5 Aplikasi Browser Hemat Kuota Untuk Hp Android Biar Irit Data Internet

Ingin browser internet untuk masa yang lama? Aktiviti ini biasanya dijalankan oleh seseorang yang ingin mencari maklumat seperti berita, foto, dan tugasan sekolah kedua-dua kertas dan artikel yang diperlukan.


Walaupun tidak memuat turun, tentu saja aktiviti penyemakan imbas juga termasuk kegiatan yang memerlukan kuota. Khususnya untuk tempoh masa yang lebih lama, tentu saja kuota internet yang dibelanjakan juga akan selaras dengan halaman-halaman yang dimuat dan lama melayari masa.

Oleh itu, kita memerlukan penyemak imbas yang ekonomi atau ekonomi untuk melayari internet untuk jangka masa yang lama. Berikut adalah cadangan kami untuk 6 aplikasi pelayar terbaik menyimpan kuota data pada Android.

5 Aplikasi Browser Hemat Kuota Untuk Hp Android Biar Irit Data Internet :

1. CM Browser

Yang pertama adalah CM Browser, aplikasi peramban satu ini mempunyai mampatan yang baik dari segi pemprosesan data sehingga ia menggunakan kuota kecil untuk mengakses tampilan laman yang kami minta.

Salah satu ciri yang kami sukai adalah CM Browser secara automatik mengimbas fail yang kami muat turun seperti fail APK untuk memastikan bahawa aplikasi itu dilindungi dengan selamat daripada perisian hasad.

2. Firefox Lite (Rocket Firefox)

Firefox Lite adalah pelayar penjimatan kuota dengan pandangan dan ciri yang dibangunkan dari Rocket Firefox. Mungkin pengguna PC sudah biasa dengan penyemak imbas ini, selain menjadi cepat, dia juga cukup mesra dengan RAM.

Di Android sendiri, anda boleh mengaktifkan ciri penjimatan data dan juga adblock sebagai blocker iklan. Dan apa yang kagum dengan kami adalah saiznya sangat kecil, tidak sehingga 4MB.

3. Opera Mini

Dari sekolah menengah, saya telah mengenali pelayar Opera Mini, aplikasi ini sering diubahsuai supaya ia dapat membebaskan internet dengan melayari dan memuat turun, yang biasanya digunakan pada peranti Symbian / s60 dan Nokia Java.

Sehingga kini Opera Mini boleh berjalan pada pelbagai peranti dengan pelbagai OS seperti iOS, Android, Java, Windows Phone dan juga untuk Desktop dan MAC. Penyemak imbas ini disukai oleh semua pengguna kerana ciri penjimatan data kuotanya yang boleh diaktifkan pada bila-bila masa.

4. Dolphin - Pelayar Web Terbaik

Salah satu pelayar kuota ekonomi yang keempat ialah Dolphin Browser dimana penyemak imbas ini dapat memberikan pengalaman akses cepat dan menjamin keselamatan data.

Mod penyamaran juga tersedia untuk anda yang mahu melayari tanpa dijejaki di internet, secara peribadi dan selamat. Sesetengah alat tambah juga ditambahkan dalam Pelayar Dolphin yang boleh anda pilih. Berminat mencuba?

5. Google Chrome

Saya selalu suka produk Google seperti Gmail, Youtube, Peta, Drive dan ini adalah salah satu pelayar terpantas, Google Chrome.

Chrome menyediakan pengalaman penyemakan imbas yang selesa dan juga pantas dalam hal memuatkan web atau halaman. Penyemak imbas ini juga dilengkapi dengan ciri mod penjimatan data yang boleh diaktifkan melalui tetapan dengan mudah.