5 Aplikasi Pemotong Lagu Untuk Android Terbaru 2019

Bagi anda yang mempunyai hobi untuk mengedit lagu sama ada bentuk mp3, wav, amr seperti rakaman pastinya yang paling kerap dilakukan ialah memotong lagu. Biasanya ini sering dilakukan untuk menggabungkan lagu supaya mereka menjadi muzik yang lebih sejuk.

Atau juga untuk membuat nada dering di mana anda suka seperti salah satu lagu dan mahu hanya memotong paduan suara, ini akan sangat membantu. Jika pada masa lalu kita terpaksa pergi ke kaunter telefon atau ke kafe internet untuk memotong lagu menggunakan komputer, ia tidak akan lagi dengan aplikasi memotong lagu untuk Android.


Saya dapati terdapat 7 aplikasi terbaik untuk memotong lagu di mana dalam 7 aplikasi ini mempunyai ciri yang berbeza antara lain dan telah mendapat penilaian yang cukup baik di Play Store.

Terdapat beberapa kelebihan yang dapat kita dapatkan dari aplikasi pemotong lagu di Android, yang mana kita dapat menjimatkan kos berbanding dengan membeli perisian berbayar kerana aplikasi kami akan mengesyorkan yang berikut adalah percuma untuk semua orang (percuma).

Selain itu, aplikasi itu ringan jadi ia tidak akan menjadikan telefon bimbit anda berat dan penggunaannya sangat mudah dan mudah. Apa yang anda perlukan adalah menyediakan fail muzik yang anda mahu edit pertama dan kemudian masukkan aplikasi itu.

Di bawah ini kami akan memberikan semakan ringkas mengenai permohonan itu sahaja dan untuk maklumat lanjut sila pergi terus ke Play Store serta memuat turun juga.

 5 Aplikasi Pemotong Lagu Untuk Android Terbaru 2019 :

1. MP3 Cutter (oleh Beka)

Dengan menggunakan aplikasi MP3 Cutter anda boleh memotong lagu pada tempoh tertentu dan kemudian dapat menggabungkannya dengan lagu-lagu lain kerana apl itu juga dilengkapi dengan ciri penggabungan. Bukan sahaja anda juga boleh mendapatkan beberapa nada dering dalam penyemak imbas muzik yang boleh anda muat turun.

Untuk bilangan muat turun di Gedung Play aplikasi ini juga tidak kurang luar biasa kerana aplikasi ini sejuk telah dimuat turun lebih daripada puluhan juta pengguna Android dan disertai dengan penarafan yang sejuk. Selain menjadi sejuk, aplikasi ini juga agak ringan kerana ia hanya mempunyai saiz fail sekitar 3.6MB.

Selain itu ada juga yang ada dalam versi PRO, iaitu di mana anda perlu menjangkau poket anda terlebih dahulu untuk membeli 12 ribu rupiah.

2. Pemotong Mp3 (oleh Ukpiao)

App ini dibuat oleh Ukpiao MP3 Cutter untuk memotong lagu dengan beberapa format seperti MP3, WAV, AAC, dan fail audio AMR. Bukan sahaja memotong anda juga boleh menggabungkannya menjadi lagu.

Bukan itu sahaja, anda juga boleh menggunakannya untuk nada dering yang baik untuk penggera. Saiznya sangat ringan, iaitu hanya 2.1MB dan memerlukan Android 4.4 ke atas untuk menjalankannya.

3. Slim mp3 (by accountlab)

Selain itu anda boleh gunakan untuk memotong lagu, anda juga boleh menggunakan aplikasi android ini untuk menggabungkan lagu / muzik. Jadi aplikasi ini sangat pelbagai manfaat.

Jadi dari itu tidak menghairankan jika aplikasi ini juga telah dimuat turun oleh puluhan juta orang dengan berkongsi kualiti yang memuaskan. Penggunaannya agak mudah dan semua orang boleh melakukannya.

Dengan ini muzik yang lemah, anda boleh dengan mudah memainkan lagu tersebut sebelum memotongnya sehingga anda akan tahu tahap mana yang anda ingin potong dan tidak. Oleh itu, apabila mencampurkan, ia akan menghasilkan output yang paling jelas.

4. Mp3 Cutter & Merger

Salah satu aplikasi terbaik dalam faktor penggabungan atau pemotong lagu adalah Cutter & Merger Mp3 di mana aplikasi ini boleh memotong lagu dengan cepat dan menggabungkannya (fushion) dengan lagu-lagu lain.

Dan selepas anda membuat faktor penyuntingan, anda boleh segera memainkannya kerana terdapat juga pemain yang bersedia bila-bila masa anda menggunakannya.

Lagu yang anda gabungkan akan disimpan dalam folder / lgost / lagu sama ada dalam kad memori atau telefon.

5. Ringtone Maker MP3 Editor

Aplikasi yang sangat sejuk untuk memotong lagu-lagu di Android. dan sebenarnya app tidak dapat menggabungkan muzik hanya boleh mengedit untuk memotong mp3 supaya anda boleh mengambil panggung yang anda suka dan kemudian membuat nada dering atau nada panggilan di telefon bimbit anda.

Ia agak sejuk kerana kita tidak perlu repot-repot untuk melakukannya pada PC.