5 Aplikasi 4G untuk Hp 3G Tanpa Root!

Adakah terdapat aplikasi 4G untuk telefon bimbit 3G? Sudah tentu terdapat, di mana ada telefon pintar yang mempunyai ciri 4G tetapi kadang-kadang tidak ada menu untuk menukarnya, jadi kita boleh menggunakan aplikasi 4G untuk telefon 3G. Kerana ini dalam bentuk perisian, telefon bimbit 3G (bukan 4G) tidak dapat menggunakannya.


Permohonan 4G ini hanya sesuai untuk telefon 3G yang tidak mempunyai menu untuk diubah kepada LTE di dalamnya, di mana rangkaian LTE dipanggil rangkaian yang sangat pantas buat masa sekarang.

Bercakap mengenai kelajuan rangkaian pada peranti, sudah pasti penanda aras utama kami adalah rangkaian 4G yang merupakan rangkaian terpantas untuk kategori data selular. Begitu pantas, ramai orang lebih suka beralih ke rangkaian ini walaupun mereka perlu menukar Android atau menaik taraf kad SIM.

Walau bagaimanapun, pada suatu masa, bunyi boleh berubah dan berubah menjadi 3G. Nah, untuk mengatasinya, aplikasi 5Gg berikut untuk Android yang boleh mengunci rangkaian 4G.

5 Aplikasi 4G untuk Hp 3G Tanpa Root :

1. Penggalakkan isyarat 4G LTE

Aplikasi pertama yang boleh dicuba untuk mengekalkan isyarat 4G pada telefon pintar anda ialah Booster 4G LTE. Aplikasi ini tidak mengunci rangkaian 4G, tetapi menguatkan isyarat rangkaian untuk mengekalkan kestabilan rangkaian 4G.

Dengan menggunakan aplikasi ini, kemudian peranti akan meningkatkan rangkaian 4G dan mengurangkan ping supaya sambungan internet tetap stabil. Aplikasi ini sangat disyorkan untuk pekerjaan yang memerlukan sambungan internet yang kuat secara berterusan seperti Gojek, Grab dan sebagainya.

2. Pelayar LTE 4G

Aplikasi 4G lain yang juga disyorkan ialah Pelayar 4G LTE. Permohonan ini akan menyimpan peranti anda dalam rangkaian 4G walaupun kawasan tersebut masih kurang rangkaian 4G yang stabil.

Ini kerana aplikasi ini dapat menangkap syarat isyarat yang sangat rendah yang tidak dapat dicapai oleh peranti atau aplikasi lain.

Di samping itu, kelebihan aplikasi yang sentiasa berada di senarai teratas Google Play Store adalah bahawa ia mempunyai saiz kecil yang sesuai untuk semua peranti Android.

3. Penukar 4G LTE

Aplikasi 4G LTE Switcher adalah aplikasi pensuisan rangkaian untuk 4G LTE dan sebaliknya. Permohonan ini akan memaksa peranti untuk terus berada dalam rangkaian LTE (4G sahaja) di bawah pelbagai keadaan isyarat.

Aplikasi ini hanya sangat kecil, yang hanya 38 KB, jadi ia tidak akan membuat peranti berasa berat. Salah satu kelebihan aplikasi ini adalah bahawa tiada kandungan pengiklanan menjengkelkan. Aplikasi ini juga menyokong permainan berat seperti kereta.

4. Tukar LTE 4G

Tidak seperti aplikasi 4G LTE Switcher, suis 4G LTE boleh mengunci rangkaian hanya dengan 4G. Jadi, kemudian peranti anda tidak akan mengalami perubahan rangkaian walaupun keadaan isyarat rangkaian 4G buruk.

Aplikasi ini biasanya digunakan untuk Android yang tidak menyediakan mod 4G sahaja. Aplikasi 1.7 MB ini mempunyai antara muka pengguna yang mudah dan sangat mudah untuk mengunci rangkaian 4G.

Sayangnya, kerana rangkaian 4G khusus untuk internet, pengguna tidak boleh membuat panggilan telefon dan mesej teks.

5. Mod Rangkaian Hanya 4G

Satu lagi aplikasi 4G yang tidak boleh dilepaskan ialah Mod Rangkaian Hanya 4G. Permohonan ini akan menukar mod rangkaian pada peranti untuk meneruskan rangkaian 4g (hanya 4G).

Aplikasi ini juga akan membuat peranti terus berada pada kelajuan internet yang cepat apabila digunakan untuk internet supaya aktiviti permainan berat anda tidak akan terganggu. Salah satu kelebihan aplikasi ini ialah ia dilengkapi dengan VoLTE.

Apa itu VoLTE? Jadi, VoLTE adalah ciri di mana walaupun Android terus berada dalam rangkaian 4G, ia masih boleh menerima atau membuat panggilan.

Bolehkah 4G Telefon Mudah Alih 3G?

Jawapannya TIDAK BISA. Mengapa? Kerana rangkaian 4G LTE bukan perisian, ia adalah perkakasan di mana ia telah direndam sejak membuatnya menjadi peranti mudah alih.

Bagaimana untuk menyemak telefon bimbit mempunyai sokongan 4G atau tidak?

Cara paling mudah ialah melihat spesifikasi telefon bimbit yang anda berada di internet atau dapat melihat pada bahagian-bahagian yang anda boleh membeli pada kali pertama, terdapat sokongan menulis untuk 4G / LTE jika telefon bimbit mempunyai sokongan.