Permainan Online Android Terbaik dan Paling Popular di Dunia

Android adalah gudang permainan berkualiti. Hampir semua jenis permainan yang anda dapati di Android, dari permainan teka-teki hingga permainan petualangan. Berbagai permainan ini menyajikan permainan yang sangat menarik dan mencabar.


Kaedah permainan yang ditawarkan juga sangat berbeza. Sekiranya pada masa lalu kita hanya boleh bermain permainan sahaja di telefon bimbit, jadi sekarang kita boleh bermain bersama pemain lain dari seluruh dunia.

Ya, permainan dalam talian kini telah menjadi permainan yang paling popular di Android. Permainan dalam talian ini akan menghubungkan kami dengan berjuta-juta pemain lain di seluruh dunia. Kita boleh membandingkan skor, bersaing satu demi satu, atau bersaing dengan ramai pemain sekaligus dalam permainan.

Nah kali ini kami akan mengkaji semula senarai permainan dalam talian Android yang paling popular di dunia yang anda boleh cuba bermain sekarang. Permainan ini menawarkan pelbagai permainan dan genre, dari permainan strategi hingga permainan simulasi.

Permainan Online Android Paling Popular di Dunia :

1. Legend Mudah Alih

Mungkin sebahagian daripada anda sudah terbiasa dengan permainan Android dalam talian ini. Mobile Legend adalah permainan yang menawarkan anda di mana anda boleh bertarung dalam pasukan, 5 Vs 5. Dengan cara itu, tentu saja anda mesti mempunyai pasukan yang kuat dengan strategi yang pasti.

Tidak hanya itu, permainan yang telah dimuat turun oleh lebih daripada 4 juta pemuat turun juga menawarkan kemudahan kawalan dengan menggunakan kayu bedik maya di sebelah kiri dan kanan. Jadi, anda boleh dengan mudah berperang melawan musuh anda dengan kayu bedik maya ini.

2. PUBG MOBILE

Siapa yang tidak tahu permainan strategi satu ini? Pada masa ini, MOBILE PUBG adalah salah satu permainan yang paling popular dan cukup banyak orang yang suka bermain permainan ini. Bagaimana tidak, dalam permainan ini anda akan dilemparkan ke tempat yang tidak diketahui untuk bertahan.

Dalam pengembaraan anda, hanya satu pemain yang berjaya dalam MOBILE PUBG. Oleh itu, pastikan anda mempunyai strategi untuk membunuh pemain PUBG MOBILE yang lain. Muster senjata anda, jangan benarkan pengawal anda, membunuh atau dibunuh?

3. HAGO

Permainan HAGO boleh dikatakan permainan santai, kerana permainan di HAGO memang ringan dan tidak terlalu serius seperti MOBILE PUBG. Tetapi dia berseru, di HAGO anda boleh berbual dengan pemain HAGO lain. Bukan hanya melalui berbual, tetapi anda juga boleh berbual melalui panggilan suara.

Apa yang menarik sekali lagi, HAGO tidak hanya menyediakan satu permainan kerana di HAGO terdapat pelbagai permainan menarik, seperti pertempuran kambing, pertempuran otak, melempar pisau, dan banyak lagi. Anda juga boleh menjemput pemain HAGO untuk pertarungan, dan lihat apakah anda pandai bermain?

4. Lords Mobile

Jika anda ingin bermain permainan dalam talian di Android maka jangan ketinggalan permainan ini. Lords Mobile adalah tempat pemain akan mendapat tugas untuk melawan monster dan musuh lain. Lords Mobile juga membolehkan pemain untuk meneroka pulau ajaib.

Ciri-ciri lain dalam Lords Mobile, anda boleh menjemput pemain lain untuk berada dalam persekutuan yang sama dengan anda dan membina sebuah kerajaan bersama-sama. Juga, Lords Mobile menyediakan pelbagai wira yang berkuasa untuk menghancurkan semua musuh anda.

5. Tindakan Krisis

Bagi pemain yang suka bermain permainan perang, Crisis Action mungkin pilihan terbaik untuk Android Online Games yang paling popular. Tindakan Krisis adalah permainan dalam talian yang menawarkan kamera dengan perspektif orang pertama atau FPS.

Permainan ini menyajikan permainan di mana anda perlu menyelamatkan diri. Anda boleh menembak setiap musuh. Di samping memaparkan permainan tindakan tegang, pemaju Crisis Action juga menambah beberapa ciri sokongan seperti pelbagai permainan untuk dipilih. Anda boleh memilih 8 permainan yang disediakan.

6. Clash of Clans

Salah satu permainan dalam talian yang paling popular hari ini adalah kursus Clash of Clans. Tidak hanya di luar negara, permainan ini juga sangat disukai oleh pengguna Android di Indonesia. Walaupun begitu popular, baru-baru ini juga muncul lagu-lagu dangdut yang merujuk kepada permainan ini.

Clash of Clans sendiri adalah permainan yang menceritakan tentang pertempuran antara puak-puak. Dalam permainan ini kita perlu membina kampung dan angkatan bersenjata yang siap menyerang wilayah musuh. Kami juga perlu menyediakan pertahanan yang kuat kerana ibu pejabat kami boleh diserang pada bila-bila masa oleh mereka.

Apa yang menjadikan permainan ini sangat popular adalah sistem berbilang pemain. Ya, dalam permainan ini kita dapat menyerang bas atau base pemain lain. Kita juga boleh membentuk klan untuk kemudian menyerang klan lain.

Permainan ini boleh dimuat turun secara percuma melalui Google Play Store. Di dalam juga terdapat beberapa item yang boleh dibeli dengan wang sebenar melalui sistem pembelian dalam aplikasinya. Sudah tentu, permainan ini juga memerlukan sambungan internet yang stabil untuk memainkannya dengan lancar.