5 Cara Agar Mobile Legend Tidak Lag Saat Dimainkan

Anda seorang penggemar permainan Android Mobile Legend? Mungkin beberapa pemain Mobile Mobile sering menghadapi masalah yang tertinggal apabila mereka sibuk bermain. Sekarang, anda tidak perlu bimbang lagi dengan keterlaluan yang teruk. Kerana, kali ini Caris Signal akan menyediakan 10 cara supaya Mobile Legend tidak lag.


Anda boleh menetapkan lag Legend Mobile dalam sepuluh cara yang akan dibincangkan oleh Caris Signal kali ini. Tertarik dengan petua dan cara bagaimana tidak lag Legend Mobile? Segera cari cara paling mudah dalam artikel berikut!

5 Cara Agar Mobile Legend Tidak Lag Saat Dimainkan :

1. Pastikan sentiasa mengemaskini Legend Mobile

Tips pertama dan cara untuk tidak lag lagenda Mobile adalah sentiasa rajin dalam mengemaskini aplikasi Legenda Mudah Alih. Mengapa? Oleh kerana Legend Mobile adalah permainan yang akan diperbaharui secara rutin. Anda mesti dikemas kini dengan aplikasi yang dikemas kini.

Jangan biarkan aplikasi Mobile Legend yang anda ketinggalan kemas kini. Sekiranya kemas kini terlambat, maka kemungkinan Legend Mobile anda akan mengalami keterlambatan. Selepas kemas kini pastikan anda menunggu Sumber untuk menyelesaikan muat turun. Jika anda terus bersaing sebelum Sumber melengkapkan muat turun, maka apa yang berlaku adalah ketinggalan.

2. Gunakan Rangkaian Internet 4G atau WiFi

Nah, yang satu ini sangat penting. Kerana ketinggalan boleh berlaku disebabkan sambungan internet yang tidak mencukupi. Oleh itu, anda mesti memastikan bahawa sambungan internet anda adalah pantas. Jika anda ingin mempunyai sambungan internet yang kuat, kemudian gunakan rangkaian 4G atau gunakan WiFi.

Bukan tanpa alasan anda perlu menggunakan sambungan 4G atau WiFi, artikel Mobile Legend mesti dimainkan dengan rangkaian internet yang stabil dengan Ping tidak lebih daripada 200ms. Jadi, anda boleh memainkan Legend Mobile dengan tenang tanpa ketinggalan.

3. Kurangkan Kualiti Grafik Legend Mobile ke Mid atau Rendah

Selain memiliki rangkaian internet yang sangat pantas, Anda juga dapat mengatasi Legend Mobile dengan ketinggalan dengan menurunkan kualiti grafik yang tersedia di Legend Mobile. Jika anda hanya menggunakan telefon bimbit biasa dengan sambungan internet yang tidak terlalu cepat, maka anda boleh mengatasinya dengan menurunkan kualiti grafik.

Anda boleh melaraskan kualiti grafik menggunakan Mid atau Rendah. Cara ini sangat mudah, anda boleh mengklik "Maklumat Asas" (Maklumat Asas) kemudian klik "options" (settings). Selepas itu, anda boleh memberikan senarai semak untuk memilih grafik berkualiti Mid atau Rendah.

Walau bagaimanapun, jika anda merasakan anda menggunakan telefon bimbit super cepat dengan internet yang stabil, anda boleh menggunakan grafik yang tinggi tanpa perlu menggantikan Garfish Mid atau Low. Oleh itu, pastikan anda mengetahui prestasi telefon bimbit anda dan rangkaian internet.

4. Matikan Aplikasi Lain Yang Berlari

Bagaimana untuk memastikan Legend Mobile dari ketinggalan kali ini adalah penting. Jika anda ingin bermain Legenda Mudah Alih dengan selesa tanpa sebarang kejatuhan teruk, maka pastikan aplikasi lain ditutup atau tidak berjalan. Oleh itu, anda perlu memastikan bahawa aplikasi yang dijalankan hanyalah Legend Mobile.

Kerana, jika anda menjalankan aplikasi lain selain Legenda Mudah Alih, telefon mungkin tidak dapat menampung semua aplikasi aktif, sehingga kesannya ialah Legend Mobile akan ketinggalan. Biasanya aplikasi media sosial agak membebankan untuk prestasi telefon pintar. Jadi, anda boleh menghentikan aplikasi media sosial, permainan dan aplikasi lain.

5. Aktifkan Mod Prestasi di telefon bimbit

Sekiranya anda masih berhadapan dengan lag apabila anda sibuk bermain Legenda Mudah Alih, maka anda boleh cuba mengaktifkan Mod Prestasi pada telefon pintar anda. Biasanya, HP menggunakan Mod Normal untuk penampilannya. Nah, anda boleh membuat tetapan untuk mengaktifkan Mod Prestasi.

Maklumat kecil bahawa Mod Prestasi ini akan membuat prestasi telefon pintar lebih cepat, terutama bagi anda yang suka bermain permainan di HP. Untuk mengaktifkan mod prestasi ini, anda boleh menemuinya dalam "Tetapan" (Tetapan).

Selepas anda memasukkan "tetapan" cuba cari "Pengurusan Kuasa." Kemudian, anda boleh mengklik pada "penjimat kuasa." Selepas itu, klik dan pilihnya dalam mod prestasi. Selepas anda menetapkan mod prestasi, telefon anda harus mempunyai prestasi yang lebih cepat daripada sebelumnya.