5 Aplikasi untuk Menonton Filem Pawagam Indonesia Terbaru 2019

Filem adalah hiburan yang sangat menarik, terutamanya bagi anda pencinta filem Indonesia yang sentiasa menantikan kemas kini terbaru 2019 di pawagam kegemaran anda. Sudah tentu ingin menjadi orang pertama yang menonton. Sebagai peminat besar, anda tidak mahu ketinggalan maklumat dan apabila rancangan dari filem yang anda tidak akan kemudiannya?


Dalam zaman yang moden seperti sekarang ini, anda tidak perlu menunggu untuk menjadi filem pertama di pawagam, tetapi anda boleh menontonnya di telefon Android atau telefon pintar lain seperti di iPhone. Sudah tentu dengan bantuan aplikasi filem yang sudah banyak terdapat di Play Store.
Ia juga terbukti dari beberapa aplikasi yang mendakwa mempunyai ciri muat turun supaya anda tidak lagi perlu menonton streaming (tanpa internet). Tetapi sudah tentu ada syarat, iaitu anda perlu melanggan aplikasi premium anda.

Mahu tahu apakah aplikasi android untuk menonton filem dan filem pawagam Indonesia? Kami telah meringkaskannya, terdapat 5 buah termasuk:


1. HOOQ

Anda boleh mengatakan HOOQ adalah syurga untuk pencinta filem, mengapa saya meletakkannya terlebih dahulu? Kerana hooq menyediakan banyak filem di dalamnya, termasuk pawagam Indo.

Aplikasi ini juga menyediakan ciri muat turun, tetapi anda perlu melanggan sebelum menggunakan ciri ini.

Terdapat juga filem-filem pejabat, siri TV, blockbusters Hollywood dan tempat-tempat tempatan. Terdapat satu lagi aplikasi yang hampir menyerupai namanya, dan juga tidak sejuk adalah APK Hoox.

2. CATCHPLAY

Mungkin tidak ramai yang mengetahui aplikasi ini, walaupun beberapa operator mempunyai keahlian khusus dalam paket streaming, misalnya, dari Telkomsel dengan paket VideoMAX.

Dari laman permohonan di Play Store, pengemaskinian mengemas kini filem itu setiap minggu, dari filem filem ke filem asing.

Bayangkan, dengan aplikasi yang hanya mempunyai saiz 16MB, anda boleh menonton wayang Indonesia seperti mana yang anda suka setiap hari selama 24 jam tanpa henti!

3. SUPER NONTON

Langkah kanan dari XL Axiata untuk menyajikan aplikasi menonton TV untuk pengguna, terdapat banyak filem Indonesia yang tersedia, maklumat berita, maklumat sukan, video muzik dan banyak lagi yang boleh anda nikmati dengan aplikasi SuperNonton ini.

Terutama bagi anda pengguna XL dan Axis, anda tidak akan dikenakan bayaran langganan, jadi sila menonton filem pawagam kegemaran anda sebaik mungkin!

4. VIU

Sebenarnya aplikasi ini lebih dominan dalam drama Korea, dan beberapa ketika dahulu saya telah membincangkan aplikasi ini mengenai: Bagaimana Menonton Drama Korea (K-Drama) dengan VIU.

Tetapi tidak ada yang salah dengan saya juga membincangkan di sini dan mengesyorkannya kepada anda, kerana terdapat banyak filem Indonesia yang saya akan ketinggalan.

Apa yang saya suka tentang VIU adalah bahawa ciri muat turun sangat mudah, hanya dengan menolak hanya 100 kredit, anda mempunyai akses kepada semua perkhidmatan VIU selama satu tahun! wow, setahun bro. Daripada menonton dan membayar di pawagam?

5. iflix

Mahu mengetahui permohonan lengkap untuk menonton pawagam Indonesia? Cuba saja iflix, bro! Anda boleh menemui pelbagai filem Indonesia yang ditayangkan di teater dan terdapat banyak lagi filem dari negara lain seperti Thailand dengan sarikata lengkap Indonesia!

filix sendiri menyediakan akses percuma selama 1 bulan untuk anda pengguna baru mencuba, cukup sebulan boleh mendapatkan banyak bioskop? Mari kita cuba donwload di Play Store!