5 Aplikasi Edit Video Terbaik Untuk Hp android

Mahu menggabungkan video dan foto sekaligus? Mudah, walaupun kini terdapat aplikasi Android untuk melakukan ini dengan mudah dan perkara penting adalah percuma.


Adakah anda sering melihat pada fb garis masa, status Instagram atau WA untuk video pendek yang mengandungi slaid foto dengan muzik pendek? Pasti pada penasaran mereka menggunakan aplikasi yang menjadikannya.

Ternyata mereka menggunakan aplikasi video dan foto yang menggabungkan yang boleh didapati di kedai mainan. Hanya masalah yang kadangkala kita tidak tahu nama permohonan itu betul? Jadi di sini kami akan menyediakan beberapa foto dan video menggabungkan aplikasi pada Android.

5 Aplikasi Edit Video Terbaik Untuk Hp android :

1. VideoPad Editor Video Percuma

Salah satu cadangan kami untuk aplikasi penyuntingan video percuma di Android ialah VideoPad. Dengan aplikasi ini, kami boleh menggabungkan video dan foto dengan hanya beberapa tetapan.

Di samping itu terdapat juga peralihan dan kesan visual untuk membuat video atau filem yang bertahan lebih lama. Saiz aplikasi ini juga agak ringan, yang hanya sekitar 8MB, walaupun OS Android sekolah lama.

2. VivaVideo: Editor Video Percuma

Pastinya pengguna Android purata yang suka mengedit video tidak asing dengan nama editor VivaVideo. Banyak yang mengatakan bahawa VivaVideo adalah salah satu aplikasi pengeditan video percuma terbaik untuk Android.

Ia terbukti dengan ciri-ciri penuhnya seperti dapat membuat persembahan slaid dengan mudah, membuat kolaj video dan banyak ciri yang dapat diterokai di dalamnya.

3. Kolaj Video: Campurkan Video & Foto

Ia dipanggil Collage Video, jadi anda boleh menggabungkan video dengan video atau video dengan foto. Bukan sahaja video dan foto yang anda boleh bercampur, tetapi anda juga boleh menambah lagu atau backsound di dalamnya.

Anda boleh memilih susun atur video yang anda mahukan model menjadi seperti semasa mengedit, selain itu kita juga boleh memasukkan pelekat lucu yang boleh menggambarkan perasaan.

4. Videoshop - Video Editor

Adakah anda mahu video anda kelihatan dengan kesan perlahan? Ia boleh dilakukan dengan Videohop - Video Editor. Selain membuat kesan gerakan lambata atau gerakan perlahan, ternyata videohop juga dapat menggabungkan foto dan video di Android?

Menggabungkan atau menambah muzik ke projek video yang anda buat, kerana penapis itu sendiri tersedia di dalamnya yang boleh kita gunakan secara percuma. Video yang dihasilkan juga mempunyai resolusi tinggi, jadi anda tidak perlu bimbang bahawa video anda akan kabur.

5. VideoShow - Editor Video Percuma dengan Muzik

Satu lagi aplikasi penggabungan video dan foto yang anda tidak boleh ketinggalan adalah VideoShow. Sekilas dari luar aplikasi ini hampir sama dengan video Viva, tetapi tidak membuat kesilapan kerana VideoShow datang dengan keunikannya sendiri.

Terdapat lebih daripada 50 tema yang sedia digunakan untuk mencantikkan video dan beratus-ratus muzik yang boleh anda gunakan sebagai backsound ketika membuat video.