikan permainan ini lebih tertumpu kepada hanya satu mata pelajaran.

Kanak-kanak akan difasilitasi dalam menghafal juga mengenali surat. Bukan itu sahaja, antara muka dan persembahan animasi yang menarik telah direka supaya kanak-kanak berasa gembira dan juga merasa di rumah untuk belajar huruf. Tidak lupa ABC Kids juga membenamkan ciri-ciri untuk cara mengucapkan setiap huruf yang telah ditunjukkan.