5 Aplikasi Drama Korea Terkini dengan Subtitle Bahasa Indonesia

Drama Korea sentiasa disayangi oleh golongan muda, terutamanya wanita muda. Tidak beberapa daripada mereka mengikuti episod selepas episod untuk menonton drama kegemaran mereka. Tetapi malangnya, tidak semua drama Korea dipaparkan di TV.


Oleh itu, kadang-kadang anda perlu membeli atau menyewa DVD, yang tentu akan menjangkau wang kami. Fyi, kini terdapat aplikasi drama Korea yang lengkap yang boleh anda gunakan secara percuma. Ada apa?

Dengan beberapa aplikasi di bawah, anda boleh menonton siaran langsung atau luar talian dengan memuat turun terlebih dahulu. Masalah terjemahan tidak perlu dibimbangkan, kerana sudah ada ciri sarikata bahasa Indonesia yang akan memudahkan kita memahami jalan cerita dalam drama itu.

5 Aplikasi Drama Korea Terkini dengan Subtitle Bahasa Indonesia :

1. Serial TV Siri Asal & Drakor

Tidak perlu repot membeli atau menyewa DVD, anda boleh menggunakan aplikasi ini untuk menonton episod drama Korea kegemaran anda. Terdapat koleksi drama baru yang hebat yang boleh anda nikmati di sini.

Tidak hanya drama Korea, di Tribe terdapat koleksi besar filem Indonesia, siri asal, Saluran TV 24 jam dan juga video Youtube yang trending. Beliau berkata, aplikasi ini boleh diakses secara percuma untuk pengguna Telkomsel VideoMax.

2. Viu - Drama Korea & Asia Terkini, Sub Indo

Bagi anda yang suka menonton drama Korea tetapi tidak mahu kuota yang sia-sia anda boleh menggunakan aplikasi Viu ini. Dalam aplikasi ini anda boleh memuat turun kandungan untuk menonton di luar talian tanpa data internet.

Anda juga boleh memuat turun kandungan dengan kualiti bermula dari Standard Definition (SD) dan High Definition (HD). Bukan sahaja drama Korea, dalam aplikasi ini terdapat juga koleksi besar filem dan rancangan muzik kegemaran.

3. KDrama

Berikut adalah aplikasi yang paling banyak digunakan untuk menonton drama Korea. Berjuta-juta orang dari pelbagai negara telah menggunakan aplikasi ini untuk menyiarkan drama dan filem Korea.

Aplikasi ini dibangunkan oleh Droid Mobi anda boleh menikmati secara percuma. Ramai drama "on going" sentiasa dikemas kini setiap hari. Dijamin anda tidak akan kehabisan stok untuk menonton drama Korea kegemaran anda.

4. Netflix

Ini juga merupakan aplikasi untuk menonton filem-filem popular yang telah dikeluarkan sejak 2016 lalu. Tetapi untuk mengakses aplikasi ini, anda perlu membayar yuran langganan setiap bulan.

Salah satu kelebihan aplikasi ini ialah ketersediaan sarikata bahasa Indonesia di mana tidak banyak aplikasi lain yang menyediakan ciri ini.

5. iFlix

Aplikasi ini adalah perkhidmatan streaming yang berkembang pesat di Asia Tenggara. Dalam aplikasi ini, anda juga boleh menonton drama Korea sepenuhnya dan secara percuma.

Mudahkan, kerana dalam aplikasinya, sari kata bahasa Indonesia juga tersedia untuk filem-filem filem asing.