5 Aplikasi Filem Watch Asing

Terdapat begitu banyak filem menonton aplikasi untuk Android yang boleh kami nikmati secara percuma, salah satunya adalah aplikasi filem luar negara di mana kita boleh menonton dan memuat turun filem secara percuma. Menonton filem adalah salah satu aktiviti yang paling sesuai untuk melegakan keletihan. Tidak perlu lagi mengganggu waktu dan ekonomi.


Apabila teknologi berkembang, menonton filem kini boleh menjadi aktiviti yang boleh dilakukan dengan mudah pada bila-bila masa dan di mana sahaja, hanya dengan menggunakan telefon pintar.

Berikut adalah cadangan daripada 5 aplikasi filem asing terbaik di Android yang boleh membuat anda menonton filem di rumah.

5 Aplikasi Filem Watch Asing :

1. Terrarium TV

Terrarium menawarkan tontonan pelbagai siri TV dan filem terkini pada telefon pintar Android. Aplikasi ini menawarkan aliran dan memuat turun siri TV dan filem kegemaran sehingga kualiti 1080p seperti siri yang paling popular seperti Walking Dead, Homeland, Game of Thrones, dan banyak lagi.

Dengan aplikasi ini, anda boleh menikmati filem terkini dengan kualiti video yang sentiasa dikemas kini seperti Kecantikan dan Binatang, Pemasukan, Interstellar, dan banyak lagi.

Kelebihan Terrarium TV adalah bahawa ia dapat menikmati filem secara sah, kerana aplikasi ini mempunyai teknologi peer to peer. Tetapi ia berbeza apabila berkongsi fail video yang anda tonton atau memuat naiknya. Senang sekali, Terrarium TV telah menyediakan lebih daripada 20 jenis sarikata.

2. Skrin Kaca 21 (LK21)

Aplikasi yang menonton filem LayarKaca21 atau LK21 biasa di telinga. Berjuta-juta orang telah melawat laman web ini untuk menonton filem terkini secara percuma.

Laman web ini membuat terobosan baru dengan menyediakan aplikasi Android, di mana anda boleh menonton filem baru percuma dan mudah.

Aplikasi ini agak ringan dan sesuai untuk dipasang pada semua jenis telefon pintar Android, tidak perlu bimbang tentang peranti yang tidak serasi. Jangan bimbang tentang masalah kualiti, kami dapat memastikan kualiti filem juga sama seperti streaming melalui PC, iaitu 1080p Blu-ray.

Sudah tentu kualiti gambar yang baik tanpa melanggar. Kelebihan aplikasi skrin Kaca21 (LK21) adalah filem berkualiti tinggi, sentiasa dikemas kini setiap hari, dan ketika menonton filem, mereka tidak akan diganggu dengan perkhidmatan pengiklanan.

3. HOOQ

HOOQ menyediakan video streaming mengenai perkhidmatan permintaan yang secara rasmi beroperasi di Indonesia. Aplikasi HOOQ menyediakan beribu-ribu filem dan siri televisyen dari dalam dan luar negara. Dengan menoton menggunakan aplikasi ini, anda boleh menjamin untuk menonton dengan kualiti HD.

4. Cinema Cinema HD

Aplikasi ini menonton siri TV dan filem yang tidak kurang hebatnya daripada Terrarium TV, iaitu Cinema Box HD. Aplikasi ini masih saudara Playbox HD, dengan menawarkan ciri penstriman dan memuat turun pelbagai siri TV popular seperti Legion, Game of Thrones dan banyak lagi.

Untuk menonton filem, anda boleh menonton filem bertaraf tinggi seperti Logan, Deadpool, Now You See Me 2, dan banyak lagi. Oh ya, Cinema Box HD menyediakan ciri muat turun. Di samping itu, aplikasi ini boleh menonton filem-filem animasi barat (kartun) dan pelbagai filem animasi Jepun (anime).

Bukan itu sahaja, aplikasi ini telah menyediakan saluran untuk Video Mucic (MV) dari penyanyi dan band terkenal seperti di YouTube.

5. IndoXXI

Seperti LK21, laman web IndoXXI pasti sangat popular dengan pencinta filem. Tidak boleh kalah daripada IndoXXI juga telah berkembang menjadi pengatup aplikasi Android. Mempunyai peminat bahawa banyak tapak menyediakan perkhidmatan untuk pelanggan yang sedang streaming adalah lebih pantas dan lebih mudah.

Tidak perlu mencari subtitle, kerana setiap filem sudah mempunyai sari kata bahasa Indonesia. Anda hanya memilih filem yang anda mahu tonton, dengan mengklik jam tangan, selesai.

Kelebihan menggunakan aplikasi ini ialah ia mempunyai pelayan cepat, kualiti filem Blu-Ray, dan terdapat sarikata di Indonesia. Tetapi aplikasi ini juga mempunyai kelemahan yang kadangkala tertinggal atau melambatkan.