5 Aplikasi TV Android Terbaik dengan Saluran Lengkap

Salah satu tabiat yang tidak dapat dipisahkan dari kami ialah menonton TV, sama ada kanak-kanak atau orang dewasa, dan menyukainya. Banyak opera sabun hari ini yang dapat kita nikmati jalan cerita, kerana memang persembahan hari ini sangat menarik untuk kita ikuti, terutama seperti pertunjukan filem cinta dan sebagainya. Walau bagaimanapun, terdapat juga pengawasan khas dari ibu bapa kepada anak-anak, memandangkan terdapat beberapa rancangan yang mungkin tidak sesuai untuk dilihat oleh anak-anak.


Oleh itu, terdapat institusi KPI yang tugasnya untuk mengawasi semua rancangan yang ada di televisyen Indonesia dan saya fikir KPI juga harus lebih bijak dari segi memilih rancangan yang sesuai untuk dipaparkan kepada orang ramai.

Tetapi Kami di sini tidak akan membincangkan lagi persembahan rancangan televisyen di Indonesia, tetapi di sini kami akan menyediakan beberapa saran untuk aplikasi tv Android terbaik untuk anda, memandangkan keperluan untuk lebih banyak lagi tontonan dengan kehadiran telefon pintar yang lebih memudahkan pengguna melakukan apa-apa aktiviti.

Keperluan untuk hiburan akan dirasai apabila kita bosan dengan rutin harian seperti jika anda hanya menghabiskan masa di tempat kerja. Tetapi semua yang kita dapat diatasi dengan menonton TV di Android pasti menggunakan aplikasi TV.

Banyak aplikasi tv Android jika kami mencari mereka di Gedung Play dari luar talian ke talian dengan streaming. Jika anda memilih yang tanpa internet, anda memerlukan alat tambahan lain seperti penala TV yang berfungsi untuk menerima isyarat dari televisyen dan tentu saja tanpa penstriman.

Tetapi jika anda mahu memilih yang lebih praktikal, anda boleh menggunakan yang dalam talian, dan tidak biasa bagi peminat bola sepak untuk menonton bola hanya dengan telefon Android jika pada pencetak mereka ia tidak dapat dilihat atau disekat.

Tetapi tidak semua aplikasi TV yang menyediakan menonton TV adalah percuma, sesungguhnya ada beberapa aplikasi yang mengenakan kadar langganan untuk menonton saluran tertentu.

Untuk maklumat lanjut, sila rujuk koleksi aplikasi TV terbaik untuk Android di bawah.

5 Aplikasi TV Android Terbaik dengan Saluran Lengkap :

1. Google TV

Aplikasi Android Android pertama adalah dari gergasi enjin carian Google, yang bukan hanya mengawal internet, tetapi syarikat besar ini juga mengeluarkan produk dalam bentuk aplikasi streaming TV untuk Android dan juga anda dapat menikmati siaran TV disyorkan secara real time. Sudah tentu untuk aplikasi yang dibuat oleh syarikat bertaraf dunia ini bukan hanya dari segi fungsi dan fungsi.

Dengan Google TV anda juga boleh menonton video dalam talian di YouTube. Bukan itu sahaja, tetapi dengan bantuan Google TV, anda boleh menikmati TV siaran secara unik dengan menggunakan peranti khas yang disambungkan ke Google Box.

2. TV live Indonesia

Untuk aplikasi TV yang akan datang, Indonesia Live TV adalah di mana anda boleh menggunakan aplikasi ini secara percuma sehingga ke ciri-ciri di dalamnya, tetapi walaupun ia bebas dan tidak dibayar kelebihan yang anda ada cukup bagus dan tidak kurang menarik. Dan terdapat juga codec tambahan yang boleh kita gunakan secara percuma.

3. TV percuma

Dari namanya, kami dapat mengesahkan bahawa aplikasi ini tersedia secara percuma untuk menonton TV. Tidak juga bertanggungjawab, terdapat 100 saluran televisyen yang dapat kita nikmati di dalam, luar biasa bukan? Sesungguhnya terdapat iklan mengenai aplikasi ini, tetapi ia tidak akan mengganggu kami semasa menonton TV, kerana iklan hanya akan muncul pada halaman permulaan.

Dan apa yang menjadikan aplikasi ini paling disukai adalah ciri pengelompokan saluran di mana kita boleh memilih saluran berdasarkan negara asal siaran TV dari seluruh dunia. Sangat baik, betul?

4. iPlayer

maka terdapat tv iplayer untuk Android. Aplikasi ini membolehkan anda menikmati siaran TV dari salah satu stesen TV bertaraf dunia iaitu BBC. Bukan hanya penyiaran TV, tetapi anda juga boleh menikmati perkhidmatan streaming radio BBC tanpa henti selama 7 hari, dan satu lagi ciri yang boleh kami peroleh ialah terdapat banyak program TV yang terkenal untuk ditonton.

5. Mivo TV

Jika kita biasa mengenali Mivo dalam bentuk laman web, kini kita dapat menikmatinya dalam bentuk aplikasi Android. Mivo TV sentiasa terkenal dengan saluran penyiaran televisyen Indonesia, termasuk SCTV, ANTV, TV, DAAI TV, Lajer TV dan banyak saluran lain. Tetapi anda hanya boleh melakukan semua rancangan percuma jika anda sudah bersambung ke internet (dalam talian).