5 permainan paling mahal di dunia yang harganya boleh muflis

Untuk permainan di Android, memang ada banyak yang boleh dimuat turun secara percuma. Walau bagaimanapun, untuk permainan PC dan konsol permainan, mereka dijual pada harga yang agak mahal, ada juga yang sangat mahal. Pada kesempatan ini, kami ingin membincangkan beberapa permainan paling mahal di dunia dan bukan permainan moden yang baru, anda tahu.


Jika anda seorang pencinta permainan, terutamanya konsol permainan, maka anda harus tahu permainan apa harga dengan harga hebat. Bukan sahaja kerana keseronokan permainan tetapi jarang permainan ini yang membuat 10 permainan ini dijual sangat mahal. Adakah anda pernah bermain permainan atau tidak?

5 permainan paling mahal di dunia yang harganya boleh muflis :

1. Stadium Events

Permainan konsol 1987 ini dibuat oleh Bandai yang cukup popular pada waktunya. Anda hanya boleh memainkan permainan ini pada konsol Nintendo. Walaupun sekolah lama, tetapi ada orang yang menjual permainan ini pada harga yang sangat tinggi di eBay dengan harga 37 juta hingga 596 juta rupiah yang anda tahu!

Bukan sahaja permainan itu mahal, walaupun hanya membeli kotak permainan boleh berharga $ 10,000 atau setara dengan 144 juta! Sudah tentu harga yang ditawarkan boleh membeli kereta, kan? Walau bagaimanapun, kerana ia jarang berlaku dan amat sukar dicari, tidak menghairankan bahawa permainan Stadium Acara ini sangat mahal. Berminat untuk membelinya?

2. Serangan Udara

Di samping permainan Nintendo, terdapat juga permainan Atari 1982 yang sangat bernilai. Raid Air telah dijual pada harga 456 juta pada 2010 lalu. Bukan harga yang murah, sudah tentu, tetapi setanding dengan barangan terhad yang ada.

Maklumat sekilas, Air Raid sendiri adalah permainan menembak yang dibuat oleh Men-A-Vision untuk Atari. Legenda, jika anda melihat sisi belakang kotak permainan, maka anda akan melihat menulis tentang perihalan kisah permainan Raid Air. Ini juga merupakan daya tarikan utama bagi orang-orang yang mahu mendapat serangan udara.

3. Cabaran Kampus Nintendo

Permainan yang paling mahal di dunia kali ini datang lagi dari permainan Nintendo. Adakah Cabaran Kampus Nintendo, permainan yang dicipta pada tahun 1991 yang menarik minat pemain. Sebenarnya, ini bukan permainan yang dibuat oleh Nintendo, tetapi permainan yang dibuat satu pertandingan dan ditaja oleh Nintendo.

Hanya saja Cabaran Kampus Nintendo sangat menarik, jadi bagi mereka yang suka mengumpul permainan retro, sukar untuk mendapatkannya. Sebabnya, selepas pertandingan berakhir, permainan Cabaran Kampus Nintendo ini dimusnahkan dan hanya sedikit yang tinggal. Jika apa-apa, permainan ini boleh dijual pada harga 288 juta!

4. 1990 Nintendo World Champions

Sebagai tambahan kepada Cabaran Kampus, kali ini Nintendo juga menyampaikan persaingan yang diadakan pada tahun 1990. Pertandingan ini telah disertai oleh 29 bandar di seluruh Amerika Syarikat, oleh itu Juara Dunia Nintendo 1990.

Dari pertandingan ini, mereka menghasilkan kartrij permainan yang cukup menarik untuk pemain masa mereka. Banyak peminat, permainan dibuat dalam dua versi iaitu emas dan kelabu. Kedua-dua versi telah menjadi sasaran ramai orang hari ini.

Sebabnya, permainan ini agak sukar untuk dimiliki pada tahun 1990, terutama jika anda mencari permainan ini hari ini. Dengan cara itu, tidak menghairankan jika anda mencari permainan ini, maka dua perlawanan akan dipatok pada harga yang mencapai 288 juta rupiah.

5. Merah Laut Merah

Selesai dengan beberapa permainan Nintendo lama, kali ini mari kembali dengan permainan Atari. Kali ini permainan paling mahal yang dipegang oleh Red Sea Crossing. Ini adalah permainan di mana pemain akan bermain Musa kerana dia mesti menyeberangi laut merah.

Walaupun Red Sea Crossing tidak begitu terkenal dengan permainan terdahulu, ada orang yang menyasar permainan ini sebagai koleksi semata-mata. Pada tahun 2012, ada seseorang yang benar-benar mahukan permainan ini bahawa dia bersedia menghabiskan sehingga 150 juta untuk membelinya dari GameGavel.com dalam lelongan. Sangat berniat, huh?