5 Permainan Rapunzel Terbaik di Smartphone Android

Masih ingat puteri buatan Disney yang mempunyai rambut yang sangat panjang dan bahkan boleh digunakan untuk putera untuk merangkak ke bumbung istana? Rapunzel, itulah nama yang diberikan kepada puteri ini yang cantik dan berambut panjang. Sebagai tambahan kepada permainan Elsa Frozen, permainan Rapunzel juga menjadi salah satu kemunculan pemaju permainan untuk membuat permainan bertema Rapunzel.


Permainan Rapunzel ini sememangnya permainan yang sesuai untuk kanak-kanak perempuan. Disokong oleh semua perhiasan gaya puteri, permainan Rapunzel ini juga tidak jarang memaparkan antara muka dan grafik animasi yang cenderung memberikan kesan feminisme.

Nah, mengenai konsep permainan apa yang ada di dalam permainan Rapunzel? Fun Rapunzel Game Dimainkan di Bergerak Ingin bermain permainan dengan tema dan watak seorang puteri berambut panjang, seperti Rapunzel? Jika ya, anda harus mencuba 5 permainan yang menarik ini!

5 Permainan Rapunzel Terbaik di Smartphone Android :

1. Long Hair Princess Princess Salon

Bermain permainan salun bertema puteri Rapunzel dengan sihir atau sihir? Anda boleh memainkan permainan Hair Salon Princess Long Hair. Satu permainan ini memberikan kisah yang unik sebelum anda berpakaian puteri. Dikatakan bahawa ada seorang anak perempuan putera di sebuah istana, tetapi puteri itu dihantui oleh seorang penyihir jahat yang menginginkan rambutnya yang panjang.

Kini tugas para pemain yang harus berpakaian puteri termasuk rambutnya agar cepat bertemu dengan putera di istana. Jangan terlambat dan pastikan puteri berpakaian sedap mungkin. Rambut berpakaian dan gaya adalah tugas utama para pemain.

2. Perkahwinan Puteri Rambut Panjang

Sekiranya permainan Rapunzel sebelumnya membentangkan cerita romantis antara putera dan puteri, kali ini ia masih mempunyai kisah romantis perkahwinan puteri. Selepas masa yang lama dengan putera kacak, mereka akhirnya berkahwin. Di majlis perkahwinan tentu saja puteri ingin kelihatan sangat menawan.

Adalah tugas pemain untuk membuat puteri lebih cantik dan menawan. Dalam permainan ini, anda akan diminta untuk gaya rambut anda dan juga pewarna itu. Pemain juga boleh menyediakan pelbagai aksesori cantik kepada puteri.

3. Salon rambut - Puteri Makeup

Masih dengan pakaian dan berpakaian cantik. Kali ini Hair Salon - Puteri Makeup yang menyajikan permainan Rapunzel dengan konsep berpakaian. Masih dengan cerita di mana puteri akan mengadakan perkahwinan dengan putera kacak dari hati idola itu. Sudah tentu pemain akan diminta untuk membantu berpakaian puteri.

Sesungguhnya, puteri sudah cantik, tetapi anda boleh menjadikannya lebih cantik dan menarik dengan hasil solek pemain. Pelbagai ciri untuk mencantikkan rambut puteri panjang tertanam dalam permainan Salon Rambut - Puteri Puteri, salah satunya mengubah pakaian yang akan dipakai.

4. Bakat Puteri Rambut Panjang

Walaupun permainan ini tidak mempunyai unsur atau perkataan "Rapunzel" di dalamnya, tetapi watak gadis dalam permainan ini agak serupa dengan Rapunzel. Kerana permainan yang disebut Long Hair Princess Talent mempunyai seorang puteri yang cantik dengan rambut panjang yang super. Walaupun dia sudah cantik dan mempunyai rambut yang cantik, masih puteri memerlukan bantuan anda untuk gaya rambutnya dan membuatnya lebih cantik lagi.

Nah, perkara pertama yang boleh anda bantu adalah membiarkan puteri melakukan spa dan mengurutnya. Selepas itu, untuk menentukan gaya rambut yang paling sesuai untuk puteri. Jika anda selesai dengan rambut, maka anda boleh memohon mukanya dengan pelbagai kosmetik.

5. Long Hair Princess - Penyelamat Putera

Ini bukan permainan solek seperti permainan terdahulu. Dalam Long Hair Princess - Penyelamatan Putera ada jalan cerita yang menarik yang dapat diikuti oleh para pemain. Dikatakan, suatu hari ratu melahirkan anak perempuan yang sangat cantik. Gadis itu nampaknya dianugerahi dengan rambut panjang yang mempunyai kuasa luar biasa.

Kerana rambutnya yang panjang, puteri itu juga seorang tahanan penyihir jahat dan dia diculik oleh penyihir. Penyihir hanya mahu rambut puteri untuk menjaga anaknya. Tetapi, sebaliknya dia menggunakan rambut puteri ternyata ada satu lagi kejadian.

Apabila penyihir akan menggunakan rambut puteri, ternyata ada seorang lelaki yang sedang mati. Tidak boleh tahan melihat lelaki itu mati, akhirnya puteri memilih untuk menyelamatkan lelaki yang menjadi putera. Tanpa berfikir, puteri memberikan ramuan dan rambut khas untuk menyembuhkan putera. Kira-kira, adakah putera itu diselamatkan oleh puteri?