5 Game Mirip PUBG yang Tidak Kalah Seru di Android

Siapa yang tidak tahu PUBG? Pertempuran PUBG atau PlayerUnknown adalah permainan yang dicintai oleh ramai orang. Permainan yang dikeluarkan pada tahun 2017 dan diedarkan melalui Steam sangat popular. Populariti permainan ini meningkat selepas muncul di kedai aplikasi Android dan iOS di bawah nama PUBG Mobile.


Menurut Kami, PUBG pada mulanya dibebaskan pada Steam melalui program beta akses awal, sebelum akhirnya dibebaskan dalam versi penuh pada bulan Disember 2017. Kemudian pada tahun 2018, versi Android dan iOS secara rasmi dilepaskan dan dijuluki permainan terlaris sepanjang masa dengan pencapaian jualan yang menyentuh lima puluh juta sebulan pada bulan Jun 2018. Wabak PUBG di kalangan pencinta permainan membuat pemaju berminat melancarkan permainan yang serupa dengan PUBG sendiri.

Ya, ada banyak permainan royale pertempuran lain yang sama dengan konsep yang PUBG mempromosikan di sana. Bagi anda yang ingin tahu mengenai permainan apa yang serupa dengan PUBG Mobile, anda boleh cuba memainkan beberapa alternatif untuk permainan PUBG yang terdapat pada peranti Android berikut.

5 Game Mirip PUBG di Android

1. Rules of Survival

Nah, satu permainan yang harus anda mainkan ialah Peraturan Survival (RoS). Permainan ini mempunyai tiga pilihan mod permainan: mod solo, duo dan skuad. Pada permulaan permainan, akan ada tutorial cepat yang diberikan supaya anda tidak mempunyai kesulitan bermain permainan yang dibuat oleh NetEast Inc. ini adalah.

Kaedah Survival mempunyai peta besar yang membolehkan 120 pemain menyertai medan perang. Permainan ini juga membolehkan pemain untuk meneroka medan perang dalam bentuk pulau terbengkalai yang besar dengan cara pengangkutan seperti trak, motosikal atau belayar di perairan dengan bot moto.

2. Tanah tanpa harapan: Fight For Survival

Selain itu, permainan android yang serupa dengan PUBG adalah Hopeless Land: Fight For Survival. Permainan ini boleh menampung 121 pemain pada satu masa. Pemain perlu terus hidup dan bertahan di pulau padang pasir yang sangat mematikan. Sama seperti Peraturan Survival, Landless Hopeless: Fight For Survival mempunyai pelbagai jenis peralatan pengangkutan, dari kereta ke kereta kebal.

Senjata yang boleh digunakan dalam permainan ini hampir sama dengan permainan pertempuran royale lain, tetapi juga pelbagai. Bermula dari AK, SMG kepada bom tangan dan bom asap. Hopeless Land: Fight For Survival juga boleh dimainkan dalam tiga mod permainan iaitu solo, duo dan juga mod skuad.

3. Knives Out

Selain daripada Peraturan Kehidupan atau RoS, NetEase.Inc juga melancarkan permainan gaya PUBG bertajuk Knives Out. Anda boleh menyertai 100 pemain lain di medan perang. Permainan ini memerlukan semua pemain untuk meneroka bangunan untuk mencari pelbagai jenis senjata untuk dadah. Hampir sama dengan permainan seperti PUBG lain, Knives Out juga membolehkan para pemain menggunakan trak ketenteraan sebagai alat pengangkutan.

Menurut techworm.net, Knives Out adalah salah satu permainan android gaya PUBG yang mempunyai kualiti grafik yang tinggi tetapi masih lancar ketika dimainkan.

4. Garena Free Fire – Winterlands

Garena Free Fire - Winterlands adalah permainan yang dilancarkan oleh Garena yang sebelum ini melancarkan Point Blank dan Arena of Valor. Dalam Garena Free Fire - Winterlands, sebanyak 49 pemain boleh menyertai untuk bermain pada satu masa. Pemain diberikan kira-kira 10 minit untuk menyelesaikan permainan. Di samping itu, dalam permainan ini anda boleh bermain dalam mod skuad yang membolehkan empat pemain menyertai pasukan.

Menurut Techworm.net, apa yang unik tentang permainan ini adalah mod perlumbaan mati yang membolehkan dua pemain dalam satu pasukan untuk bergabung untuk melepaskan diri dari musuh menggunakan kenderaan yang ada.

5. Point Blank: Strike

Rasanya tidak lengkap jika anda tidak memasukkan permainan Point Blank: Strike ke dalam senarai. Ya, anda boleh memainkan Point Blank: Strike dengan rasa cabaran yang lebih kuat kerana Point Blank: Strike kini datang dalam mod survival. Dalam mod ini, anda akan dicabar untuk terus hidup dan tidak mati terlebih dahulu.

Anda mesti sentiasa mengetahui pergerakan musuh. Oh ya, musuh di Point Blank: Strike bukan AI tapi Point Blank: Strike pemain dari seluruh dunia. Jika anda mahu menjadi pemenang, maka bertahan hingga akhir adalah satu-satunya cara.

5. Point Blank: Strike