5 Permainan Memasak Makanan Jepun Terbaik pada tahun 2019

Makanan dari Sakura, Jepun, diketahui mempunyai perisa yang sangat unik dan tentu saja lazat. Tidak hairanlah, banyak menu makanan Jepun makanan jalanan atau makanan lain yang terkenal dan disukai oleh hampir semua orang di dunia. Makanan khas Jepun sendiri mempunyai banyak pilihan, dari ramen, sushi, ayam katsu, karaage, daging teriyaki ke makanan jalanan seperti tempura, takoyaki, okonomiyaki hingga monjayaki.


Saya sangat terkenal dengan makanan khas Land of the Rising Sun, pemaju permainan di Android untuk membuat dan melepaskan permainan memasak makanan Jepun yang sangat menarik dan menarik untuk dimainkan, anda tahu. Kali ini, kami akan memberikan cadangan untuk permainan memasak makanan Jepun yang perlu anda cuba mainkan. Nah, ingin tahu, betul, permainan apa yang akan kita bincangkan dalam artikel ini? Ayo, lihat sahaja perbincangan di bawah.

1. Ramen Sensei 2

Pertama, ada permainan memasak makanan Jepang yang disebut Ramen Sensei 2. Permainan ini memungkinkan Anda untuk membuat bisnis Ramen gergasi Anda sendiri. Di samping itu, dalam permainan ini dibuat oleh pemaju Kairosoft, anda boleh memasak pelbagai jenis ramen dengan sup yang berbeza. Oh ya, dalam permainan Ramen Sensei 2 ini, Anda juga boleh memainkan permainan mini yang tidak kurang menarik, anda tahu.

2 di sini. 2. To-Fu Oh! Sushi

Seterusnya, terdapat To-fu Oh! Sushi. Permainan ini dibuat oleh pemaju Pendidikan Pintar, LTD membolehkan anda membuat makanan Jepun yang terkenal anda sendiri yang popular dengan ramai orang, iaitu, sushi. Anda dikehendaki membuat sushi untuk pelanggan yang datang ke restoran sushi anda. Walau bagaimanapun, dalam permainan To-Fu Oh! Sushi ini, anda tidak perlu memasak sushi mengikut pesanan pelanggan.

3. Hungry Hearts Diner: A Tale of Star-Crossed Souls 

Seterusnya, ada Hungry Hearts Diner: A Tale of Souls Star-Crossed. Dalam permainan ini, anda memainkan peranan seorang nenek yang baik hati yang menjalankan tempat makan perniagaan yang dimiliki oleh suaminya yang sakit.

Nenek melayani pelanggan dan membuat pelbagai hidangan Jepun yang sangat lazat. Bukan sahaja memasak, nenek juga berinteraksi dengan pelanggannya dan mendengar cerita para pelanggan yang datang ke tempat makannya. The Hungry Hearts Diner Game: Kisah Jiwa Star-Crossed mempunyai cerita yang sangat unik.

4. Shiggys Takoyaki

Siapa yang tidak tahu takoyaki? Makanan jalanan khas Jepun adalah bulat dengan mengisi gurita dan beberapa ramuan lain sangat popular dengan penduduk Jepun dan juga hampir semua penduduk dunia mengetahui makanan jalanan ini.

Atas sebab ini, pemaju Bebek di Air melancarkan permainan takoyaki memasak yang sangat mudah tetapi ketagihan. Dalam satu permainan ini, anda perlu membuat sebanyak mungkin takoyaki dan mengumpul seberapa banyak mata untuk mencapai skor tertinggi. Nah, walaupun kelihatan mudah, permainan ini ternyata sangat mencabar dan agak sukar untuk dimainkan. Adakah anda ingin tahu? Sila muat turun permainan Shiggys Takoyaki di sini sekarang.

5. Ramen Chain

Pemaju Touchten Games dari Indonesia juga tidak mahu kalah, anda tahu. Yup, Touchten Games mengeluarkan permainan memasak makanan Jepun, Ramen Chain yang sangat disukai oleh pengguna telefon pintar Android. Dalam permainan ini anda ditugaskan untuk melayani pengguna yang memesan pelbagai ramen lazat. Permainan Ramen Chain membolehkan anda mempunyai banyak cabang restoran makanan Jepun ini.