4 Permainan Serupa untuk The Sims Anda Boleh Cuba Main

The Sims adalah permainan simulasi strategik yang dibangunkan oleh Maxis dan diedarkan oleh Electronic Arts (EA) pada tahun 2000. Maxis sendiri adalah anak syarikat EA dan mereka beribu pejabat di Redwood City, California, Amerika Syarikat.

Permainan Sims sendiri adalah simulasi aktiviti harian. Ketika pertama kali muncul, The Sims segera menjadi permainan yang popular. Itu kerana The Sims menawarkan pelbagai unsur yang berbeza, serba boleh dalam permainan, dan grafik yang luar biasa.


Di samping itu, pengguna juga mengalami pengalaman yang lebih menyenangkan kerana simulasi The Sims yang sangat realistik. Dengan sistem Intelligence Artificial Intelligence (AI) yang canggih, kawalan mudah, dan mekanik inovatif, The Sims adalah salah satu daripada simulasi kehidupan yang luar biasa untuk dinikmati. Sehingga kini, siri asal The Sims sudah mempunyai 7 pakej pengembangan yang dihasilkan dari tahun 2000 hingga 2003.

Pengembangan itu juga termasuk menambah item, watak, kulit, dan ciri baru. Pakej pengembangan ini dibundel dengan episod yang lebih menarik lagi. Sekarang terdapat banyak permainan seperti The Simps yang boleh anda mainkan. Oleh itu, Caris Signal akan membincangkan 10 permainan seperti The Sims yang boleh menjadi alternatif bagi anda yang ingin mendapatkan pengalaman bermain permainan simulasi kehidupan yang lain. Apakah senarai itu? Melaporkan dari laman web www.mobipicker.com, berikut adalah 10 senarai permainan yang miri dengan The Sims.

4 Permainan Serupa untuk The Sims

1. Second Life

Di tempat pertama mirip dengan The Sims adalah permainan Second Life. Pembangun dan pemilik permainan ini ialah Linden Lab, firma yang berpusat di bandar San Francisco, Amerika Syarikat. Second Life pertama kali dikeluarkan pada 23 Jun 2003. Permainan ini boleh dimainkan di beberapa platform seperti Windows, macOS, dan Linux.

Second Life menawarkan pendekatan yang realistik terhadap estetika simulasi kehidupan moden dan membolehkan anda menikmati inovasi dan kebebasan pada masa yang sama. Permainan ini memberi tumpuan kepada kehidupan kedua anda di dunia alternatif. Di dunia yang unik ini, anda boleh menjalani hidup anda sebagai vampir, haiwan, robot, atau manusia. Dengan ciri-ciri hebatnya seperti The Sims, Second Life adalah permainan yang dapat memberikan anda pengalaman simulasi kehidupan yang realistik. Permainan ini anda boleh bermain di PC.

2. IMVU

Permainan berikutnya seperti The Sims adalah IMVU. Dengan berjuta-juta pemain berdaftar dan dalam talian, IMVU adalah salah satu permainan paling popular yang benar-benar meniru ciri-ciri The Sims.

Permainan IMVU membolehkan anda meneroka dunia permainan, bertemu orang baru dari seluruh dunia, mencari rakan baru, dan menikmati diri anda dalam pelbagai aktiviti yang menyeronokkan.

IMVU boleh dimainkan oleh semua kumpulan umur antara 13 dan 25 tahun. Oleh itu, permainan ini membolehkan para pemain menikmati kandungan yang sesuai untuk umur masing-masing. Sekiranya anda berminat dengan IMVU, anda boleh memainkannya di sini (PC sahaja).

3. Movie Star Planet

Dalam permainan ketiga yang serupa dengan The Sims adalah Movie Star Planet. Jika anda ingin menjadi bintang filem dan hidup mewah, Movie Star Planet adalah permainan yang tepat untuk anda bermain.

Permainan yang sangat ketagihan seperti The Sims membolehkan anda menjadi terkenal. Di sana anda boleh menjalani kehidupan yang anda selalu bermimpi dan menikmati hari anda dengan sejumlah besar peminat.

Jadi anda boleh merasa seperti bintang filem sebenar, anda boleh melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti yang menyeronokkan. Aktiviti-aktiviti ini termasuk berpesta, menari, melepak dengan orang yang sama seperti anda, dan lain-lain.

Dengan watak baru yang mengagumkan, grafik 3D yang indah, dan permainan yang benar-benar memberi inspirasi, Movie Star Planet sangat keren untuk anda bermain.

4. Kehidupan Quest 2: Metropoville

Permainan berikutnya yang serupa dengan The Sims ialah Life Quest 2: Metropoville. Penetapan permainan ini terletak di bandar Metropoville yang indah. Di sana anda dijemput untuk menjalani kehidupan impian anda.

Kehidupan Quest 2: Metropoville ini agak mudah dan mudah difahami untuk dimainkan. Permainan ini membolehkan anda menjalani kehidupan seperti dalam suasana sebenar. Salah satu ciri hebat permainan ini ialah anda juga boleh menikmati unsur-unsur rangkaian sosial.

Dengan itu, anda boleh berhubung dengan rakan-rakan warga kota Metropoville dan berteman dengan orang yang seperti anda.