5 Permainan serupa Harvest Moon pada Android yang ketagihan!

Siapa yang tidak tahu Harvest Moon? Genre permainan simulasi pertanian ini mula dibangunkan pada tahun 90an oleh pemaju permainan Jepun, Amuccus. Nama Harvest Moon itu sendiri telah melonjak sejak Siri Harvest: Back To Nature yang dikembangkan oleh Victor Interactive Software untuk konsol permainan PlayStation pada awal tahun 2000an.


Versi Android permainan legenda ini juga dibebaskan beberapa tahun lalu oleh Natsume, termasuk Harvest Moon: Benih Kenangan dan Harvest Moon: Cahaya Harapan. Jika anda pengguna Android dan peminat permainan seperti Harvest Moon, pasti anda ingin tahu dan ingin bermain permainan yang sama. Bersantai, terdapat banyak permainan seperti Harvest Moon yang telah dikeluarkan pada Android dan iOS dan anda sudah boleh bermain. Berikut adalah 10 cadangan seperti Harvest Moon pada Android untuk anda yang saya telah diringkaskan dari pelbagai sumber.

5 Permainan Harvest Moon yang Sama pada Android

1. Country Life

Pertama, terdapat Kehidupan Negara. Dalam permainan ini, anda akan memainkan watak bernama Derek, seorang remaja berumur tujuh belas tahun yang tinggal di kawasan pedalaman. Kerja utama Derek setiap hari ialah meningkatkan ternakan dan pertanian. Tumbuhan yang boleh ditanam di sini juga berbeza-beza, dari tomato hingga jagung. Permainan ini adalah permainan yang serupa dengan Harvest Moon yang dapat dimainkan dengan mudah. Di samping itu, penambahan kisah percintaan antara Derek dan Tida, gadis di kampungnya juga menambah keseronokan permainan ini.

2. Farmville 2: Country Escape

Seterusnya ialah Farmville 2: Country Escape. Permainan ini menawarkan permainan untuk menanam tanaman dan juga melakukan tugas untuk mengumpul barangan yang jarang berlaku dan membuat resipi baru dari musim menuai.

Dia menangis, anda boleh bermain permainan ini di luar talian dan dalam talian. Anda juga boleh menggunakan mod tanpa nama untuk bermain dengan rakan anda. Menarik bukan?

3. Perbandaran

kini satu lagi permainan yang serupa dengan Harvest Moon adalah Township. Jika di Harvest Moon anda hanya boleh menanam dan menaikkan ternakan, Perbandaran menawarkan pelbagai perkara. Anda juga boleh membina bandar tempat tinggal anda menghantar pesanan oleh penduduk menggunakan helikopter. So cool! Anda boleh meningkatkan bilangan penghuni bandar dengan membina rumah dan bangunan untuk komuniti. Uniknya, di Perbandaran anda boleh membuat makanan sendiri untuk ternakan yang anda simpan di kilang makanan. Unik bukan?

4. Kehidupan Ladang: Pengembaraan Alam

Anda sedang mencari permainan Android seperti Harvest Moon: Mineral Town? Menurut Kami, Farm Life: Natures Adventure boleh menjadi pilihan yang tepat. Dalam permainan ini, anda boleh memilih watak-watak yang anda akan bermain berdasarkan jantina anda dan juga rupa watak-wataknya.

Kehidupan Farm: Pengembaraan Natures juga membolehkan watak anda untuk berkahwin. dan kemudian pasangan anda akan membantu menguruskan perladangan dan pertanian bersama-sama. Sangat unik, bukan?

5. Green Farm 3

Green Farm 3 adalah permainan Android yang cukup menarik untuk anda cuba. Permainan ini menceritakan watak yang anda akan bermain yang mesti bersedia bekerja di ladang pamannya tanpa gaji. Jadi, jika anda ingin mendapatkan wang, anda perlu bekerja lebih keras daripada biasa.

Di Green Farm 3 terdapat permainan mini yang menarik yang boleh anda mainkan, jadi anda tidak hanya melakukan rutin pertanian biasa. Mahu mencuba?