5 Aplikasi Panggilan Masuk Terbaik dan Paling Cool pada Android, Yang Anda Harus Cuba!

Telefon bimbit sebenarnya digunakan untuk menghubungi seseorang melalui telefon atau melalui SMS. Perkembangan telefon bimbit hari ini membuat semua orang dapat mengubah rupa panggilan masuk sekejap mungkin.

Terdapat banyak aplikasi panggilan masuk yang boleh menjadikan penampilan Android menjadi lebih sejuk apabila orang memanggil, dan anda boleh mencari aplikasi ini di Play store.


Tetapi jika anda tidak tahu apa nama permohonan itu? Oleh itu, di sini adalah 5 aplikasi yang boleh menjadikan Android anda kelihatan lebih sejuk apabila terdapat panggilan masuk.

5 Aplikasi Panggilan Masuk Terbaik dan Paling Cool pada Android :

1. Flash Panggilan Warna

Bagi sesetengah orang, paparan LED semasa memanggil kursus hanya mempunyai warna yang sama. Tetapi dengan aplikasi ini, flash LED untuk panggilan masuk boleh diubah suai mengikut kehendak.

Sudah tentu untuk menukar LED flash boleh menggunakan aplikasi yang disebut Color Call Flash yang boleh dimuat turun secara percuma di Play Store.

Selain dapat mengubah suai denyar LED, aplikasi ini juga memberikan paparan panggilan yang menarik dan berwarna-warni.

Data mengenai panggilan masuk dan keluar juga boleh dipaparkan dalam aplikasi dan bagaimana ia boleh dikongsi di media sosial. Untuk kemas kini terkini, aplikasi ini dilengkapi dengan nada dering yang tidak kurang sejuk.

2. L-Panggilan

L-Call adalah aplikasi pertama yang kami cadangkan, yang membolehkan pengguna menukar penampilan panggilan masuk.

Dengan menggunakan aplikasi ini, panggilan masuk yang skrin penuh menjadi minimalis seperti Android Lollipop. Permohonan ini sememangnya boleh dimuat turun di Gedung Google Play secara percuma.

Selain penampilan yang minimalis, warna paparan ini juga boleh diubah suai oleh pengguna. Satu contoh boleh diubah suai dengan putih atau hitam seperti Android Lollipop atau juga boleh ditukar kepada warna lain.

Kedudukan paparan panggilan masuk juga boleh diubah suai mengikut kehendak pengguna.

3. Panggilan Skrin

Mahu memaparkan panggilan masuk berwarna? Jadi pengguna Android boleh mencuba aplikasi satu ini. Aplikasi ini yang direka oleh VAVA Free Music Studio memberikan pengalaman baru kepada penggunanya.

Penampilan panggilan masuk dari aplikasi ini juga berbeza-beza dan lebih sejuk.

Dengan menggunakan aplikasi ini, pengguna boleh menggunakan kertas dinding secara langsung sebagai paparan panggilan masuk mereka. Di samping itu, terdapat juga ciri yang membuat butang panggilan masuk lebih menarik.

Untuk tema baru yang ada di aplikasi, mereka dikemaskini setiap minggu supaya aplikasi ini boleh dicuba.

4. Skrin Panggilan Gamewiz

Skrin Panggilan Gamewiz adalah aplikasi panggilan masuk yang kelihatan sama seperti Iphone. Aplikasi ini mempunyai ciri untuk melihat kenalan yang disimpan pada telefon bimbit dan juga boleh menggunakan dua jenis pandangan. Paparan diberikan terdapat paparan skrin penuh dan penampilan minimalis.

Aplikasi ini juga menyediakan keupayaan mudah untuk menerima panggilan dan menjawab panggilan dengan hanya satu sapu. Bagi mereka yang baru untuk Android, aplikasi ini mesra untuk pemula.

Ciri lain dari aplikasi ini ialah terdapat ciri menyekat kenalan yang tidak wujud dalam aplikasi lain.

5. Eyecon

Aplikasi Eyecon adalah aplikasi pemanggil masuk yang paling lengkap, kerana ciri-cirinya sangat menarik. Salah satu ciri ialah perakam panggilan suara.

Rakaman panggilan suara akan dirakam secara automatik dan boleh dikongsi dengan pelbagai media sosial. Di samping itu, satu lagi ciri menarik adalah anti spam.

Bagi mereka yang sering mendapat panggilan masuk dari orang yang tidak dikenali, aplikasi ini sangat sesuai kerana terdapat ciri anti spam. Paparan panggilan masuk dari aplikasi ini juga boleh diubah suai dan boleh disegerakkan dengan akaun Facebook.

Penyegerakan dengan akaun Facebook berguna untuk menukar profil kenalan.