5 Aplikasi Cuaca Terbaik untuk Hp Android

Memasuki musim hujan, sudah tentu kita mesti tahu info cuaca ketika hendak meninggalkan rumah. Terutama bagi pekerja yang pergi ke pejabat setiap pagi, tidak mahu apabila ia berada di jalan raya dalam hujan dan basah apabila mereka tiba di pejabat?

Di sinilah fungsi-fungsi telefon pintar yang kita gunakan, kecanggihan teknologi saat ini kita tidak dapat menutupinya memberikan banyak manfaat bagi kehidupan manusia. Salah satunya ialah ramalan cuaca.


Terdapat banyak aplikasi cuaca terbaik untuk telefon Android. Kerana kebanyakan pengguna mudah alih menggunakan peranti Samsung, maka lihat cadangan berikut untuk aplikasi cuaca terbaik untuk telefon Samsung yang boleh anda gunakan secara percuma dan tepat.

Sebagai tambahan kepada aplikasi cuaca lalai yang terdapat pada telefon bimbit, ternyata terdapat banyak aplikasi lain seperti di bawah.

5 Aplikasi Cuaca Terbaik untuk Hp Android :

1. Accuweather

Sesetengah daripada anda mungkin mendapati aplikasinya dipasang secara automatik, tetapi terdapat juga beberapa telefon yang belum dimilikinya. AccuWeather adalah salah satu aplikasi cuaca terbaik yang mempunyai banyak ciri.

Diperkaya dengan peta, graf dan radar dan ramalan cuaca yang agak tepat. Dan dengan menariknya, aplikasi ini juga boleh memaparkan video khusus untuk kawasan anda. Menarik bukan? Jika anda mahu mencuba, sila muat turun di sini.

2. Yahoo Weather

Sekiranya anda mendengar Yahoo, mungkin kami lebih mengenali tapak soalan dan jawapan atau sembang web media sosial percuma yang telah meletus beberapa tahun lalu. Tetapi kita tidak akan membincangkan masa kejayaan laman web ini, syarikat ini kini mengeluarkan aplikasi cuaca yang dipanggil Yahoo Weather.

Dengan paparan yang lebih mudah, aplikasi ini akan memaparkan ramalan cuaca untuk tujuh hari akan datang yang lengkap dengan peta yang dipaparkan pada skrin utama di telefon bimbit kami. Anda juga boleh mengetahui suhu selama 24 jam dalam 10 hari akan datang.

3. Cuaca & Radar

Pada nombor 3 terdapat Cuaca & Radar di mana terdapat banyak aplikasi yang berminat. Tidak tanpa sebab, kerana sesungguhnya aplikasi itu mempunyai ciri-ciri yang agak lengkap seperti ramalan cuaca dalam jam, suhu, kelembapan, hujan, kilat dan maklumat angin.

Widget yang anda boleh memantau secara langsung kedua-dua wilayah Indonesia dan di seluruh dunia. Maklumat dan cerita menarik mengenai cuaca di Indonesia.

4. Cuaca Saluran Cuaca

Dengan paparan yang mesra, aplikasi Cuaca Saluran Cuaca mudah untuk mendapatkan hati pengguna. Aplikasi ini akan menyesuaikan lokasi semasa anda untuk menganggarkan cuaca di tempat itu.

Anggaran cuaca akan dikemas kini dalam masa setiap jam, dan pengguna akan mendapat maklumat mengenai cuaca buruk yang akan berlaku.

5. Maklumat BMKG

Info BMKG adalah aplikasi rasmi yang dikeluarkan oleh Biro Meteorologi, Klimatologi dan Geofizik untuk memberikan maklumat mengenai cuaca dan bencana alam seperti gempa bumi dan sunnah yang akan berlaku.

Permohonan ini sangat penting untuk anda pasang, kerana jika terjadi gempa ia akan memberikan notifikasi dan mesej melalui SMS. Sangat berguna untuk menjangka apabila bencana akan tiba, kita boleh membuat persiapan terlebih dahulu.

Itulah yang terbaik 5 aplikasi cuaca tepat untuk telefon Samsung. Apa yang anda fikir adalah yang terbaik untuk digunakan? Segala-galanya baik, jika anda masih diragukan, sila cuba segala-galanya dan tentukan mana yang terbaik untuk telefon bimbit Samsung anda.