3 Aplikasi Penghemat Baterai

Satu komponen penting selain pemproses untuk HP ialah bateri. Tanpa bateri, sudah tentu telefon bimbit anda akan kehilangan fungsinya, oleh itu mengekalkan prestasi bateri HP adalah salah satu matlamat penting. Tidak hairanlah teknologi yang lebih canggih, lebih banyak pemaju HP cuba membuat bateri yang dipasang boleh menjadi kelebihan dalam meningkatkan daya saing jualan, contohnya teknologi pengecasan cepat, hayat bateri sehingga 2 hari dan banyak teknologi canggih lain.


Bukan sahaja vendor HP, tetapi vendor bank kuasa juga mempunyai ciri ini. Selain daripada teknologi bateri terbina dalam dan pembekal bank kuasa, pada kesempatan ini, kami akan membincangkan tentang aplikasi penjimatan bateri Android yang dapat membantu anda dalam meningkatkan hayat bateri. Inilah ulasannya:

Gunakan Aplikasi Simpanan Bateri untuk Kurangkan Penggunaan Kuasa di Android

Di bawah ini kami menyediakan empat cadangan untuk aplikasi penjimat bateri yang boleh anda muat turun dan gunakan secara percuma terus melalui Play Store.

1. Greenify

Greenify adalah aplikasi penyelamat bateri terbaik, baik secara tempatan dan antarabangsa. Sebab aplikasi ini mempunyai penarafan tertinggi di dalam negara dan dalam negeri adalah aplikasi ini sudah dapat dinikmati oleh mereka yang mempunyai atau bahkan tidak mempunyai akses root pada telefon bimbit anda. Sehingga populariti aplikasi ini dalam arena penjimatan bateri cukup nama besar.

Di samping itu, kelebihan yang ada dapat mengubah aplikasi pada telefon Android anda ke kedudukan hibernate. Perubahan ini dilakukan secara automatik untuk aplikasi yang tidak pernah anda jalankan, supaya semua aktiviti dimatikan sepenuhnya. Datang kembali ketika anda menjalankannya lagi. Kami fikir ini adalah aplikasi penghemat bateri dengan keupayaan yang hebat.

2. Avast Battery Saver

Selain menjadi terkenal sebagai vendor anti-virus yang terkenal, Avast Battery Saver juga boleh menjadi pilihan anda dalam mengekalkan hayat bateri. Salah satu kelebihan aplikasi ini ialah kehadiran mod kecemasan apabila bateri HP anda dalam keadaan mati. Sangat membantu dalam pendapat kami. Selain itu, penunjuk penggunaan HP boleh menjadi input untuk mengurangkan kegunaan terlalu banyak.

3. Doktor Bateri - (Battery Saver)

Aplikasi ini adalah aplikasi dengan orientasi kerja berhenti dan mengeluarkan aplikasi yang tidak digunakan tetapi masih berjalan di latar belakang. Acara ini sering dialami, di mana anda meninggalkan aplikasi yang tidak digunakan berjalan. Dan tugas permohonan ini adalah untuk menghentikannya.

Di samping itu, aplikasi ini juga menyediakan maklumat untuk anda tentang "masa anggaran" untuk baki bateri disebabkan penggunaan beberapa aplikasi yang berjalan di latar belakang sama ada anda menggunakan atau tidak digunakan. Jadi itu sudah cukup untuk membantu anda mematikan aplikasi yang tidak digunakan.