5 Aplikasi Perekam Video di Android Terbaik dan Ringan Terbaru 2019

Android sememangnya dilengkapi dengan banyak aplikasi yang dapat membantu penggunanya dari segi produktiviti kerana Android adalah telefon pintar yang kini popular, kedua-dua tablet dan telefon bimbit mempunyai banyak ciri Android yang ditawarkan, contohnya seperti ciri rakaman video di Android.


Sesungguhnya sudah ada aplikasi perakam video pada Android apabila kami mula-mula membeli alat yang sudah satu pakej dengan aplikasi kamera biasa.

Walau bagaimanapun, ia cenderung benar bahawa aplikasi lalai dari Android kurang berkuasa, di mana tidak terdapat beberapa ciri menarik seperti aplikasi perakam video lain di Play Store.

Di sini kami akan menyediakan 5 cadangan untuk aplikasi perakam video di Android yang tentunya tidak mempunyai keraguan keupayaannya.

5 Aplikasi Perekam Video di Android Terbaik dan Ringan Terbaru 2019 :

1. Kamera HD Ultra

Aplikasi HD Camera Ultra berada dalam senarai aplikasi kamera Android yang DSLR telah disyorkan kepada pengguna. Tidak ada beberapa ciri dan kesan khas yang ada.

Tidak perlu risau jika anda mahu mengambil video di dalam atau di luar rumah, kerana kamera ultra HD masih boleh menghasilkan nilai video yang anda tidak mempunyai masa untuk dirasai sebelum seperti dalam aplikasi rakaman video lain.

2. Kamera MX

Siapa kata bahawa kamera MX hanya boleh menimbulkan imej untuk menjadikannya kelihatan lebih jelas dan cantik? Jika lebih banyak dikaji dan anda ingin meluangkan masa untuk mempelajari aplikasi ini, maka aplikasi ini boleh menjadi salah satu aplikasi Android terbaik untuk merakam video yang pernah ada.

Malah aplikasi perakam video percuma ini boleh merakam video dengan tempoh yang lama seperti yang anda mahu. Anda hanya meletakkan telefon bimbit Android atau tablet anda yang telah memasang Kamera MX pada tripod kemudian biarkan dia bekerja.

Kemudian lihat hasil video yang lebih berharga dan jelas dari gambar itu sendiri dan dari bunyi, itu sangat menyenangkan bukan?

3. Potong Kamera HDR

Permohonan ini mempunyai versi percubaan untuk anda mencubanya. Jika anda seorang yang suka melakukan rakaman video atau rakaman video, maka kamera snap HDR boleh menjadi salah satu pilihan yang sesuai untuk membantu kerja anda dan boleh dipasang di kedua-dua Tablet dan Android Smartphone anda.

Prestasi yang menarik yang boleh dihasilkan oleh kamera snap HDR bukan sahaja menarik perhatian anda dengan hasil gambar. Walau bagaimanapun, aplikasi perakam video ini boleh menghasilkan rakaman video berkualiti tinggi.

4. YouCam Perfect - Photo Editor

Mungkin ramai di antara anda berfikir bahawa aplikasi YouCam hanya boleh membuat selfies. Jangan buat kesilapan, aplikasi ini juga mampu merakam video, anda tahu?

Bukan sahaja rakaman, tetapi apabila merakam video, anda boleh memilih penapis yang sesuai dengan pemandangan sekitarnya. Menarik bukan?

5. Buka Kamera

Aplikasi rakaman video ini adalah kegemaran admin, kerana dia benar-benar bebas dan tanpa iklan! Jadi anda boleh menggunakannya seperti yang anda suka, walaupun disyorkan untuk Xiaomi.

Walaupun ia bebas dan tanpa iklan, jangan salah kerana ciri-ciri yang ada cukup banyak. Perakam video dilengkapi dengan kualiti HD, jadi anda tidak perlu risau apabila keputusan video anda kelihatan kabur.