5 Aplikasi Kamera yang Lagi Trend di Tahun 2019

Bercakap mengenai aplikasi kamera, memang pada masa ini untuk memenuhi keperluan foto sejuk tidak boleh jika hanya bergantung pada aplikasi kamera lalai dari Android sahaja. Ramai pengguna Android memilih aplikasi pihak ketiga kerana mereka mempunyai ciri yang lebih lengkap.


Terutama kini untuk mencari aplikasi kamera Android juga tidak sukar. Terdapat banyak aplikasi kamera yang boleh anda lalui melalui Google Play Store. Walau bagaimanapun, untuk mengetahui yang mana yang terbaik adalah sukar. Jadi, pada kesempatan ini, kami akan cuba membincangkan 5 aplikasi kamera terbaik yang kini menjadi trend sekarang dan lagi. Apa aplikasi di sana? Ayo jumpa perbincangan.

5 Aplikasi Kamera yang Lagi Trend di Tahun 2019 :

1. Kamera FV-5 Lite

Aplikasi ini juga layak disebut sebagai aplikasi kamera Android terbaik pada masa ini. Mengapa itu? Kerana Kamera FV-5 Lite mempunyai beberapa ciri-ciri keren yang anda tidak dapati dalam aplikasi kamera lain seperti ciri ISO, fokus, imbangan putih, pencahayaan dan pelbagai ciri lain yang tipikal kamera DSLR.

Aplikasi ini juga mempunyai mod bracketing pendedahan untuk membuat gambar lebih sejuk. Lebih daripada 10 juta pengguna telah menggunakan aplikasi kamera sejuk ini.

2. Kamera 360 Ultimate

Aplikasi ini membolehkan pengguna Android mendapatkan foto yang sejuk melalui kamera terbaik. Terdapat banyak ciri menarik aplikasi ini yang boleh membuat foto anda sangat Instagramable.

Aplikasi kamera ini juga dilengkapi dengan penapis kanta untuk menyesuaikan kamera untuk menjadikannya lebih menarik. Anda juga boleh menggunakan pelbagai koleksi kesan dan pelekat untuk mencantikkan foto anda sebelum berkongsinya di media sosial.

Adakah anda tahu? Sudah lebih daripada 100 juta pengguna telah memuat turun aplikasi kecil ini. Versi Pro tersedia, yang tentunya tanpa iklan.

3. ProShot

Mahu mengambil gambar kamera digital? Anda boleh menggunakan aplikasi ini. Ini adalah aplikasi kamera terbaik yang patut anda cuba. Dengan sokongan paparan mesra pengguna, aplikasi ini membolehkan anda membuat tetapan manual seperti menggunakan kamera digital.

Beberapa perkara yang anda boleh dapatkan dari aplikasi ini termasuk menyesuaikan ISO, Fokus, Pendedahan kepada White Balace. Pembangun aplikasi ini juga mempunyai ciri-ciri intuitif seperti satu zum jari dan mod cahaya menyeronokkan. Permohonan ini mempunyai keupayaan untuk merakam video 4K.

4. ProCapture

Selain ProShot, aplikasi ProCapture juga mempunyai ciri seperti kamera DSLR yang sejuk. Dibangunkan oleh NEast Studios, aplikasi ini sesuai untuk berjalan-jalan dan menghasilkan tembakan sejuk melalui telefon Android.

Aplikasi ini juga dilengkapi dengan pelbagai ciri-ciri sejuk seperti mod pukulan lebar, mod bunyi berkurangan dan panorama. Dijamin anda akan berpuas hati dengan menggunakan ciri-ciri keren permohonan ini.

5. Kamera Malam

Mengambil gambar dalam persekitaran cahaya rendah memang agak sukar, dan sering kali menghasilkan imej yang tidak jelas. Atas sebab ini, anda boleh menggunakan aplikasi Kamera Malam untuk mengambil gambar pada waktu malam atau di tempat dengan cahaya yang minimum.

Hasil gambar anda akan mempunyai imej yang terang dan tidak kabur bahkan dalam keadaan pencahayaan yang minimum.